Stil

Opere de artă din lână – Missoni

scris pe 10 Noi 2011 de Dragoș Aliciu 7442 vizualizări
Stil - Missoni

După o perioadă de activitate de 53 de ani, influența unei mărci asupra dezvoltării modei e greu de analizat. Cert este că Missoni a produs dintotdeauna tricotaje ca nici o altă firmă. Rămâne încă activă, o afacere de familie independentă care se încăpățânează să aibă succes în ciuda grupurilor enorme care controlează lumea modei.

Într-o oarecare măsură, istoria mărcii Missoni ne aduce aminte de viața zbuciumată a marchizului de Barsento, fondatorul mărcii Emilio Pucci și creatorul unui întreg curent în moda anilor ‘50-‘60. La fel ca și el, Ottavio Missioni era un veteran de război cu origini nobile, atlet de succes și un adevărat dandy al vremurilor. La fel ca și Pucci, Ottavio a schimbat parcursul modei.

În timp ce Emilio se exprima prin intermediul țesăturilor ușoare, vaporoase, Ottavio a ales tricoturile ca mijloc de transport al imaginației sale. În 1953, Rosita Jelmini, fiica unui producător de șaluri italian, îi devine soție. Alături de ea, Ottavio Missoni deschide un prim magazin, nu foarte departe de localitatea ei natală.

Tricoturile Missoni puteau fi ca oricare altele. Sub influența clară a curentului Art Deco, creatorii de modă au mers însă pe ideea puloverelor, șalurilor sau rochilor cu jocuri geometrice fantastice și foarte dificil de produs datorită aglomerării de texturi și nuanțe. Din lână, bumbac sau alte materiale, îmbrăcămintea Missoni atrage atenția și privirile, este exuberantă și veselă, complicată și colorată.

De la prima colecție lansată în 1958, Missoni urmează un drum ascendent, iar scandalul involuntar din 1967 le aduce și recunoașterea la nivel mondial. Înainte de o defilare din cadrul Pitti Palace, Florența, Rosita realizează că lenjeria intimă a modelelor nu are culoarea potrivită și le pune să-și scoată sutienele. Pe podium, sub lumina reflectoarelor, tricoturile devin transparente, iar lumea modei se împarte în două tabere – cei care apreciază îndrăzneala companiei italiene și cei scandalizați de nuditatea fotomodelelor. Anul următor, Missoni pierde onoarea de a defila în cadrul Pitti, dar câștigă în schimb aprecierea jurnaliștilor și un mare succes în Franța și SUA,

Chiar și acum, în epoca marilor grupuri de modă, Missoni rămâne o afacere de familie. Cei trei copii Vittorio, Luca și Angela, joacă un rol important în conducerea afacerii și mai mult, numele brandului intră și în lumea hotelurilor de design, respectând stilul casei de modă. Același lucru este valabil și pentru decorațiunile interioare semnate Missoni.


0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului