Stil

Istoria simplă a lui Johnnie B

scris pe 27 Apr 2011 de Dragoș Aliciu 4956 vizualizări
boden

Pentru un om care și-a împrumutat numele propriei sale mărci de îmbrăcăminte, Johnnie Boden este o persoană extrem de retrasă. Dar odată vizitat, magazinul său online și cifra de afaceri anuală a grupului – aproximativ 190 de milioane euro – ridică o întrebare simplă: Cine este Johnnie Boden?

De acord, pentru România, multe mărci obișnuite de altfel în Occident rămân încă o necunoscută. Pentru britanici însă, Boden este mai mult decât o marcă, reprezintă un simbol al clasei mijlocii, un nume asociat cel mai adesea cumpărăturilor prin poștă și calității livrate la un preț onest. Dar cum se face că, după 20 de ani de existență a mărcii, într-o țară în care afacerea prosperă, mulți încă se întreabă „Care e treaba cu Boden?“.

E o temă pe care și presa o abordează cu obsesie. Articole întregi încearcă să lămurească identitatea și mai ales personalitatea celui din spatele imperiului Boden. The Times îi oferă analize  complicate, la fel ca The Guardian și The Telegraph. Cifra de afaceri crește simțitor odată cu anul adus în discuție: 600.000 de lire în 1991, 48 de milioane în 2003, 50 în 2004, 168 în 2010(!). Un lucru este clar, Boden nu este o marcă obișnuită, la fel cum nici fondatorul ei nu apare ca un patron normal.

Afacerea a fost pusă pe picioare în 1991, după ce Johnnie era dat afară din birourile aglomerate de pe Wall Street, New York. Nu avea să plece cu mâna goală totuși, se întorcea în Regat cu ideea că toate mărcile de îmbrăcăminte casual se află pe un mare val și că trebuie să cotinue în aceeași notă. Cu doar opt colecții masculine (un număr infim dacă parcurgem catalogul Boden de astăzi) apărea în același an marca ce avea să îi poarte numele. În 1992 i se alătura linia pentru femei, iar patru ani mai târziu, în 1996, apărea pe piață Mini Boden, colecția de îmbrăcăminte pentru copii.

În doar opt ani de existență, Boden devenise un sinonim pentru marketingul prin poștă, o dovadă că funcționează perfect atât timp cât calitatea produselor nu e o surpriză neplăcută. Avea să apară și site-ul, opt ani mai târziu de la fondare, la fel cum numele britanicului devenea cunoscut în Germania sau chiar SUA. Acum, pe lângă bărbați, femei și copii, colecția Johnnie B acoperă și segmentul intermediar de vârstă – adolescenții.

Nimic nu s-a schimbat, îmbrăcămintea raportându-se la aceleași standarde de calitate de îndeajuns de mult timp ca ele să devină un reflex în mintea consumatorilor. Sunt genul de haine care inspiră calitate fără a fi opulente, încredere fără a fi scumpe. Iar de asta vă puteți convinge singuri, vizitând magazinul on-line al mărcii pe boden.co.uk.


0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului