Stil

Tricoul polo împlinește 80 de ani

scris pe 09 Iul 2013 de Dragoș Aliciu 8656 vizualizări
Stil Lacoste

În 1933, designul de echipament sportiv gândit de „Aligator“ ajungea să provoace o adevărată revoluție în domeniul modei pentru bărbați. Au trecut mai bine 80 de ani de la prima apariție în public a tricoului polo Lacoste. Nu s-ar spune, crocodilul e mai verde ca niciodată și, mai mult, își face planuri pentru viitor.

Imaginea tricoului polo nu a plecat de pe planșeta unui designer vestimentar ci din frustrarea extrem de ancorată în realitate a unui tenisman francez. Iar pentru Lacoste, înainte de orice, mai întâi a a fost „Crocodilul“. În primăvara anului 1923, înainte de un meci de cupă Davis, un jurnalist

american i-a dat jucătorului René Lacoste porecla „aligatorul“. Foarte entuziasmat de asociere, francezul i-a cerut prietenului său apropiat, designerul Robert George să-i coasă pe pieptul cămășilor de tenis simbolul unui crocodil cu care să se afișeze în timpul meciurilor.

Mai târziu cu doar patru ani crocodilul reapărea, de data asta pe un set de tricouri desenate chiar de Lacoste. Pentru începutul secolului al XXI-lea echipamentul sportiv era departe de rigorile hi-tech pe care le respectă azi. Tenisul se juca în cămăși albe cu mânecă lungă, pantaloni lungi și chiar o cravată. Și acum, dacă ați petrecut câteva clipe încercând să vi-l imaginați pe Nadal sau Roger Federer servind un as îmbrăcat într-un echipament cât se poate de apropiat de un costum de birou, îi puteți înțelege mai bine frustrarea lui René Lacoste.

După toate clasamentele, René a fost unul dintre cei mai buni jucători ai perioadei. Alături de alți trei sportivi forma echipa „celor patru muschetari“, simbolul dominației franceze în cadrul sportului alb. A câștigat șapte turnee de Grand Slam, s-a clasat pe numărul 1 timp de doi ani consecutiv în clasamentul general și a jucat în total 10 finale Grand Slam la simplu sau dublu.

Sătul de căldura de pe terenurile de tenis americane, francezul a decis să schimbe uniforma de tenis. Cu o țesătură mult mai lejeră denumită jersey petit pique, care a devenit între timp reprezentativă pentru tricourile Lacoste, tricoul fusese gândit special pentru jucătorii de tenis. Mânecile nu mai cădeau inconfortabil pe încheietură, gulerul putea fi slăbit prin deschiderea nasturilor de la gât și, în plus, putea fi ridicat pe ceafă pentru a apăra pielea de soarele arzător. Ca un detaliu interesant, bucata de material mai lungă din spatele tricoului era gândită astfel încât tricoul să nu iasă din pantaloni și să îl pună pe jucător într-o postură jenantă.



La momentul în care a început să-și poarte propriile tricouri „sportul alb“ trăia încă după o serie de reguli extrem de riguroase. Federația franceză de tenis primea cu rezervă schimbările de uniformă propuse de Lacoste, considerându-le de-a dreptul „indecente“, dar din fericire pentru el, colegii de generație acceptau cu entuziasm noul tricou.

Odată cu retragerea din tenis, fostul sportiv fonda „La Chemise Lacoste“ în 1933. Începea să producă tricourile create cu ani în urmă și continua să inoveze producând prima rachetă de tenis din aluminiu și să ajute la stabilirea brandului Lacoste.

În anul aniversării, site-ul oficial Lacoste face o prezentare completă a poveștii fondatorului. Odată cu aniversarea a opt decenii de la fondarea „La Chemise Lacoste“ brandul francez a lansat o colecție aniversară, 12 modele de tricouri în ediție limitată, o serie de colaborări cu opt case de lux franceze (Baccarat, Christofle, Goyard, Hermes, Fauchon, Bernardaud, Boucheron și S. T. Dupont) și chiar un îndemn la reinventarea celebrului logo al Crocodilului.

1 comentariu

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului