Stil

(P) În căutarea lânii de aur – Ermenegildo Zegna

scris pe 07 Iun 2012 de StyleReport.ro 8859 vizualizări
Stil - Ermenegildo Zegna

O afacere de familie fondată în 1910, compania Ermenegildo Zegna este văzută ca un standard al croitoriei de elită. Un costum perfect este descris însă în primul rând de un material de calitate, iar căutarea perpetuă a „celor mai frumoase materiale din lume“ poate fi urmărită și încercată pe viu în magazinul din București.

Întreaga istorie Ermenegildo Zegna se leagă de persoana care, în urmă cu peste 100 de ani, punea bazele unei mori de lână. Fiul unui ceasornicar, al 10-lea dintre copiii familiei Zegna, Ermenegildo își propusese să atingă standardul materialului ideal sau, așa cum îl numea, „cel mai frumos din lume“, de la doar 18 ani. Era un tânăr cu aspirații înalte și, chiar dacă „Lanificio Zegna“, mica moară de la poalele Alpilor, nu anunța nimic din prestigiul de astăzi al mărcii, italianul insista să-și urmeze viziunea în detaliu. Stofele trebuia să fie rezistente, ușoare, fabricate exclusiv din materiale naturale și, mai ales, plăcute la atingere.

Plecând cu un număr de patru războaie de țesut, Zegna ajungea să își exporte țesăturile în America până în 1938, iar șapte ani mai târziu livra stofe în peste 40 de țări. Costumele Ermenegildo Zegna nu apăreau în discuție decât atunci când compania era condusă de a treia generație a familiei, dar numele italianului și pasiunea lui pentru materiale perfect executate făcuseră deja înconjurul planetei.

De la unele dintre cele mai apreciate stofe la costume de prestigiu, Ermenegildo Zegna nu a avut de făcut decât un pas. În timp, marca s-a transformat într-un grup care acoperă toate nevoile vestimentare ale unui bărbat. Sub cupola „Ermenegildo Zegna“ se găsesc liniile „Couture“, „Sartoria“ – o reinterpretare a stilului clasic italian și „Upper Casual“ – transpunerea ideii de eleganță și în segmentul casual. „Ermenegildo Zegna Su Misura“ este serviciul de croitorie pe comandă, iar „ZegnaSport“ o linie de îmbrăcăminte și accesorii sportive care accentuează chiar mai mult nevoia unor materiale sofisticate. „ZZegna“, cea mai recentă dintre liniile producătorului italian reprezintă abordarea tinerească, proaspătă, asupra modei masculine.

Materialele continuă să fie și acum în prim plan. Evoluțiile din lumea textilelelor nu sunt întotdeauna ușor de observat și totuși, Zegna are un departament de cercetare și dezvoltare ale cărui eforturi se fac imediat vizibile. În 1996, firma prezenta țesături alcătuite din fibre de 15, 14 și 13 microni, de aproape trei ori mai subțiri decât un fir de păr uman. Ulterior, sub numele Trofeo apărea cea mai prețioasă stofă a liniei Couture, material obținut din lână pieptănată (worsted) merino care, cu toate că este foarte moale la atingere, se remarcă printr-o rezistență ieșită din comun. Același departament a creat „Cashco“, un amestec care alătură moliciunea cașmirului și maleabilitatea bumbacului, „Traveller“, stofă dezvoltată special pentru a nu se șifona în timpul călătoriilor, „Elements“, material potrivit pentru mai multe condiții de mediu sau temperaturi precum și „Cool Effect“, țesătură care deși este fabricată 100% din lână este foarte ușoară și perfectă pentru un costum de vară.

Pentru colecția primăvară-vară 2012, Ermenegildo Zegna propune un amestc inedit, combinarea dintre lână sau cașmir și mătase. Gama de materialele rezultate din acest amestec este potrivită pentru orice ocazie. Pot fi lucitoare sau mate, croite în costume formale sau din gama casual. Mai mult, producătorul italian face o propunere îndrăzneață prezentându-și noua colecție în culori pale cu încrețituri. O propunere pe care doar Zegna o poate face.



Programul MasterCard Elite oferă deţinătorilor de carduri Gold, Platinum, World, World Elite™ și Corporate MasterCard® experienţe memorabile de fiecare dată când apelează la serviciile comercianţilor parteneri. Lista acestora este variată, incluzând magazine de lux – îmbrăcăminte, bijuterii, parfumuri sau mobilier, saloane de înfrumuseţare, restaurante şi ciocolaterii cu tradiţie.  La cumpărăturile efectuate cu unul dintre aceste carduri MasterCard (Gold, Platinum, World, World Elite™ sau Corporate®), clienții beneficiază de reduceri de până la 30%, de consiliere, bonusuri, sau cadouri din partea casei, negociate în cadrul unei rețele exclusiviste de parteneri.

Lista completă a locațiilor partenere o găsiți aici.

2 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului