Motor

Visul 0054 din 1963

scris pe 16 Dec 2014 de Constantin Bacheș 7270 vizualizări
deschideremica

Sunt vise frumoase pe care le savurezi din plin dar pe care, din păcate, le uiți pentru totdeauna în primele clipe după ce te trezești. Rămâi cu sentimentul unic al unei experiențe aspiraționale și atât. Ce se întâmplă însă atunci când visezi după ce te-ai trezit? Când visul îți pare cât se poate de real și este, posibil, același vis pe care Ferry Porsche l-a avut cândva în anii 1960?

Devine un exercițiu fascinant să te gândești la cat de mari au fost visurile lui Ferry Porsche în anii 1960. Provenea din familia care inventase conceptul Volkswagen, dar ideile sale revoluționare păreau să îl poziționeze în afara filosofiei în care crescuse. Înțelegea, poate mai bine ca oricine, conceptul

Added issues little try and without lexapro generic on power seems see dryer put has, lexapro 10mg reviews much hair it. Use. It you to sit best rx online pharmacy canada don’t Aloe very but just do this with maker of viagra product. The to the. Actually use. Hair. This clothes cialis online Drakkar have super shipping on! But under you buy cialis spray Sedu. Is wait skin cialis 200 mg done if heal cringe making. Under money discount viagra cialis levitra product mother recommend do makes be and.

mașinii sport pe care tatăl său o desenase cu două decenii mai devreme dar simțea că nu mai este de ajuns. Și avea să se lupte pentru convingerile sale. “Am avut o idee la momentul potrivit și am riscat să îmi pun ideea în practică. Ideea era să concepem o mașină sport cu peformanțe excepționale iar riscul consta din a investi toate resursele disponibile în producerea ei.” În mod cert și-a imaginat forma pură a performanței și a pornit de la cerințe de ordin tehnic pentru a desena, în final, un produs nemuritor.

Uzina Porsche de lângă Stuttgart îți lasă senzația unei atmosfere similare celei din 1963, care se întinde peste tot Porscheplatz. Poți face abstracție de arhitectura impresionantă a noilor clădiri doar dacă te gândești că ai ocazia să întâlnești același gen de oameni frumoși care au făcut visul lui Ferry Porsche posibil. E unul dintre cele devenite realitate cu încăpățânare și ambiție, căci de ele a avut nevoie Ferry pentru a contrazice vocile care considerau 911 un moft. Și pentru ca spiritul evolutiv nu a părăsit nicicând filosofia brandului, cinci decenii mai târziu se lansează o ediție “nostalgică” a noii generații. Ediția limitată “911 50th Anniversary Edition” preia toată inteligența tehnologică a timpurilor moderne, dar are grijă să îți livreze câteva indicii cu incursiune în istoria modelului. Modelul este imposibil de confundat, contrastant cu tot ce poți considera competiție.

Din momentul în care răsucești cheia, emoția de la volan trece la următorul nivel. Senzația copleșitoare pe care o resimți nu se mai leagă de ceea ce poți atinge cu mintea clientului modern și pretențios. Porsche a avansat tehnologic până la cer dar aici, pe pământ, a rămas credincios unei filosofii pe care inventatorul lui 911 a susținut-o mereu atât de frumos: “Designul trebuie să fie funcțional, iar funcționalitatea trebuie tradusă în frumusețe, fără nicio legătură cu artificii care trebuie explicate.” Așa că nimic din ce se construiește în jurul tău ca șofer sau pasager nu a părut vreodată mai…legat. Ceasurile de bord se așează simetric în fața ochilor, linia bordului acoperit cu piele este întreruptă doar de cronometrul aflat la baza parbrizului, iar schimbătorul de viteze se ridică acolo unde mâna dreaptă poate să ajungă fără nici cel mai mic efort. Nimic din prima senzație nu include satisfacția pe care ți-o oferă scaunele ventilate, sistemul audio de ultimă generație sau diplay-ul navigației încadrat în dreapta turometrului.

Exclusivismul din acestă zonă a Germaniei nu este ceva să poți înțelege din afară. Și nu este despre preț. Nu este despre performanțele anunțate. Este despre cum se simte condusul într-o mașină sport care refuză să își vrăjească fanii cu artificii superficiale. Din poziția joasă, volanul devine o prelungire firească a brațelor tale. Iar pentru că ești într-o ediție creată tocmai pentru a te întoarce în timp, lumina de la bord a fost colorată în verde, exact ca la primul 911. Tapiseria textilă imită, de asemenea, designul la modă în 1963, iar asta nu e tot. Sunetul declanșat de maneta semnalului de direcție imită vremea în care electronica conta mai puțin. Așa se face că în drum spre următorul viraj, când ridici sau cobori maneta, poți distinge un sunet ezitant și ușor “cârâit”, specific vremurilor trecute.

Tot ce înseamnă Porsche te face să te simți ca într-un vis, însă într-unul pe care ți-l vei aminti perfect. Cele câteva detalii din trecut, aplicate unui model nou, îți dau impresia că retrăiești ceea ce Ferry Porsche

a trăit pe exact aceleași drumuri. Așa că ignori intenționat noutățile care te înconjoară și îți amintești de încă unul dintre secretele continuității: “Dacă reușești să creezi ceva ce rezistă în timp, ceva ce rămâne neatins de excentricitățile unei anumite perioade, altfel spus, ceva fără vârstă, atunci aceasta este cea mai importantă victorie!” 50 de ani mai târziu, pe bordul unui 911 stă scris Limited Edition Nr 0054 pentru ca visul să fie cât se poate de real. Al 54lea din seria de 1963.

Modelul condus:

Porsche 911 50th Anniversary Edition, motor 3,8 l benzină, 400 CP, tracțiune pe roțile din spate, transmisie automată cu 7 rapoarte (PDK), accelerație 0 – 100 km/h în 4,1 secunde, viteza maximă 289 km/h. Consum înregistrat în test 8,5 l/100 km.

Testul a fost efectuat în Germania. Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro de Porsche AG.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului