Stil

(P) Artă și bijuterie – FREYWILLE

scris pe 09 Mai 2012 de StyleReport.ro 23414 vizualizări
Stil - FW

Există cataloage, filme și fotografii de presă, dar pentru a aprecia cu adevărat o bijuterie FREYWILLE, contactul trebuie să fie unul personal. Din mai multe puncte de vedere, piesele casei sunt opere de artă, doar că în loc de pânză, acuarele sau uleiuri, artiștii companiei austriece folosesc emailul. Expoziția este deschisă și la București, în cadrul magazinului de pe Calea Victoriei.

Un producător cu o experiență de peste 60 de ani, FREYWILLE a avut dintotdeauna o viziune specială asupra bijuteriei. Aurul de 18 k sau diamantele sunt la fel de întâlnite în oferta companiei ca în oricare alt portofoliu din branșă. Dar cu toate astea, materialele prețioase nu sunt nici pe departe „vedetele“ colecțiilor FREYWILLE ci mai degrabă suporturi pentru adevărata piesă de rezistență – emailul.

FREYWILLE – colecția Floral Symphony, First Love / pandantiv Luna Piena

FREYWILLE – cercei din colecția Floral Symphony, Impressionist Flowers 

Pasiunea pentru tehnica emailării este o moștenire lăsată mărcii de fondatoarea Michaela Frey, o artistă care deschidea un mic atelier în Viena anilor ’50. Două decenii mai târziu entuziasmul ei era completat de flerul managerial al doctorului Friedrich Wille, iar cei doi împărțeau conducerea brand-ului până la moartea Michaelei, în 1980.

După dispariția creatoarei, Friedrich scotea în evidență ideea bijuteriilor ca forme de „artă purtabilă“, o abordare în care fiecare piesă este produsă în urma unui proces care necesită între 80 și 100 de pași diferiți. Pictori recunoscuți precum Claude Monet, Gustav Klimt, Alphonse Mucha, dar și arhitectul austriac F. Hundertwasser oferă de atunci inspirație pentru liniile de design și culorile folosite.

Artiști consacrați precum Gustav Klimt, Claude Monet sau Alphone Mucha sunt o sursă importantă de inspirație pentru bijuteriile FREYWILLE. Mai sus, pandantive, inel și cercei cu email pictat în stilul art nouveau al pictorului de origine cehă Alphonse Mucha. 

Sfinxul înaripat este logo-ul casei de bijuterii și în același timp un motiv pentru creațiile sale. În imagine bijuterii și ceas din colecția FREYWILLE Magic Sphinx 

Obținut în același fel de mii de ani, emailul este practic un amestec extrem de fin de pulbere de sticlă și culori minerale, aplicat pe o bază din oțel în straturi succesive și tratat termic în cuptoare speciale, la peste 800 de grade Celsius. Specialiștii FREYWILLE testează îndelung fiecare nuanță în parte pentru a se asigura că rezultatul final respectă întrutotul designul inițial. În urma fiecărei tușe de pensulă, bijuteria trebuie introdusă din nou în cuptor pentru fixarea culorii respective pe suportul din sticlă. La final, decorul din email este finisat manual și i se adaugă o montură placată sau fabricată cu totul din aur masiv.

Boutique-ul din București oferă toate bijuteriile din colecția FREYWILLE, eșarfe, ceasuri, genți, dar și cravate sau instrumente de scris create cu aceeași tehnică a emailării

Iau naștere astfel pandantive, cercei, brățări, instrumente de scris, dar și o gamă largă de accesorii din piele și mătase naturală, toate expuse în cele 90 de magazine de peste tot din lume. Ca în cazul oricărei lucrări de artă nu se lucrează cu stocuri, iar seriile în care sunt produse bijuteriile FREYWILLE sunt întotdeauna limitate. De la Moscova la New York, din Paris la reprezentanța din București, magazinele sunt adevărate muzee ale unor opere miniaturale care își așteaptă vizitatorii.

Programul MasterCard Elite oferă deţinătorilor de carduri Gold, Platinum, World, World Elite™ și Corporate MasterCard® experienţe memorabile de fiecare dată când apelează la serviciile comercianţilor parteneri. Lista acestora este variată, incluzând magazine de lux – îmbrăcăminte, bijuterii, parfumuri sau mobilier, saloane de înfrumuseţare, restaurante şi ciocolaterii cu tradiţie.  La cumpărăturile efectuate cu unul dintre aceste carduri MasterCard (Gold, Platinum, World, World Elite™ sau Corporate®), clienții beneficiază de reduceri de până la 30%, de consiliere, bonusuri, sau cadouri din partea casei, negociate în cadrul unei rețele exclusiviste de parteneri.

Lista completă a locațiilor partenere o găsiți aici.

3 comentarii

  • Sandra pe 08 May 2012

    FREY Wille au avut o problema de imagine. Pana acum 3-4 ani nu am vazut nici o femeie sub 50 de ani sa le poarte creatiile, fiindca erau grele, incarcate, batranesti, nu destul de nobile pentru “old money” si prea in afara modei pentru categoria de varsta, stil si buget la care aspirau.

    Mai recent insa, a intervenit o schimbare, poate si-au schimbat directorul de creatie. Daca este asa, sa-l tina pe cel actual. Colectiile lor din ultimii 2 ani s-au imbunatatit net – modele noi, in special cele de cercei, combinatii de culori mai proaspete si mai moderne. Raman in continuare “Old World” dar acum au devenit chic. Imi plac chiar si mie, ceea ce n-am crezut ca se va intampla vreodata.

    Reply
  • ion pe 09 May 2012

    superb. alte comparabile ar fi cartier, chopard si hermes.

    iar Sandra stie :) desi ii recomand sa-si reanalizeze ultima declaratie ;) hint: “chiar si mie”.. eu cred ca nici regina Elisabeta nu ar folosi o asemenea formulare in cazul celor de la Frey.

    de-ale tineretii valuri

    Reply
    • Sandra pe 12 May 2012

      Aveti dreptate stimabile, regina Elisabeta nici nu s-ar gandi sa poarte ceva care pentru ea este prea ieftin si in nici un caz destul de nobil.

      Frey Wille a implinit doar 61 de ani. Cartier, Hermes etc numara peste 100 de ani de existenta, lucreaza cu metale pretioase si pietre rare (Cartier) sau definesc standardele esarfelor de matase (Hermes) – restul sortimentului nu este comun asa ca nu are rost sa-l analizez aici. FREY Wille nu se ridica la inaltimea acestora nici la calitate, nici la pret, nici la reputatie. Cineva care a intrat in magazine si a cumparat ceva – in loc sa priveasca doar vitrina – nu ar face asemenea remarci.

      Acum cativa ani nu as fi purtatat FREY Wille nici daca l-as fi primit cadou de la cineva drag. Acum, ma gandesc ca poate, pentru o ocazie mai putin pretentioasa, ar merge. Sunt intr-adevar frumoase.

      Prietenii stiu bine de ce am zis “chiar si mie”… dar Dvs nu-mi sunteti prieten si nu aveti ce sa-mi recomandati.

      Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului