Stil

Bunicul ceasurilor rezistente – Jaeger-LeCoultre Reverso

scris pe 03 Aug 2011 de Dragoș Aliciu 13786 vizualizări
feat reverso

Reverso este în același timp unul dintre cele mai elegante ceasuri de mână concepute vreodată, dar și strămoșul comun al ceasornicelor de aventură. Carcasa culisabilă a transformat modelul produs de Jaeger-LeCoultre într-o legendă, una care atinge în 2011 venerabila vârstă de 80 de ani.

Dacă acum vă aflați în căutarea unui ceas rezistent, un Casio G-Shock ar trebui să rezolve cam orice problemă legată de fragilitate pe care o aveți. Din colecția alcătuită din zeci de modele diferite unul sigur vi se potrivește și dincolo de lovituri, ar face față cu brio și la apă, noroi sau praf. Nimic mai simplu…

Modelul tribut, prezentat de Jaeger-LeCoultre în 2011 reproduce aproape identic liniile primului Reverso din 1931

În prima jumătatea a secolului al XX-lea lucrurile nu erau atât de evidente. Armata avea în dotare ceasuri mecanice cu adevărat pregătite să treacă prin condiții mai grele, dar în mediul civil segmentul modelelor rezistente se arăta destul de limitat. Ideea unui ceas protejat de lovituri a apărut în India colonială în anii ‘20. Britanicii se întrețineau prin jocuri de polo hipice, sport antrenant, considerat a fi printre cele nobile, dar nemilos cu ceasurile jucătorilor, care sfârșeau extrem de des cu geamul spart. Piese destul de valoroase își găseau sfârșitul în timpul partidelor, spre disperarea sportivilor care înlocuiau ceasuri mai des decât își țesălau caii.

În 1931 Jacques-David LeCoultre era directorul companiei LeCoultre & Co, manufactura care alături de Cesar de Trey a inițiat proiectul ceasului de polo

Norocul a făcut ca Cesar de Trey, un antreprenor elvețian, să asiste la unul dintre aceste jocuri și inerent la drama ceasurilor strivite într-un fel sau altul pe teren. Cesar se ocupa de promovarea orologeriei în India așa că unul dintre jucători l-a abordat în căutarea unei soluții. Nu exista una la acel moment, dar întors în Elveția, omul de afaceri îi propune ideea lui Jacques-David LeCoultre, directorul companiei de ceasuri LeCoultre & Co. Proiectul ceasului care să reziste unui joc de polo prinde aripi, îl atrage pe René Alfred Chauvot, un inginer parizian care lucra pentru Edmond Jaeger, iar în 1931 primele modele „Reverso“ sunt livrate jucătorilor englezi care le simțeau lipsa cel mai mult.

Reverso a devenit rapid un succes nu numai pentru jucătorii de polo. Multe persoane gravau capacul, personalizându-și ceasul.

Ideea era pe cât de simplă pe atât de utilă. În loc să monteze un capac deasupra geamului, inginerul francez a construit o carcasă pivotantă cu totul. De formă dreptunghiulară, ceasul se purta în mod obișnuit atunci când nu se anunța nici un pericol, dar în timpul meciurilor de polo era rotit cu fața în jos, lăsând capacului de pe revers „bucuria“ de a prelua toate loviturile.

Invenția de un ajutor real pe terenul de joc era un motiv de entuziasm și în Europa unde clienții manufacturii foloseau capacul pentru gravaje și personalizări. Prințul Danemarcei le scria ceasornicarilor în anii ’30 pentru a le mulțumi că modelul lui s-a descurcat impecabil în climatul aspru din Maroc, iar mai târziu, spre începutul războiului, detașamente de elită adoptau Reverso în echiparea de bază. Cu timpul, Jaeger-LeCoultre Reverso a fost produs în nenumărate ediții, de la cele pentru doamne, ceasuri extrem de fine și de bun gust, la modele ultracomplicate, care afișează complicații pe ambele fețe ale carcasei culisante. Anul cu numărul 80 din cariera celui mai reprezentativ ceas pentru Jaeger-LeCoultre îl readuce în forma sa inițială și pune la dispoziția clienților sau pasionaților orologeriei un întreg muzeu virtual, dar și un serviciu de personalizare on-line a carcasei.

Jaeger-LeCoultre Gyrotourbillon 2 conține fascinantul tourbillon giroscopic, creația manufacturii elvețiene


5 comentarii

  • ovidiu pe 06 Aug 2011

    Traditionalele ceasuri elvetiene, prin diversitate, functionalitate si elegnata, au cucerit lumea pret de 100 de ani. In acest sens, merita amintit numele firmelor devenite celebre: Swatch, Rolex, Doxa, Atlantic, Certina, Tissot, Zenith, Longines, Omega, Tag Heuer, Louis Erard, Jaeger-LeCoultre, Patek Philipe, PWC, Jacob & Co, Perrelet, Baume & Mercier,Maurice Lacroix, Roger Duboui, Vacheron Constantin.
    Din pacate, ca orice alt lucru, suprematia ceasurilor elvetiene a luat sfarsit. Numele ,,calaului” este SEIKO.
    Este practic imposibil sa faci ceasuri mai bune decat cele japoneze. Seria GRAND SEIKO ,,ucide tot”. Pret, functionalitate, mecanica, rezistenta, design. Acesta este si motivul pentru care vanzarea ceasurilor din seria GRAND SEIKO a fost interzisa in EU si America de Nord.

    Reply
  • puiu pe 06 Aug 2011

    …si de aceea cu totii, cand o sa putem si in functie de ce o sa putem, o sa ne luam un ceas elvetian si nu un seiko!

    Reply
  • daniel pe 06 Aug 2011

    Nu vad sensul reclamei mascate din articol. Ceasul respectiv e un produs de lux iar firma producatoare sigur isi permita sa plateasca reclama. Sau asta a fost pretul articolului: un ceas?

    Reply
    • Dragos Aliciu pe 07 Aug 2011

      Toate articolele publicitare sunt marcate ca atare. Aniversarea de 80 de ani a unui ceas produs de o marcă prestigioasă elvețiană este un subiect jurnalistic potrivit pentru profilul și poziționarea unui site precum StyleReport.ro. Modul de abordare se regăsește și în subiectele altor site-uri de profil, internaționale. Vă recomand să consultați howtospendit.com, site afiliat Financial Times, Welt Luxury guide, afiliat Die Welt și multe altele asemenea care i-au acordat modelului în cauză articole mai mult sau mai puțin extinse. E o greșeală să considerăm că orice articol care abordează ca subiect un produs este plătit și redat doar în scopuri publicitare. Ar însemna să pierdem multe informații valoroase din presă, în general, nu doar în cazul de față.

      Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului