Stil

(P) Consultanță în orologerie – magazinul Helvetansa

scris pe 11 Iul 2011 de StyleReport.ro 24923 vizualizări
featured

A cumpăra un ceas înseamnă mai mult decât a plăti prețul pentru el. Alegerea nu are cum să fie simplă, mai ales într-un magazin care pune la dispoziție doar nume cu greutate din orologerie. Am vizitat reprezentanța Helvetansa de pe Calea Victoriei din București în rolul unui client aflat în căutare de sfaturi avizate. Reușim să ne hotărâm asupra unui singur model?

Să achiziționezi un ceas elvețian fără măcar o clipă de gândire e ca și cum te-ai aștepta să poți alege tablouri de mare valoare dintr-un magazin en-gros. Sunt incompatibile, graba și achiziția de mecanică fină, pentru că e ceva mai mult la un ceas elvețian decât indicarea timpului, la fel cum și în spatele unei pânze pictate de un artist celebru se ascund mai mult decât simple măzgăleli cu pensula.

În fiecare domeniu există persoane avizate. Rolul unui consultant de artă e neprețuit la o licitație cu pretenții, la fel cum o voce cunoscătoare vă poate ajuta să luați decizia corectă într-un magazin de ceasuri. Și, deși alegerea poate părea simplă, într-o listă de 23 de mărci, „o hartă bună“ e mult mai folositoare decât s-ar putea crede.


Reprezentanța Helvetansa din Calea Victoriei nr. 68-70 seamănă din multe puncte de vedere cu un muzeu. Dimensiunile sunt impresionante pentru un magazin bucureștean din domeniu, iar sentimentul din interior e foarte similar cu cel pe care îl ai în interiorul unei galerii. De altfel, dacă privim exponatele ca pe exemple de „artă mecanică“, vitrinele magazinului nu se deosebesc cu nimic de cele ale unui muzeu în care se aliniază câteva dintre cele mai prestigioase mărci de ceasuri din orologerie.

Consultantul de vânzări se comportă ca un ghid în lumea ceasurilor și bijuteriilor. Explică avantaje și dezavantajele purtării unui model mecanic, diferențe între mecanisme, dar și amănunte pe care nu le-ați fi bănuit în cazul bijuteriilor. E nevoie de pasiune pentru a fi un vânzător bun, dar nu numai atât. Cunoștințele despre detalii tehnice dintr-un calibru mecanic sunt o necesitate categorică, mai ales atunci când trebuie explicate unor persoane adesea nefamiliarzitate cu mișcarea complicată din interiorul unei carcase de ceas.

În cadrul unui scenariu ideal, dacă timpul o permite, consultantul este cel care vă conduce prin turul complet al magazinului, o plimbare prin istoria, prestigiul și specificul fiecăruia dintre brandurile mari ale orologeriei, așa cum amabil ne-o prezintă și nouă domnul Laurențiu Gîrjoabă, manager al magazinului Helvetansa.

Rând pe rând, mărci precum Vacheron Constantin, Carl F. Bucherer, IWC, Panerai, Piaget, Chanel sau Jaeger-LeCoultre își conturează trecutul și prezentul prin vocea vânzătorului. Li se adaugă colecții de bijuterii de la Dior, Chaumet sau din nou Piaget, marcă a cărui interes pentru Haute Joaillerie se îmbină fantastic cu pasiunea pentru mecanisme subțiri, unele dintre cele mai subțiri din lume.

Deși veți găsi numai ceasuri Swiss Made (cu excepția germanilor Glashütte Original), fiecare dintre producători este diferit, are o poveste și o poziționare anume. Un brand precum Vacheron Constantin își găsește argumente de cumpărare prin experiența celor 256 de ani pe care îi arată în măiestria fiecărui ceas. Marca nu este doar una dintre cele mai respectate din industrie, dar și recunoscută ca fiind cea mai veche orologerie elvețiană cu o istorie neîntreruptă. Numele Panerai face trimitere la domeniul ceasurilor militare de inspirație italiană, la fel cum în colecția IWC pot fi întâlnite modele dinamice precum Aquatimer sau Big Pilot, al cărui design poartă liniile clasice ale unui ceas de aviație. Chanel prezintă exemplul uneia dintre cele mai bune prelucrări ale ceramicii din industrie. Producătorul de origine franceză are în colecție modelul J12, un ceas a cărui carcasă este realizată din amestecul ceramicii cu titanul, un compus extrem de dur, rezistent la zgârieturi și dificil de fabricat.

Din multitudinea de mărci și modele, procesul găsirii unui ceas potrivit pleacă de la persoana care îl va purta și rutina ei zilnică, gusturi și vestimentație, stil de viață. În urma discuției cu vânzătorul trebuie bifate anumite variabile. De exemplu, pentru mulți dintre noi, ideea întoarcerii aproape zilnice a ceasului e o grijă pe care nu ne-o dorim. Alegerea va oscila atunci între un ceas mecanic automatic cu rezervă de mers mare, capabil să funcționeze un timp mai lung fără armare – așa cum este IWC Portuguese – sau unul cu mecanism quartz unde nevoia întoarcerii coroanei dispare complet.

Persoanelor care călătoresc mult le revin ceasuri cu fusuri orare multiple, precum Vacheron Constantin World Timer sau Panerai Luminor GMT cu mecanism automatic. Model din linia Patrimony, World Timer este capabil să indice simultan ora pentru 37 de orașe de pe glob, fiecare plasat pe câte un fus orar, incluzând regiunile cu ore intermediare. Mai mult, modelul schimbă cu ușurință timpul arătat de indicatoarele centrale pentru oricare dintre orașe, odată cu potrivirea din coroană a regiunii. Puteți vedea un film cu modul de funcționare al ceasului aici.

Modelele cu complicații – orice funcție a unui ceas mecanic dincolo de ore, minute și secunde – manifestă o fascinație aparte în ochii celor interesați de mecanisme ieșite din comun. World Timer se potrivește excelent și în această categorie, în care intră fără nici o îndoială și ceasuri precum Jaeger-LeCoultre Duomètre sau IWC Portuguese Perpetual Calendar. Consultantul va explica funcționalitatea practică a unul calendar perpetuu, capabil să facă singur diferența între lunile anului cu 30 și 31 de zile, dar să și actualizeze automat numărul de zile ale lunii februarie, ținând cont de anii bisecți. Complexitatea unui mecanism de ceas nu ține doar de lucruri practice, însă. Ea face trimitere la o fascinație pe care pasionații de ceasuri mecanice o simt odată cu trecerea fiecărei secunde. Pentru ei, o funcție precum rotorul periferic al ceasului Carl F. Bucherer Patravi va părea interesantă, în aceeași măsură în care doamnele vor aprecia decorațiunea guilloché, un desen marcată pe cadranul modelului Cartier Ballon Bleu. Tot doamnelor le este dedicat și fantasticul Magic Hour al producătorului Piaget. Acesta își poate schimba foarte ușor designul prin rotirea bezelului în jurul cadranului. E o funcție extrem de ingenioasă, scoasă parcă dintr-un număr de iluzionism – de unde și numele modelului, „Ora magică“.

Cât despre modelul ales de noi, în urma discuțiilor cu domnul Gîrjoabă, atenția ne-a fost îndreptată către un ceas de origine germană Glashütte Sixties simplu, cu un design realizat în note retro. E unul dintre modurile cele mai elegante de a spune cât e ceasul, dar și o explicație a legăturii permanente între vechi și nou, clasic și modern, de care orologeria, fie ea elvețiană sau germană, se achită cu exactitate de sute de ani.

Programul MasterCard Elite oferă deţinătorilor de carduri MasterCard Premium şi Corporate experienţe memorabile de fiecare dată când apelează la serviciile comercianţilor parteneri. Lista acestora este variată, incluzând magazine de lux – îmbrăcăminte, bijuterii, parfumuri sau mobilier, saloane de înfrumuseţare, restaurante şi ciocolaterii cu tradiţie. La cumpărăturile efectuate cu un card MasterCard Premium (Gold, Platinum, World®, World Signia® sau Corporate®), clienţii beneficiază de reduceri de până la 25%, de consiliere, bonusuri sau cadouri din partea casei, negociate în cadrul unei reţele exclusiviste de parteneri.

Lista completă a locațiilor partenere o găsiți aici.

21 comentarii

  • Nautilus pe 12 Jul 2011

    În calitate de client Helvetansa începând din 1998, ştiu că serviciile lor sunt departe de calitatea pe care o pretind.

    Atelierul lor de service nu este deloc competent, defecţiunile sunt reparate cu întârzieri de mai bine de o săptămână, iar atitudinea personalului de la vânzări este MIZERABILĂ. La ultima întâlnire pe care am avut-o cu ei (la magazinul de la Piaţa Revoluţiei) am fost tratat ca o cârpă de şters pe jos atunci când am reclamat calitatea proastă a reparaţiei pe care au făcut-o.

    Din aceste motive, nu mai am niciun fel de relaţie cu această firmă începând din iarna 2006/2007, şi sfătuiesc pe oricine întâlnesc, acum ca şi altă dată, să apeleze la serviciile celorlalţi dealeri de ceasuri.

    ~Nautilus [editat de StyleReport.ro]

    Reply
    • sorin pe 12 Jul 2011

      Comentariul anterior arata realitatea. In urma unei revizii obisnuite, la o examinare atenta, am constatat praf in interiorul ceasului, pe cadran. Greu de crezut, dar asta este realitatea! Serivicii de 2 bani, efectuate pe ceasuri de mii de euro!

      Reply
  • Gabrielli pe 13 Jul 2011

    Cele mai bune ceasuri din lume in grija deplorabila a unor oameni fara intelegere pentru si prestanta si calitatea serviciilor. Comentariile reflecta adevarul.
    Ce faceti acum doamnelor si domnilor de la Helvetansa?

    Reply
  • zugu pe 13 Jul 2011

    Multumim, Nautilus, e bine de stiut.

    Reply
  • Tissot pe 13 Jul 2011

    Mda, cam asa mi s-a intamplat si mie. Ceasul pe care l-am cumparat (nu foarte scump- un Tissot middle end)avea o functionare defectuoasa. La service s-au purtat destul de “de sus” cu mine si dupa ce l-au tinut vreo 10 zile mi l-au returnat cu acelasi defect . A trebuit sa contactez firma Tissot si sa fac un pic de scandal (pentru produs aflat inca in garantie) ca sa ma recheme cu el in service. Intr-un final l-au reparat dar cu aceeasi impresie ca mi se face un favor nemeritat. [editat de StyleReport.ro]

    Reply
  • Pacala pe 13 Jul 2011

    De mentionat ca la service nu se taie bon fiscal.

    Reply
  • George pe 13 Jul 2011

    Aceeasi parere cu a lui @Tissot. Am fost la service pentru o problema de rutina cu un ceas Tissot si acelasi tratament distant si expeditiv si fara prea multe explicatii. Am preferat sa fac stanga-imprejur si sa nu mai ma duc acolo. Am sa caut alte optiune de rezolva problema mea.

    Reply
  • Daniela Filip pe 13 Jul 2011

    Buna ziua,
    Ne pare rau ca Helvetansa a fost o experienta negativa pentru dumneavoastra si ne cerem scuze pentru orice inconvenient creat. Va multumim ca v-ati exprimat opinia astfel incat sa ne reevaluam atitudinea si calitatea serviciilor. Fiecare client este foarte important pentru noi si mereu ne-am straduit sa fim foarte bine pregatiti , sa amelioram constant serviciilor noastre, sa construim o relatie de durata. Va invitam sa reveniti in magazinele noastre pentru a constata ca lucrurile s-au ameliorat si avem o alta abordare.
    Multumesc,
    Daniela Filip
    Helvetansa

    Reply
    • Nautilus pe 17 Jul 2011

      După fotografiile publicate în presă, am o vagă impresie că directorul magazinului este acelaşi distins personaj pe care am avut neplăcerea să-l întâlnesc cu 5 ani în urmă.

      Ori atâta vreme cât dumnealui are în mână frâiele magazinului ŞI ALE SERVICE-ului, e cam greu să se amelioreze ceva. Poate în cazul în care magazinul s-ar muta cu totul în Pipera, acolo ar fi atât de bine adaptat la mediu încât n-ar mai ieşi în evidenţă ca o roşie stricată.

      Deci sfătuiesc pe oricine întâlnesc, acum ca şi mai sus, să apeleze la serviciile celorlalţi dealeri de ceasuri.

      ~Nautilus

      Reply
  • Seiya pe 13 Jul 2011

    Pacat de helvetansa si ceasurile elvetiene defecte. Sfat: daca aveti intre 2500-6000 eur de dat p un ceas lux- seiko ananta spring drive chrono gmt. Nu se strica aproape nicioddata, acuratete +\- 1 sec pe zi.

    Sau Grand Seiko . Ca acuratete la ceasurile pur mecanice sunt peste standardele COSC.

    Reply
  • Radu pe 13 Jul 2011

    Voi chiar nu gasiti ceva bun la Helvetansa ?
    Eu ma duc des pe acolo si stau de vorba mai ales cu Laurentiu si aflu lucruri deosebite despre ceasurile lor. Magazinul cel mare de pe Calea Victoriei e superb. Au piese deosebite si de acolo am si multe cataloage. Inca nu am cumparat ceasuri scumpe dar sper sa ma ajute cei de la Helvetansa sa-mi faca un pret bun pentru un Panerai ce l-am vazut in magazin.
    E adevarat ca la Service in ultima vreme, acum vreo doua saptamani, am vazut niste fete acre, doua tipe care nu stiu sa se poarte cu clientii. Am cerut o data o curea pentru un ceas mai vechi al meu de la tata si mi-au spus ca peste doua luni. Alea doua se incurcau una pe alta parca erau bete si nicinu stiau bine sa vorbeasca.
    Radu

    Reply
    • Dan pe 14 Jul 2011

      Radule, daca n-ai luat ceasuri de la ei, mai bine comentezi altceva.
      Eu, de exemplu, vreau sa-mi exprim dezaprobarea in ceea ce priveste articolul, care imi pare facut la comanda de niste amatori. In primul rand, nu confunzi un ceas cu o bucata de bijuterie care se intampla sa arate si ora. In al doilea rand, e cam mare coincidenta sa te duci tu, undercover, sa faci un articol despre un magazin si sa te intampine taman seriful al mare. In ultimul rand, nu bati campii tot articolul despre orologeria elvetiana, iar in incheiere spui ca ti-ai ales un ceas nemtesc.
      Parerea mea.

      Reply
  • Alex pe 14 Jul 2011

    Deci, daca ai un ceas pe care ai dat peste 4.000 EUR si vine momentul sa-i faci verificarea periodica, este un loc in Romania unde sa-l duci fara sa-ti fie frica ca ti-l inapoiaza in stare deplorabila ?

    Reply
  • Dan pe 14 Jul 2011

    Da. La GALT. Sunt scumpi, e drept, dar sunt profi. Nu stiu sa existe in RO oameni mai priceputi ca ei in domeniul asta.

    Reply
    • Florin pe 14 Jul 2011

      Nu stiu cum este service-ul de la Helvetansa dar pe cel de la Galt l-am incercat si este deplorabil. Aceeasi atitudine de doi lei: daca vrei sa schimbi o baterie trebuie sa vii a doua zi dupa ceas; chipurile in pretul schimbarii bateriei intra si verificarea etanseitatii ceasului. La sfarsit ti se spune: “ne pare rau dar ceasul nu mai este etans”. In urma experientei am avut norocul sa merg in Germania. Galeria Kaufhoff are servicii de ceasornicarie. M-au rezolvat pe loc, au refacut etanseitatea ceasului (si au verificat-o) si nici macar nu iau schimbat garnitura respectiva. La Galt mi-au explicat ca trebuie sa o comande si vine la Sfantu’ Asteapta.
      Din pinctul de vedere al unui lenes ca mine (nu-mi place sa am grija sa intorc ceasul) optiunile pot fi doar 2: automatic sau Eco-Drive de la Citizen. Nu mai trebuie sa treci pe la asa zisi experti sa faca operatii de 2 lei si sa aiba pretentii ca au pus racheta pe orbita. Sa fim seriosi ca daca chiar are o problema ceasul nu se baga nimeni sa ti-l repare tot la firma mama ti-l trimite.

      Reply
      • George pe 21 Jul 2011

        Treaba cu etanseitatea ceasurilor e cu dus si intors. Pui o garnitura obosita, inchizi ceasul si, dupa cum o nimeresti, ceasul poate fi etans, sau nu. Daca s-a nimerit sa fie etans, acel ceas rareori va ramane etans pe termen ceva mai lung.

        Galeria Kaufhoff nu pare sa fie una specializata in ceasuri, deoarece vad ca vinde: “clothing, electronics, household goods, toys, food and so on”.
        http://www.toytowngermany.com/wiki/Galeria_Kaufhof

        Pretentiile de la service-ul unei asemenea firme sunt desigur mai scazute decat cele de la magazinele specializate in ceasuri, care trebuie sa face service de o maniera mai profesionala, oriunde s-ar afla ele.

        In final totul depinde de ce risc vrei sa-ti asumi si pe ce termen. Dupa cum spune insa vorba cunoscuta, lenesul mai mult alearga, etc.

        Si, tot ca sa fim seriosi, sa luam in considerare si faptul ca o “mama” de succes are multe alte lucruri de facut, mai pe profilul ei si deci mai avantajoase, decat sa repare toate ceasurile pe care le vinde in lumea larga prin reprezentantii alesi de ea.

        Reply
  • Alex pe 14 Jul 2011

    Mersi Dan !

    Reply
  • Valentin pe 22 Oct 2011

    NU apelati la service-ul Helvetansa daca va pasa de ceasul, timpul si banii Dvs. Eu am auzit nemultumiri despre ei si nu le-am crezut. Am un ceas de 5000 euro cumparat de la ei, l-am dus la service si si-au batut joc de el. Va recomand Horologium.

    Reply
  • Nautilus pe 02 May 2013

    Se vede că Helvetansa şi-au ameliorat calitatea serviciilor.

    Atât de bine încât ar trebui să îşi atârne firma mai jos la intrarea în magazin, pentru ca ei să îşi dea cu firma-n cap ori de câte ori intră pe uşă, iar clienţii lor să se lovească de pragul de sus :)

    ~Nautilus

    Reply
  • getnika pe 03 Aug 2013

    buna,dupa ce am citit mesajele nu mai stiu unde sa merg cu ceasul..am un tissot si anul trecut mi-au spus ca trebuie tot chitul schimbat nu mai este etans si poate intra apa.plus cureaua are doua dungi pe ea,as vrea sa o schimb..unde sa mai merg??mersi

    Reply
  • traian pe 19 Sep 2014

    AM SI EU UN CEAS ZENITH RESPIRATOR LUXE APFJ AUTOMATIC DIN ANII 1970 SI AM PROBLEME LA SETAREA RAPIDA A DATEI SI M-AR INTERESA UN CEASORNICAR BUN SA-MI RECOMANDATI

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului