Stil

Cele mai importante târguri de ceasuri din lume – Baselworld și SIHH

scris pe 10 Ian 2012 de Dragoș Aliciu 11826 vizualizări
Stil - Baselworld & SIHH

Cu toate că în Elveția există sute de mărci de ceasuri mecanice, în fiecare an industria se împarte simplu la doi. SIHH și Baselworld sunt cele mai importante evenimente din domeniul orologeriei, atât de importante încât aproape orice brand care nu se regăsește pe lista expozanților ar putea la fel de bine să nu existe.

BASELWORLD

8-15 martie 2012

Baselworld este fără discuție gigantul expozițiilor de ceasuri și bijuterii din lume, un târg uriaș care se desfășoară în fiecare an pe o suprafață de 160.000 mp împărțiți între șase hale tematice. Pentru Basel, oraș aflat la intersecția dintre granițele germană, franceză și elvețiană, potopul anual de iubitori de ceasuri care îi inundă străzile este o tradiție care datează încă din 1917. De la o simplă secție a târgului industriei elvețiene susținută de câțiva producători, expoziția de ceasuri a ajuns să se bucure de propriul ei eveniment. Numără acum cu mândrie 100.000 de vizitatori, copii și bătrâni, femei și bărbați care cumpără bilet pentru a vizita standurile producătorilor de ceasuri și bijuterii. Iar asta fără a număra cei 1.800 de expozanți veniți din 45 de țări sau cei 3.000 de jurnaliști, reprezentanți ai presei din 70 de țări .

De la vârful ierarhiei orologere și până la baza ei Baselworld oferă tot ce își poate dori un pasionat de ceasuri. Patek Philippe, Rolex, Zenith, Breguet, Blancpain, Chopard, Tag Heuer, Omega, Longines și multe alte mărci au propriile lor standuri în cadrul „Halei viselor“, cea mai mare și mai prestigioasă dintre încăperile Baselworld. În interiorul standurilor multietajate sunt anunțate cele mai noi idei, evoluții și tendințe ale domeniului. Spațiile dintre ele ating dimensiunea unor bulevarde, iar lungimea halelor parcurse de la un cap la altul, poate cere chiar și o jumătate de oră în momentele de aglomerare maximă.

Parterul „Halei Viselor“ este dedicat firmelor tradiționale, orologeriei de elită din cadrul marilor grupuri de lux, în timp ce etajul poartă numele „Hall of desires“ și revine firmelor internaționale. Halele „fascinațiilor, senzațiilor, inspirațiilor, emoțiilor“ și „Palace“ continuă lista sălilor în care se găsesc ceasuri. Mai sunt de enumerat halele mărcilor de bijuterie, (Visions 2.1, 2.2, Feelings și Impressions), precum și alte 3 etaje împărțite între alte mărci de ceasuri și expoziții tematice dedicate inovațiilor și componentelor de ceasuri.

Harta expoziției Baselworld

SIHH – Salon International de Haute Horlogerie

16-20 ianuarie 2012

În timp ce pentru Baselworld numărul expozanților este cel care impresionează, SIHH, Salon International de Haute Horlogerie alege cartea elitismului. Târgul este unul deschis exclusiv profesioniștilor din industrie și jurnaliștilor care asistă la conferințe și prezentări elaborate despre mărcile prezente în Geneva.

În ciuda faptului ca SIHH nu este un eveniment de public, interesul pentru târg rămâne cel puțin la fel de mare ca pentru Baselworld. De altfel, elita brandurilor elvețiene se împarte în două – jumătate participă la Basel și restul, fără excepție, își deschid standurile în cadrul expoziției din Geneva.

Inaugurată în 1991, expoziția exclusiviștilor număra doar 5 mărci elvețiene și un brand francez. Baume & Mercier, Cartier, Piaget, Gérald Genta și Daniel Roth au fost primele nume prezente la salonul care a evoluat între timp la un număr de 18 expozanți desfășurați pe o suprafață de cinci ori mai mare decât cea inițială. Chiar și în absența publicului larg, în cele cinci zile de expoziție, SIHH adună 12.000 de vizitatori și cere un efort considerabil de amenajare a Palexpo Geneva, clădirea în care salonul s-a desfășurat dintotdeauna.

SIHH reprezintă un târg organizat de către grupul de lux Richemont și o expoziție destinată exclusiv mărcilor grupului, brandurilor prietene sau celor la care gigantul elvețian deține participațiuni. Salon International de Haute Horlogerie se bucură de prezența unor mărci precum IWC, Jaeger-LeCoultre, Piaget, Vacheron Constantin, Officine Panerai și A. Lange & Sohne, de departe cea mai reprezentativă marcă germană de ceasuri.


1 comentariu

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului