Stil

„Mettre son bleu de chauffe”

scris pe 26 Mai 2011 de Dragoș Aliciu 8044 vizualizări
featured

- fr. a-și pune haina de muncă, a trece la treabă. Sub o expresie populară franceză se ascunde sursa de inspirație pentru o companie care produce genți… Vorbim de fapt despre aerul industrial al sfârșitului de secol XIX, un punct de pornire poate surprinzător, dar extrem de potrivit în cadrul curentului vintage care a cuprins moda ultimilor ani.

În română (și în alte limbi, de altfel) ar fi echivalentul unei haine purtată de „gulerele albastre“, o jachetă pe care muncitorii francezi din secolul al XIX-lea o îmbrăcau în fabrici și în boilerul locomotivei. Cine ar fi crezut că 200 de ani mai târziu cineva se va gândi să transforme ținuta obligatorie în stil de modă? Cu siguranță nu cei care aruncau cărbunii în foc.

Inspirată de conceptul de mai sus, brandul Bleu de chauffe a redesenat gențile de lucru ale instalatorilor și muncitorilor, amestecând totul în tendința vintage, deja extrem de populară. Fabrică genți solide din piele, cusute manual și compartimentate nu după cerințele clasei muncitoare, ci dimpotrivă, după necesitățile locuitorilor orașelor.

Pielea este tăbăcită cu tananți vegetali ecologici într-un atelier din Paris, apoi lucrată în nordul Franței. O altă expresie pe care Bleu de chauffe își bazează munca este „savoir-faire de proximité“, o cauză care îi angajează să păstreze producția exclusiv între granițele „hexagonului“. Astfel, toate detaliile tehnice sunt acoperite de diferiți producători interni, specializați în câmpul lor de lucru, de la tăierea și prelucrarea pielii, la căptușeala din bumbac. Scopul este de a reduce semnificativ amprenta de carbon a producției, asta dincolo de producția unor genți dezirabile.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului