Stil

(P) Ce poveste spune ceasul de la mână? – magazinul Cellini

scris pe 28 Sep 2012 de Dragoș Aliciu 15926 vizualizări
stil - cellini

Alegerea unui ceas într-un magazin specializat înseamnă mai mult decât simpla orientare către un model sau altul. Fiecare dintre mărcile elvețiene are o poveste specială, o identitate aparte. Boutique-ul Cellini din București ne ajută să vă prezentăm câteva studii de caz. Ce spun despre noi ceasurile pe care le alegem?

Toate mărcile comerciale au o identitate proprie. E un truism al lumii care ne înconjoară. Și totuși, un ceas elvețian cumulează un set aparte de valori dincolo de branding sau publicitate. Există mărci dedicate aventurii, altele care simbolizează eleganța și bunul gust sau celebrează inovația și curajul omului de a-și depăși limitele. În spatele fiecărui cadran există o poveste.

Pe lângă o rețea extinsă de magazine, Cellini a inaugurat recent și un boutique în care expune câteva dintre cele mai cunoscute mărci din portofoliu. Alături de windere Buben & Zörweg şi Underwood London, instrumente de scris și bijuterii, am trecut în revistă mărcile boutique-ului din Mall Băneasa pentru a vedea povestea din spatele cadranului.

Hublot. Un brand relansat în 2004 de către un vizionar al industriei orologere – Jean Claude Biver – Hublot și-a asumat rolul de „navă amiral“ în domeniul actualizării materialelor folosite în orologerie. La momentul reorientării mărcii, Biver a imaginat ceasul ca pe o „fuziune de materiale“, un produs rezultat în egală măsură din colaborarea atentă între ceasornicari și oameni de știință. Intrau în scenă carcasele din tantalum, combinate cu bezeluri din ceramică, cadrane din fibră de carbon și cureaua modelată din cauciuc natural. Big Bang a fost primul model iconic care a încorporat ideea „Art of fusion“. De la el, marca și-a îmbogățit identitatea prin asocierea cu sportivi de elită ca Ussain Bolt sau Diego Armando Maradona, dar obiectivul principal rămâne același: un ceas Hublot trebuie să apară ca cel mai performant lucru creat vreodată de om.

În aceeași idee se încadrează și marca Rado, prima care a folosit în 1986 ceramica de înaltă calitate în producția unei carcase de ceas. Progresul începuse chiar mai devreme, odată cu lansarea primului model imposibil de zgâriat în 1962 și a continuat până în zilele noastre, când Rado a ajuns expert în domeniul ceramicii, în care alte mărci abia încep să experimenteze. Un ceas Rado la încheietură spune despre purtător că este o persoană pasionată de design, orientată spre simplitate și mereu conectată la ce e nou, fără dorința de a epata.

Breitling nu și-a descoperit atracția pentru domeniul aviatic recent. Legătura mărcii cu zborul face parte din ADN-ul pe care a fost construită și pe care a evoluat încă din 1884, anul înființării. La fel, „Instruments for professionals“ (Instrumente pentru profesioniști) este un slogan dobândit tadalafil online în timp, după ce cronografele elvețiene au fost încorporate în avioanele piloților militari din cel de-al Doilea Război Mondial, după ce Navitimer, unul dintre ceasurile cult ale aviației, l-a urmat pe astronautul Scott Carpenter în spațiu sau după ce compania a început să fabrice și modele pentru scafandri. Un ceas Breitling rămâne, la mai bine de 128 de ani de existență a mărcii, o formă de salut secret între aviatori și pasionați. Litera „B“, încadrată de cele două aripi și desenată cu ajutorul unei ancore, încorporează pasiunea pentru aventură și lupinguri periculoase, amintind mereu că ceasul de la mână se poate transforma la nevoie într-un instrument capabil de performanțe uluitoare.

Blancpain este una dintre mărcile care se confundă cu dragostea pentru mecanică fină. Linia „Le Brassus“ și „caruselul“ – vedeta mecanică a colecției – reprezintă mixul perfect între rigorile unui ceas modern și moștenirea veche de 277 de ani a brandului. Există în același timp „Villeret“, nume dat după satul originar al companiei, linie deosebită prin cadrane emailate și indicatoare realizate din oțel albastru, legătură clară cu ceasornicele de buzunar. În același timp, un model precum Fifty Fathoms e dovada că tradiția și performanța pot coexista armonios. Pasionatul de orologerie care alege Blancpain recunoaște imediat frumusețea clasică a unui ceas, dar se entuziasmează în egală măsură de evoluțiile din domeniu. Iar Blancpain îi oferă un echilibru perfect între cele două.

Cu mult înaintea apariției ceasurilor atomice sau a mecanismelor quartz, Omega era referința de cronometrare a sporturilor de viteză. Asocierea mărcii cu întrecerile Jocurilor Olimpice datează din 1932 și e una dintre cele mai longevive colaborări din industrie. Și totuși, Omega are o poveste atât de vastă încât descifrarea ei ține de fiecare model în parte mai mult decât de marcă în sine. În spatele logo-ului literei grecești sunt cuprinse în același timp ceasul lui James Bond, Speedmaster, primul ceas pe Lună, precum și un număr impresionant de personalități care și-au asociat numele cu brandul. Pe scurt, Omega reprezintă istorie, ceasuri iconice, sportivitate și fair-play.

Purtând numele unei legende a orologeriei britanice, Graham își trece cu mândrie anul 1695 ca dată a înființării atelierului de ceasornicărie de pe Fleet Street tadalafil 20mg din Londra. A fost o vreme când britanicii erau mai apreciați pentru ceasuri de calitate decât elvețienii, iar Graham este unul dintre supraviețuitorii acelei perioade. Continuă să producă ceasuri care inspiră, măcar la nivel de design, „britishness“. Coroana supradimensionată, poziționată pe partea stângă și dublată de o protecție impresionantă e unul dintre artificiile folosite de piloții din cel de-al Doilea Război Mondial pentru a putea apăsa mai bine butonul cronografului. Cu o doză de excentricitate specifică, Graham este o marcă prin excelență masculină. Linia de modele Silverstone arată atracția pentru cursele motorsport, Tourist Trophy se leagă de cea mai prestigioasă cursă de motociclete din UK, iar calitatea de cronometru oficial al RBS 6 nations (Cupa celor 6 națiuni) îi conferă dinamismul „sportului pentru golani, jucat de gentlemeni“. În plus de asta, ce bărbat poate rezista unui ceas care se numește „Chronofighter“?!

La cea de-a 180-a aniversare, Longines își împarte colecțiile între patru linii clar delimitate. Fiind vorba de un an rotund în istoria producătorului, „Heritage“ este reeditarea unor modele cu o istorie specială. „Elegance“ reprezintă linia dedicată doamnelor, „Sport“ face apel către latura dinamică a mărcii, în timp ce Master Collection se prezintă ca linia de orologerie pură. Universul Longines îmbină prestanța unor ambasadori http://buyviagraonlineavoided.com/ de marcă aleși cu atenție și preocuparea pentru sporturi nobile precum hipismul, tenisul sau gimnastica.

Numele Hermès nu necesită explicații suplimentare cialis în lumea luxului și, cu o preocupare canadian pharmacy online veche de 100 de ani legată de ceasuri, nici orologeria nu i-a fost un domeniu străin. Din 1920 marca a început producția de curele din piele pentru modelele de mână. A colaborat apoi cu producători cu

renume din domeniu pentru a-și contura propria linie, iar în 1935 a livrat un ceas de buzunar chiar Regelui Carol al II-lea. În ciuda originilor franceze ale producătorului de accesorii hipice „La montre Hermès “ a fost dintotdeauna un produs Swiss Made. Cu mici excepții, colecțiile Hermès rămân legate de originile hipice ale mărcii. Curelele sunt finisate în stilul specific și adeseori chiar carcasele iau forma scărilor de șa sau sugerează sistemele de prindere ale căpestrelor. Dincolo de design, ceasuri precum „Le temps suspendu“ arată că Hermès este pregătit să facă parte din elita orologeriei mondiale.


Vizualizaţi MasterCard Elite StyleMap pe o hartă mai mare

Programul MasterCard Elite oferă deţinătorilor de carduri Gold, Platinum, World, World Elite™ și Corporate MasterCard® experienţe memorabile de fiecare dată când apelează la serviciile comercianţilor parteneri. Lista acestora este variată, incluzând magazine de lux – îmbrăcăminte, bijuterii, parfumuri sau mobilier, saloane de înfrumuseţare, restaurante şi viagra en ligne ciocolaterii cu tradiţie. La cumpărăturile efectuate cu unul dintre aceste carduri MasterCard (Gold, Platinum, World, World Elite™ sau Corporate®), clienții beneficiază de reduceri de până la 30%, de consiliere, bonusuri, sau cadouri din partea casei, negociate în cadrul unei rețele exclusiviste de parteneri.Lista completă a locațiilor partenere o găsiți aici.

7 comentarii

  • Dick pe 28 Sep 2012

    Industria de ceasuri de lux va prospera atata vreme cat exista prosti sa le cumpere. Am citit odata un articol despre un consilier specializat in oferirea de sfaturi de cumparaturi pentru proaspetii imbogatiti americani, in special tineri sportivi sau vedete.

    Odata a primit un telefon de la un client.

    “Am in fata un ceas de aur cu diamante care costa normal $10.000, dar daca il iau pe loc costa doar $7.000. Sa-l cumpar?” Raspunsul a necesitat un scurt schimb de replici.

    “Poti sa imi spui ce ora arata acum?”

    “9:40”

    “Exact 9:40 arata si ceasul meu. Am platit pe el $30”.

    Reply
    • mariuss72 pe 28 Sep 2012

      Prietene, esti un dick! Ce nu inteleg eu este, cum se face ca un ignorant ca tine isi permite sa vorbeasca despre traditie, pasiune si arta? In viziunea ta, un Logan si un Aston Martin sint tot una, doar ambele te duc la aceeasi destinatie, nu? Nu ne mai obosi cu articole citite de tine prin nu stiu ce can-can, lasa-ne pe noi, pasionatii de orologerie, sa fim prosti…tu poti fi destept cu ceasul de pe iphonul tau.

      Reply
  • Nautilus pe 28 Sep 2012

    “Un client” pe nume Giovanni Becali a ţinut să explice cum e treaba cu ceasul lui Cartier (cu accent pe R :) )

    Calitatea şi complexitatea mecanismelor au prioritate în faţa luxului pentru cei care ştiu ce cumpără şi de ce. (Foarte mulţi s-au plâns de modelele de la Breitling, pe care le considerau un mare junk. Un ceasornicar cu experienţă a confirmat că aşa sunt.) Spre exemplu, faptul că au certificat de cronometrie, sau faptul că au piesele lucrate manual. Componentele mecanice se fac pe acelaşi utilaj şi la un ceas de 100 EUR şi la unul de 100 000 EUR, diferenţa o face finisarea manuală şi complexitatea.

    ~Nautilus

    Reply
  • zeltera pe 28 Sep 2012

    Ceasurile de mana vor ramane in categoria bijuterii – accesorii de lux, cu ajutorul carora sa iti afisezi statutul social.

    In momentul acesta orice om are un telefon mobil in buzunar, care are un ceas sincronizat cu reteaua celulara (sincronizata la randul ei cu ceasuri de foarte mare precizie), ceas care are alaturi un calendar, o colectie de alarme, un reminder, memorie pentru a nota orice in orice moment vrei. Asta e ceasul viitorului. Ceasul de mana e ca si colierul de diamnte… frumos dar care, in afara de a fi afisat, nu face nimic..

    Reply
    • mariuss72 pe 02 Oct 2012

      Se pare ca nu intelegi nimic, din moment ce pentru tine inalta orologerie inseamna doar ceva prin care iti expui statutul social. Nu am nici cea mai mica intentie sa jignesc pe cineva, sau sa incalc bunul simt, dar cred ca mai bine ti-ai expune parerea pe alt forum, unde gadgeturile media nasc pasiuni. Aici este STYLE REPORT, iar stilul inseamna altceva decit toale de firma si telefoane smechere.

      Reply
  • Attila pe 28 Sep 2012

    Merci Mariuss72.
    Am spus si eu acelasi lucru dar cu ceva mai putine cuvinte…se pare ca nu era de postat varianta mea desi doar il felicitam pe nasul lui de botez. Nu conteaza. Nu inteleg ce cauta pe un asemenea site care in general este destinat “prostilor”…indiferent daca e vorba de ceasuri, masini, haine, gadgeturi sau chiar restaurante.

    Reply
  • Ursu pe 01 Oct 2012

    Asa ceva…
    Uite inca unul (@zeltera) care a descoperit ca are ceas pe telefon “cu alarma si reminder”.
    Din pacate, sunt din ce in ce mai multi cei ca el.
    Din fericire, elvetienii nu se lasa :)

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului