Stil

Moștenirea marchizului de Barsento – Emilio Pucci

scris pe 23 Iun 2011 de Dragoș Aliciu 12182 vizualizări
Untitled-1

Emilio Pucci este o persoană greu de încadrat într-un tipar. În mod ironic, într-un final exact cu asta și-a ocupat o mare parte din viața extrem de plină – tipare de modă. Ce anume l-a făcut pe sportivul de performanță, militarul, omul politic și nu în ultimul rând marchizul Emilio Pucci să aleagă o carieră în modă? Un talent greu de măsurat!

Pofta pentru culoare și jocuri complicate de forme geometrice descrie cel mai bine ideea din spatele designurilor lui Emilio Pucci. Urmărindu-i cariera, o perioadă de timp întinsă pe mai bine de 40 de ani, se ajunge la o concluzie evidentă. Emilio e un artist care nu a înțeles niciodată legătura dintre modă și simplitate…din fericire.

În spiritul relativ reținut al modei anilor ‘40-’50, Emilio părea a fi singurul designer care crea haine doar pentru vacanță. Nu asta era și intenția, dar exuberanța modelelor imaginate de el își găsește motivație doar sub lumina intensă a soarelui, pe fundalul unei ape albastre. Tendințele mondiale ajungeau să țină pasul cu viziunea sa abia de la mijlocul anilor ’50, când explozia temelor florale și tiparelor geometrice se confunda cu linia pe care Emilio o anticipase cu cel puțin 10 ani înainte.

Amprenta lui Emilio Pucci în lumea modei o reprezintă tiparele geometrice complicate aplicate pe rochii ușoare, vaporoase

Și pentru că lucrurile bune se întâmplă adesea dintr-o inexplicabilă întâmplare, cine ar fi putut anticipa că descendendentul uneia dintre cele mai vechi familii nobiliare florentine avea să devină un designer de succes? Cu siguranță nu colegii de echipă ai sportivului Pucci, alături de care acesta a participat la Olimpiada de iarnă de la Lake Placid în 1932 (fără să concureze însă). În plus, marchizul de Barsento Emilio Pucci a studiat agricultura la Universitatea din Georgia, SUA, a absolvit cursurile de masterat ale Colegiului Reed din statul Oregon în domeniul științelor sociale, pentru a încheia anul 1937 ca doctor în științe politice la Universitatea din Florența. Înrolat în armata italiană în 1938, același Emilio conducea un bombardier SM 79 în timpul războiului, ajungând să fie decorat pentru valoarea sa ca militar și promovat la gradul de căpitan. Vederile sale fasciste îl făceau un apărător fervent al lui Benito Mussolini și un confident apropiat al fiicei acestuia, pe care o ajuta să treacă granița în Elveția, după decăderea tatălui.

Designerul a regândit îmbrăcămintea echipajelor unei companii aeriene americane, dar și emblema zborului Apollo 15, a patra misiune NASA către Lună


Cariera de designer a început în 1947, pe vremea când desena primele haine pentru echipa de ski a Colegiului Reed, dar Emilio Pucci devenea celebru datorită unui instantaneu surprins de unul dintre fotografii revistei Harper’s Bazaar pe pârtia din Zermatt, Elveția. Plăcut surprinși de aspectul unui costum de schi pe care Emilio îl realizase pentru o prietenă, editorii revistei i-au cerut să participe la un număr special pe care îl pregăteau pentru iarna anului 1948. Materialele mulate se aflau încă la început de carieră, iar colecția gândită de Pucci pentru pictorialul tematic a primit numeroase oferte de colaborare din partea producătorilor americani. Emilio a preferat totuși să abandoneze Forțele Aeriene italiene și să-și deschidă propria marcă.

Emilio Pucci și-a început cariera prin prezentarea unei linii de costume de baie pentru femei

Oarecum timid, Emilio a început prin a face costume de baie din materialul stretch, pentru ca într-un an-doi, cu ajutorul lui Stanley Marcus, președinte al mărcii de lux Neiman Marcus, să ajungă la adevărata sa dragoste, mătasea. Cu fiecare linie de rochii din mătase pe care o prezenta, notorietatea designerului creștea văzând cu ochii. Marilyn Monroe era înmormântată în una din creațiile lui, Sophia Loren și Jackie Kennedy se afișau frecvent cu rochii semnate Pucci. Era invitat să deseneze hainele însoțitoarelor de bord de către Braniff International Airways, o companie aeriană interesată în a-și moderniza imaginea și, pentru ca influența lui în lumea zborului să fie completă, participa decisiv la crearea simbolului misiunii spațiale Apollo 15.

S-ar putea spune că liniile de modă ale casei Pucci sunt de inspirație hippie. De fapt, designerul a anticipat curentul cu cel puțin 10 ani înainte

Emilio Pucci a murit în 1992, lăsând în urmă o companie respectată și un nume valoros. Fiica sa a preluat conducerea și opt ani mai târziu a vândut 67% din active către LVMH, unul dintre cele mai mari și importante grupuri din industria luxului. Designeri cunoscuți au trecut prin funcția de director de creație, Christian Lacroix, Matthew Williamson și Peter Dundas având sarcina nu foarte ușoară de a continua moștenirea marchizului de Barsento.

Alături de fiica sa Laudima, cea care a preluat conducerea companiei după moartea tatălui

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului