Stil

Manoush: boem, chic şi un strop de kitsch

scris pe 12 Mai 2011 de Constantin Barbu 12644 vizualizări
manoush

„Cine este Manoush? Manoush este sufletul meu nomad, porecla mea încă din copilărie. Trebuie să spun că eram un fel de versiune sălbatică a Smaraldei din «Cocoșatul din Nôtre Dame», cu jupe până la glezne, cu o eşarfa roz-bonbon legată în păr şi mâinile încărcate de brăţări. Cu cât era mai strălucitor, cu atât mă simţeam mai fericită”, spunea la un moment dat Frederique Trou Roy, principalul designer al casei de modă Manoush.

Aventura Manoush începe, încă de pe vremea când Frederique avea numai 12 ani şi întâlnea un grup de ţigani nomazi pe o plajă din Strâmtoarea Gibraltar, moment care îi va marca viaţa pentru totdeauna. În 2002, după zece ani petrecuţi ca designer de accesorii pentru Morgan, tânăra pleacă în Maroc, într-o călătorie care îi va servi ca sursă de inspiraţie pentru viitoarele colecţii. O bună parte a timpului şi-o petrece cutreierând souk-urile din Marrakech şi observând atent munca artizanilor. Tot aici, Frederique îşi formează un stil personal, boem chic, inspirată fiind de vestimentaţia colorată a femeilor arabe şi confecţionează genţi în stil marocan, brodate cu paiete şi aplicaţii de dantelă, dar şi bijuterii.


După şase luni de la întoarcerea din Maroc, îşi deschide un butic de accesorii la Paris, de numai şase metri pătraţi, unde vinde bijuteriile create în Marrakech. Ceea ce părea doar o mică afacere s-a transformat curând într-un succes, datorită numeroaselor comenzi venite din partea clienţilor, care au atins rapid valoarea de 300.000 de euro.


La salonul „Première Classe” din 2003, eveniment de referinţă în materie de bijuterii, tânăra creatoare expune şi vinde absolut tot ceea ce îi rămăsese din călătoria în Maroc. Geanta Sahara, produsul pilot cu care avea să se lanseze, cusută cu fir roşu, are un succes nebun. Tot atunci, fondatorul Naf Naf o remarcă pe Frederique, fiind impresionat de talentul ei, şi decide să-i acorde sprijin financiar pentru lansarea primei colecţii de haine Manoush.


O data cu lansarea din 2004, creatoarea se amuză, amestecă stiluri, se joacă fără teamă cu şarmul stilului boem chic, promovând un spirit liber, neconvenţional. Este deja faimoasa rochia albă din lâna, numita „Chou”, creată în Brazilia, un element recurent cu fiecare noua colecţie, însă reinventată. Prima colecţie prêt-à-porter din 2005 este de un real succes şi, treptat, marca se extinde în Europa, cu puncte de vânzare în Galeriile Lafayette şi Bon Marche din Paris, urmate fiind de Londra şi chiar New York. Inaugurarea magazinelor din Paris se face în spiritul boem specific mărcii, folosindu-se rulote.

Atmosfera din interiorul buticurilor pare desprinsă dintr-un basm, fiind dominată de foarte mult roz, o culoare omniprezentă în colecţiile Manoush, cu balone, bomboane şi cocktail-uri colorate. Design-ul fiecărui magazin este gândit întotdeauna în colaborare cu un arhitect, însă Frederique se ocupă de fiecare data de aranjarea obiectelor mai mici, inspirată fiind de obiectele care decorează rulotele nomazilor.


Încă de la lansarea primei colecţii, creataorea brand-ului Manoush vrea să sugereze o feminitate care nu are de-a face întotdeauna cu nuditatea. Rochiile sunt copilăroase, fiind inspirate de tutu-urile balerinelor, sunt folosite pene, blănuri, pantofi cu platformă, umerii sunt accentuati, iar broderiile reprezintă un detaliu nelipsit din colecţii. Cu fiecare colecţie, Frederique Trou Roy readuce nostalgia copilăriei: hainele sunt pline de umor, stil şi sinceritate, însă reprezintă totodată şi un amalgam cultural ameţitor, având o influenţa puternic orientală.

Cea mai noua colecţie realizată de Manoush, primăvară/vară 2011, pare să aducă cu ea o parte a Vestului Sălbatic şi se adresează persoanelor care o îndrăgesc pe Pocahontas sau sunt pasionate de flamenco. Frederique propune pentru noul sezon imprimeurile floarale, mătasea, denimul şi nelipsitele aplicaţii aurii.

Dacă ar fi să caracterizăm stilul mărcii, ne-am putea gândi la o fetiţă care se îmbraca fără supravegherea mamei. Este poetic, boem, copilăresc şi pe undeva chiar kitschos, însă absolut fermecător. O vizită pe manoush.com merită chiar și numai pentru designul spectaculos al paginii.

 

1 comentariu

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului