Stil

Tom Ford dă sfaturi despre ce înseamnă să fii un gentleman modern. De ce ar trebui ascultat?

scris pe 26 Sep 2011 de Dragoș Aliciu 12057 vizualizări
Stil - Tom Ford

Tom Ford este unul dintre cei mai apreciați oameni de modă americani. Pasiunea sa pentru marile branduri europene l-a ajutat să transforme eșecul de zeci de milioane de euro al mărcii Gucci într-un succes răsunător. Într-un interviu acordat revistei AnOther man în numărul de primăvară-vară, Ford vorbește despre ce înseamnă să te comporți ca un gentleman modern. Fără a spune noutăți, părerea sa merită luată în seamă. În interviul de față, dar și în general.

„1. Atunci când ieși în lume, trebuie să arăți cât mai bine posibil. E o formă prin care îți arăți respectul pentru oamenii din jurul tău.

2. În ziua de azi, un gentleman trebuie să muncească. Oamenii care nu o fac sunt plictisitori și, în general plictisiți. Trebuie să ai o pasiune, să fii prins în ceva care să aducă o contribuție lumii.

3. Manierele sunt foarte importante și la fel e și momentul în care trebuie să-ți dai seama că e nevoie de ele. Întotdeauna deschid ușile pentru doamne, le țin haina, mă asigur că merg spre interiorul trotuarului. Mă ridic atunci când oamenii vin și pleacă de la masă.

4. Nu trebuie să fii pretențios, rasist sau sexist sau să judeci oamenii după locul din care provin.

5. Un bărbat nu ar trebui niciodată să poarte pantaloni foarte scurți și papuci în oraș. Șorturile nu sunt niciodată o alegere bună decât dacă ești la plajă sau la tenis.“

Poate că sfaturile de mai sus nu reprezintă o noutate în nici un fel. Sunt logice, întrucâtva previzibile și reprezintă probabil rezumatul unui interviu acordat unei reviste care și-a construit un renume din a vorbi cu celebrități și care, cel mai probabil, merită citit în întregime. Dar omul din spatele celor cinci rânduri este o persoană cât se poate de abilitată pentru a emite păreri despre modă și comportament în general. Cu 25 de magazine deschise în întreaga lume, marca pe care o conduce a avut o ascensiune impresionantă în doar șapte ani de existență. Costumele lui Tom Ford marca „Tom Ford“ se văd în Quantum of Solace, îmbrăcate de un foarte elegant James Bond, gențile feminine fac parte din garderoba vedetelor hollywood-iene la fel ca și ochelarii de soare sau cosmeticele pe care le-a prezentat pe rând.

În brandul care îi poartă numele, Tom Ford, un american modern, a adăugat priceperea de marketing dobândită în revirimentul a două mărci clasice europene – Gucci și Yves Saint Laurent. Conform publicațiilor specializate, din birourile firmei din Milano, ca director creativ al mărcii, Ford a reușit să transforme Gucci într-un deziderat, sau mai clar spus în limba sa natală, un „fashion statement“. Nimeni nu mai credea în revenirea mărcii italiene atunci când, printr-un marketing agresiv, provocator, el i-a trasat noile direcții. Între 1995 și 1996 vânzările companiei au crescut cu 90%. Până în 1999, compania foarte aproape de un faliment sigur înainte de venirea americanului, valora 3,4 miliarde de dolari. La plecarea lui, în 2004, suma aproape că se triplase. Același parcurs l-a avut și la Yves Saint Laurent, marcă pe care grupul Gucci a cumpărat-o în ’99 și care i-a fost „înmânată“ pentru restilizare. Pe lângă sumele enorme de bani, Gucci îi datorează „iconizarea“ celor două G-uri, asocierea benzilor verzi-roșii cu exclusivismul și, de altfel, intrarea în cultura populară.

Un geniu de marketing în aceeași măsură în care este și un creator de modă priceput, Tom Ford a câștigat notorietatea propriului brand, prin asocierea rapidă cu vedete de film. A menținut sexualitatea afișată și în cazul Gucci, dublând-o cu croieli strâmte și combinații între modernism și tipare clasice în cazul ținutelor bărbătești și exuberanță în cazul femeilor. Nu produce în nici un caz haine ieftine sau accesibile și se bucură de o celebritate pe care o întreține prin pictoriale în revistele importante de modă afișându-se aproape întotdeauna îmbrăcat impecabil în propriile costume. Mai mult, din 2009, prin producția „A single man“, Ford și-a făcut intrarea și în lumea filmului. Bine primit de critici, filmul regizat de Tom Ford i-a adus lui Colin Firth o nominalizare la Oscar și și-a însușit alte 21 de premii conturând clar impresia „omului cu multe talente“. De aceea revistele se luptă să-l aibă ca invitat. De aceea site-urile îl citează de fiecare dată când e cazul și, de aceea, măcar selectiv, Tom Ford merită să fie ascultat când vorbește despre stil.

Autor: Dragoș Aliciu Foto: Tom Ford, Wikipedia.org

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului