Motor

Viper revine în segmentul Supercar

scris pe 05 Apr 2012 de Constantin Bacheș 6440 vizualizări
Motor - Viper

Salonul auto de la New York a găzduit prezentarea oficială a celei de a cincea generații a modelului SRT Viper. Deși informațiile oficiale nu sunt încă complete, producătorul anunță un V10 din aluminiu de 640 CP și, în premieră, mai multă grijă pentru confortul oferit celor doi pasageri.

Viper a fost din totdeauna recunoscut ca un supercar autentic. Obsesia pentru cele mai bune performanțe dinamice însă a făcut ca pasagerii să reproșeze deseori confortul scăzut și mediul auster din habitaclu, comparativ cu designul devenit deja celebru al caroseriei. A cincea generație a modelului pregătit de divizia sportivă SRT, Street and Racing Technology, își propune să impună Viper din nou în segmentul supersport dar a pregătit și un habitaclu primitor, atât din punctul de vedere al ergonomiei și finisărilor dar și ca dotări premium.

Ambele versiuni disponibile de la început, SRT Viper și SRT Viper GTS, beneficiază de un motor din aluminiu V10 de 640 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Diferența constă în numărul tehnologiilor moderne adăugate versiunii GTS pentru a oferi mai multă adrenalină pe circuit dar și o experiență mai plăcută în timpul condusului. Pachetul de dotări include o suspensie cu două moduri de setare și, pentru prima dată, Viper este prevăzut cu sisteme de control al tracțiunii și al stabilității. Pentru ambele versiuni, există pe volan un buton pentru „launch-control”, sistemul care permite accelerarea optimă la startul de pe loc.

La exterior, aerul modern este conferit de farurile bi-xenon completate de luminile de zi cu tehnologie LED. Stopurile integrează de asemenea LED-uri. Acoperișul cu două umflături caracteristic pentru Viper („double-bubble”) este acum redesenat pentru ca pasagerii să poată avea mai mult spațiu în zona capului, chiar și atunci când sunt pe circuit și poartă cască.

Noul Viper dispune de cel mai spațios și bine realizat interior din istoria modelului, conform comunicărilor oficiale. Poziția scaunelor a fost coborâtă cu 20 mm și, în premieră, se pot regla pe înălțime în raza a 4 cm. Spațiul pentru reglarea înainte-înapoi a fost de asemenea extins. Scaunele de tip scoică sunt produse de Sabelt și beneficiază de o structură ușoară din Kevlar și fibră de sticlă.

Planșa de bord clasică a fost înlocuită cu un display color de 7 inci pe care șoferul poate alege exact ce informații vor fi afișate. Setarea se efectuează cu ajutorul unui buton amplasat pe volan. Tot la capitoul dotări hi-tech se adaugă și sistemul multimedia deservit de un display color de 8,4 inci cu ecran tactil. Pentru sonorizare, SRT a apelat la Harman Kardon, cea mai performantă soluție disponibilă la Viper GTS oferind experiența Logic 7 sorround cu ajutorul a 18 difuzoare.

0 comentarii

Comments are closed.