Stil

Timpul Micului Prinț – IWC Saint-Exupéry

scris pe 08 Noi 2012 de Dragoș Aliciu 6194 vizualizări
Stil - IWC Saint ex

Cariera aviatică a lui Antoine Saint-Exupéry pare de multe ori umbrită de talentele literare ale francezului. De șase ani însă, marca de ceasuri IWC ține să amintească faptul că înainte de orice, Saint-Exupéry a fost unul dintre pionierii aviației. Seria limitată de ceasuri care îi este dedicată a ajuns la a șasea ediție.

Acum 100 de ani, un copil de doar 12 ani se ridica deasupra pământului într-un avion Berthaud-Wroblewski. Pilotul Gabriel Salvez, pe care băiatul reușise cumva să-l convingă că mama lui este de acord, îl luase cu el în cockpitul aeronavei. Era momentul în care, la fel ca ticăitul unui ceas, pasiunea pentru zbor făcea un declic în inima lui Antoine de Saint-Exupéry.

Antoine Saint Exupery s-a urcat pentru prima dată la bordul unui avion Berthaud-Wroblewski în 1912

Francezul nu s-a mai eliberat niciodată de obsesia avioanelor. Până la 22 de ani își obținea propriul brevet de aviator. Primele lui zboruri erau realizate la bordul aeronavelor poștale de pe ruta Toulouse-Casablanca-Dakar, iar în doar 7 ani era angajat ca director al unei linii aviatice din Buenos Aires, după o carieră plină de realizări, dar și pericole.

Antoine de Saint-Exupéry s-a ridicat și s-a prăbușit de nenumărate ori. Ideea pentru „Micul Prinț“ i-a venit în 1935, în timpul unei experiențe care aproape l-a costat viața. În 1935, la încercarea de doborâre a recordului de viteză cu avionul pe ruta Saigon-Paris era foarte aproape de a muri de sete în urma unui prăbușiri în Sahara. Delirând din cauza deshidratării, cu ultimele puteri a schițat câteva din desenele care au intrat între paginile cărții. Mai mult de jumătate dintre romanele sale sunt despre zbor și experiențe din deșertul în care a locuit o parte considerabilă din viață.

Ceasul lansat de IWC în 2008 este un omagiu adus romanului „Vânt, nisip și stele“. Restul modelelor pot fi găsite în galeria foto de mai jos

IWC – International Watch Company – a început să producă ceasuri pentru aviatori în 1936, înainte de al doilea Război Mondial. Nu a fost prima casă orologeră care să lanseze colecții special pentru piloți, dar preocuparea pentru cadrane cât mai mari și lizibile, funcții dedicate și protecția împotriva câmpurilor magnetice au făcut din modelele manufacturate în Schaffhausen unele dintre cele mai de încredere ceasuri militare și mai ales aviatice.

Pe linia între model istoric și ceas al viitorului, „Pilot“ este și astăzi o referință importantă între colecțiile producătorului elvețian. Asocierea cu Saint-Exupéry a început acum șase ani printr-o relație strânsă ținută de companie cu succesorii scriitorului francez. Ceasurile lansate au încercat să refacă firul carierei lui literare. Prima apariție, în 2006, a fost un model tribut pentru volumul „Zbor de noapte“. Au urmat ceasul „Curierul de Sud“, „Vânt, nisip și stele“ și un model semnat cu litera „A“ caligrafiată pentru 2009-2010 – ca omagiu adus întregii cariere a scriitorului. 2011 a fost marcat printr-un model cu fazele lunii și calendar perpetuu.

Ediția din 2012 a liniei Pilot Saint Exupery este a șasea în istoria IWC și a fost lansată într-o serie limitată de câte 500 de exemplare (aur roșu 18 K și oțel inoxidabil)

În 2012, IWC prezintă un ceas dedicat debutului pasiunii pentru aviație a lui Saint-Exupéry. S-au împlinit 100 de ani de la primul său zbor, iar orologeria marchează momentul printr-un ceas cronograf în ediție limitată. Produs în două modele de carcasă – aur roșu și oțel inoxidabil, în câte 500 de exemplare numerotate – cel de-al șaselea ceas tribut este pus în funcțiune de un mecanism cu armare manuală, prezintă un cronograf flyback cu două totalizatoare concentrice poziționate în dreptul orei 12 și un secundar periferic la ora 6. În plus, calibrul 89361 este capabil să oprească secundarul în momentul potrivirii orei pentru o mai mare precizie a potrivirii și protejat de o carcasă de 43 mm diametru. Ceasul poate funcționa fără întrerupere un număr impresionant de 68 de ore.

Antoine Saint Exupery la bordul unui avion curier poștal, în 1926

Ca un ultim detaliu, capacul carcasei este gravat cu imaginea avionului Lightning P-38, aeronava cu care pilotul pleca pe 31 iulie 1944 într-o misiune de recunoaștere deasupra Franței. Nu avea să se mai întoarcă niciodată, lăsând în urma sa amintirea Micului Prinț și bijuterii orologere precum IWC Pilot Watch Edition Saint-Exupéry.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului