Stil

(P) Victoria Outlet – Reguli de bună purtare în ținutele business-casual

scris pe 17 Iun 2011 de StyleReport.ro 24813 vizualizări
featured

Într-un stil vestimentar care își trăiește încă anii tinereții, regulile de bună conduită trebuie trasate fără echivoc. Colecția expusă în magazinul Victoria Outlet și interviul acordat de doamna Dorothy Constantin în privința mixului dintre formal și casual reprezintă un început bun de „școlarizare“.

După o „luptă“ de mai bine de 10 de ani, stilul business-casual a relaxat în mare parte ținutele scrobite din companii. Pornită din industria IT spre finalul anilor ’90, când profesioniștii informației refuzau să vină la serviciu îmbrăcați după norme clasice, revoluția casual s-a extins treptat și în cadrul altor firme. Interpretarea relaxării vestimentare are diferite valențe în funcție de domeniul de activitate. Pentru persoanele care lucrează în companii creative precum mediul advertising sau mass media, codul vestimentar este mult mai personal. În sectorul bancar, firme de avocatură sau asigurări, costumele închise la culoare și cravata lipsesc rareori din garderoba zilnică. S-ar putea spune că restul ocupațiilor pentru care uniforma nu este obligatorie se află pe undeva la mijlocul distanței între o ținută personală și una alcătuită după norme stricte. Tot ce ține de domeniul sportiv trebuie evitat cu desăvârșire, dar câteva trucuri subtile pot da vestimentației un aer personal, fără a depăși însă normele profesionale.

Magazinul Victoria Outlet este unul dintre locurile în care stilul formal poate fi adaptat ușor, fără ignorarea completă a regulilor. Amenajat în locații premium sau disponibil on-line la adresa www.victoriaoutlet.ro, magazinul este punctul comun al tuturor mărcilor din portofoliul importatorului High Fashion, locul în care pot fi găsite toate brandurile de referință din industria modei. Pe rafturile Victoria Outlet pot fi găsite piesele de îmbrăcăminte care nu s-au vândut în timpul sezonului și care beneficiază de reduceri semnificative la cumpărarea din magazinul Outlet.

Am încercat să aflăm mai multe informații despre ce înseamnă respectarea unui cod de vestimentar de la Dorothy Constantin, Coordonator al High Fashion Concept, companie care  are în portofoliu magazinele Victoria 46, Victoria Men, Day&night, Petit’s, Baby Petit si Victoria Outlet.

De ce amestecăm stilurile? De ce business nu poate rămâne business şi casual, casual atunci când vorbim despre o zi obişnuită la serviciu?

În general, stilurile se combină din dorinţa de a fi diferit sau pur și simplu de a purta ceva mai confortabil. Nu este nimic greşit în a vrea să porți la birou alte haine decât cele exclusiv office, atât timp cât vestimentația nu încalcă o regulă a instituţiei sau nu reprezintă o combinație dusă la extrem, acolo unde nu este cazul.

Cum aţi defini stilul ideal de purtat la birou la întrepătrunderea dintre formal şi casual?

Când vorbim de vestimentaţia masculină, tendința este de a combina sacourile cu diferite tipuri de pantaloni şi mai puţin de a purta un costum întreg, dar din nou, totul depinde de circumstanţe. Se vede asta și pe plan mondial, unde vânzările de costume întregi au scăzut în favoarea pieselor separate. A cumpăra un costum pe părți îți dă libertatea de a alege, de a face amestecuri. Pentru doamne, „construirea“ unor ținute business casual este mult mai uşoară, majoritatea pieselor fiind permise atât timp cât fustele sau rochiile nu sunt peste genunchi, decolteul nu dezvăluie prea mult, iar mâneca acoperă umărul. Un mare „nu“ în mediul business sunt însă imprimeurile, mult mai potrivite orelor de după program decât celor din spatele biroului.

Care dintre articolele vestimentare trebuie să păstreze clar tema business şi care dintre ele pot fi aduse înspre un stil vestimentar mai relaxat?

Împrejurările dictează tonul vestimentar. De exemplu, în cazul unei întâlniri în mediul bancar, un costum negru sau bleumarin, cămaşa albă sau bleu şi cravata în maxim 3 culori reprezintă o alegere benefică pentru parcursul discuției. Dacă este permis, o abordare mai tinerească a unei ţinute business se decrie printr-un joc de croieli, costume şi cămăşi cu tăietură slim, sau de ce nu, pantaloni boot cut. Dincolo de orice amestec, regula spune totuși că într-o ţinută business culorile ar trebui să rămână cele clasice.

Care dintre mărcile care se găsesc în magazinul Victoria Outlet s-ar potrivi pentru un stil de vestimentaţie pentru purtat la birou?

Sunt foarte multe mărci care propun ţinute business, Christian Dior, Yves Saint Laurent, Lanvin, Corneliani, Zilli sau, pentru persoanele care caută o croială mai specială, Alexander McQueen şi Paul Smith sunt două branduri mai mult decât recomandate.

Prin ce se diferenţiază Victoria Outlet de un alt magazin cu produse outlet?

În magazinul Victoria Outlet şi pe site-ul www.victoriaoutlet.ro se vând produse din sezoanele trecute proveninte de la magazinele High Fashion Concept – Victoria 46, Victoria men, Day&Night, Petit’s şi Baby petit’s. Plecând de la această intrastructură am deschis colaborări și cu diferite alte magazine din Bucureşti, cum ar fi Cochet su Baldinini. Spre deosebire de alte magazine outlet, aici puteţi găsi preţurile cele mai mici la produse ale căror origine şi provenienţa este 100% garantată.

Care este filosofia din spatele alegerii brandurilor?

Selecţia o facem în funcţie de performanţă globală a brandurilor, de trenduri, de cererea pieţei și alte criterii asemenea. Avem avantajul de a fi cei mai mari distribuitori de haine şi accesorii de lux din România şi astfel, majoritatea brandurilor care doresc să intre pe piaţă ne contactează. Procesul de selecție al acestora depinde exclusiv de noi.

România are o reputație nedorită în privința bunurilor contrafăcute din toate domeniile, dar mai ales îmbrăcăminte. Mai există pericole pe piața autohtonă?

Piaţa din România s-a schimbat foarte mult în ultimii 4-5 ani. Nu există nici o şansă să găsiţi falsuri în magazinele mari şi cunoscute. Pentru a fi distribuitorul unui mare brand într-o anumită ţară, ţi se cere un anumit volum de marfă, o comandă  de ordinul zecilor şi sutelor de mii de euro per brand, ţi se impune cum trebuie să arate magazinul şi cât de mare trebuie să fie, chiar dacă este multi-brand, şi ţi se cere ca distribuția să se facă pe întreaga gamă de produse ale acelei companii: genţi, haine, pantofi, mici accesorii, mai puţin licenţele (ceasuri, parfumuri, bijuterii). Dacă într-adevăr există un risc, acela este legat de vânzătorii colaterali. Este important de ştiut că toate brandurile lucrează cu un singur distribuitor într-o ţară precum România, aşa că celelalte magazine care vând aceleaşi produse vând ori fake-uri, ori produse vechi sau, de multe ori, chiar furate din străinătate. Dacă într-un magazin găsiţi din fiecare brand doar câteva perechi de pantofi, o geantă, o rochie, ar fi mai bine să vă abțineți de la a cumpăra din acel loc. Există foarte multe şanse să fie ceva în neregulă cu acele produse. Cel mai bine că să nu va păcăliţi, cumpăraţi doar din magazine mari.

Care este diferența între produsele care sunt expuse la vânzare în Victoria 46 şi cele care ajung în Victoria Outlet?

Nu este absolut nici o diferență, ci este vorba pur și simplu de etape diferite din viața unui anumit produs, într-un anumit sezon. Produsele care nu s-au vândut în magazinele principale în timpul sezonului ajung cu discount de 70% în Outlet. Ele reprezintă un procent mic din totalul produselor prezentate în magazinele noastre şi, prin specificul business-ului, la finalul sezonului există stocuri neterminate. Este o oportunitate pentru noi de a valorifica stocul rămas, dar mai ales pentru clienţi de a-și cumpăra brandurile preferate la o treime din preţ.

Puteţi da exemple de trei vestimentaţii pe care le-aţi vedea aplicate într-un stil business-casual?

Ţinând cont că o ţinută business înseamnă la bărbaţi costum într-o culoare standard, cămaşa deschisă la culoare şi cravată, iar la doamne sacou cu rochie, fustă 3/4 sau pantalon, pantofi de culoare închisă și ciorapi, orice combinatie care iese din tiparul acestor elemente poate fi considerată casual. Dacă ar fi să aleg o combinație pentru bărbați aș merge pe un sacou bleumarin, cămașă bleu, o pereche de jeans închis la culoare și accesorii maro. O altă posibilă combinație ar fi cu un costum gri sau negru, la 1-2 nasturi, accesorii negre, fără cravată, și cu 1-2 nasturi descheiaţi la cămașă. Numărul trei este un sacou beige-maro cu pătrate, jeans deschis la culoare, o cămașă cu o nuanță rose pal și accesorii maro. Pentru doamne, cum spuneam, lucrurile sunt mai simple: pantaloni negri uşor largi, cu talie foarte înaltă, cămaşa albă din mătase fină, pantofi înalţi (întotdeauna acest tip de pantalon trebuie să atingă uşor pământul).

Programul MasterCard Elite oferă deţinătorilor de carduri MasterCard Premium şi Corporate experienţe memorabile de fiecare dată când apelează la serviciile comercianţilor parteneri. Lista acestora este variată, incluzând magazine de lux – îmbrăcăminte, bijuterii, parfumuri sau mobilier, saloane de înfrumuseţare, restaurante şi ciocolaterii cu tradiţie. La cumpărăturile efectuate cu un card MasterCard Premium (Gold, Platinum, World®, World Signia® sau Corporate®), clienţii beneficiază de reduceri de până la 25%, de consiliere, bonusuri sau cadouri din partea casei, negociate în cadrul unei reţele exclusiviste de parteneri.

Lista completă a locațiilor partenere o găsiți aici.

Puteți citi și celelalte articole din seria MasterCard Elite:

Emporio Armani – eleganță informală în stil „Made in Italy“

GETT’S Hair Studio – Secretul ceții microscopice

Azay – magazinul de atmosferă regală

5 comentarii

  • Victoria Outlet - Reguli de buna purtare in tinutele business-casual | NeoMania.ro pe 17 Jun 2011

    [...] Publicat in 17 June 2011 Intr-un stil vestimentar care isi traieste inca anii tineretii, regulile de buna conduita trebuie trasate fara echivoc. Colectia expusa in magazinul Victoria Outlet si interviul acordat de doamna Dorothy Constantin in privinta mixului dintre formal si casual reprezinta un inceput bun de "scolarizare". Dupa o "lupta" de mai bine de 10 de ani, stilul business-casual a relaxat in mare parte tinutele scrobite din companii. Pornita din industria IT spre finalul anilor '90, cand profesionistii informatiei refuzau sa vina la serviciu imbracati dupa norme clasice, revolutia casual s-a extins treptat si in cadrul altor firme.Citeste si comenteaza pe StyleReport.ro [...]

    Reply
  • Pasha pe 18 Jun 2011

    Dupa ce am citit titlul,am pierdut cheful de a mai citi articolul.Am o intrebare:nu crezi ca regulile de buna purtare,(educatie) te obliga sa folosesti limba oficiala,aceea pe care o intelege toata lumea.De ex:…tinutele business-casual,inseamna tinuta obisnuita de serviciu.Si daca la scoala nu ai invatat”formal,inseamna “de forma”si nu oficial ca in engleza,iar informal tine de informare.

    Reply
  • o dama bine pe 18 Jun 2011

    Stimata Doamna,

    Am citit cu interes interviul dat de dvs., insa e o mica neconcordanta intre ceea ce spuneti si ceea ce afisati in vitrina. Va citez:
    [...] ‘majoritatea pieselor fiind permise atât timp cât fustele sau rochiile nu sunt peste genunchi’ [...]

    Daca ne uitam bine la vitrina magazinului, vedem ca toate tinutele de dama sunt deasupra genunchiului!

    Inteleg esenta mesajului dvs., sa nu fie fusta sub fund, dar, totusi, e cam mare diferenta…

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului