Motor

X5 cu minte de break

scris pe 20 Mai 2014 de Constantin Bacheș 5928 vizualizări
deschidere

Caracterul versatil al faimosului SUV BMW rămâne principalul atu atunci când scoți tracțiunea integrală și lași doar patru cilindri pentru motor. Mai rămâne „destulă poveste” pentru ca X5 sDrive 2.5d să rămână un X5 veritabil?

Când am urcat prima oară într-un X5, acum peste 10 ani, îmi aduc aminte că am fost mai mult decât impresionat. Intram într-un fel de seria 5 foarte spațios care, însă, reușea să îți ofere exact senzațiile pe care le aștepți într-un BMW. „Forța” atât de plăcută era furnizată de un V8 pe benzină de 4,4 l și, după numai câteva ore de plimbare, am constatat că și consumul era pe măsura emoției. Valoarea care mă bântuie și acum este de aproximativ 20 l/100 km și, mai interesant, chiar mi s-a părut ok raportat la performanțe.

Astăzi, două generații mai târziu, sunt în poziția să mă bucur de cel mai economic X5 produs vreodată în istoria de peste 1,3 milioane de unități a modelului. Încă dinainte să ajung la volan, am fost avertizat că voi avea parte de „un test de consum” însă nu este o asociere pe care să o poți înțelege dinainte. Indiferent de cât de „verde” te simți în suflet și de cât de repede ai acceptat ideea SUV-urilor mici cu tracțiune doar pe două roți, clasa X5 este o mașină pe care o vezi ca un „apartament” pe roți, gata să te ducă cu tot cu familie peste tot și să înfrunte orice tip de vreme. La urma urmei, atunci când o alegi un asemenea gabarit, parcă ideea consumului redus nu rămâne în topul listei de priorități. BMW pare să contrazică acum preconcepțiile legate de SUV-urile de mari dimensiuni, încă din fișa tehnică unde anunță un consum mediu de aproximativ 6 l/100 km.

Alternativa cu tracțiune doar pe roțile din spate și motor de 2,0 l este aparent doar „o versiune de bază” pentru cine își dorește un X5 dar ar vrea să plătească cât pe un X3. Imediat după ce ai parcurs primii km, însă, nu mai ai cum să-ți ștergi zâmbetul din colțul gurii. Poate pentru că nu ai niciun fel de așteptări până când nu simți că cei 218 CP chiar reușesc să accelereze destul de repede pentru cât de spațioasă este caroseria, de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde. Apoi, în special pe autostradă, nimic din comportamentul lui sDrive nu trădează lipsa sistemului 4×4. Stabilitatea și mai ales silențiozitatea respectă standardele premium ale emblemei de pe capotă. În mod cert, BMW te traspune într-o atmosferă în care nimeni nu se gândește la off-road.

O a doua discuție, „mai occidentală” decât mentalitatea românească, se leagă de costurile de întreținere. La o analiză mai atentă, X5-ul „de buget” îi cere proprietarului aceleași taxe pe care i le-ar cere și un break normal, de la asigurare și până la impozite. La tot pachetul se adaugă un design și o versatilitate pentru care nu ai cum să nu fii invidiat. BMW a reușit o a treia generație X5 cu care nu poate greși, indiferent că se compară cu noul Mercedes-Benz ML, cu noul Range Rover sau cu Audi Q7, pe vremea când era tânăr.

Modelul condus:

 

BMW X5 sDrive 2.5d, motor 2,0 l diesel, 218 CP, cutie de viteze automată cu 8 trepte, tracțiune spate, viteză maximă – 220 km/h, accelerație 0-100 km/h în 8.2 secunde, preț de la 56.400 euro. Consum mediu înregistrat în test – 7 l/100 km/h

Testul a fost efectuat pe ruta Munchen – Salzburg – Innsbruck – Munchen.

Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro cu sprijinul BMW România.

 

 

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului