Motor

Un deceniu de Lamborghini Gallardo

scris pe 11 Dec 2012 de Constantin Bacheș 5288 vizualizări
motor - gallardo

După o carieră de 10 ani și peste 10.000 de unități vândute, Gallardo se pregătește să intre în istorie drept cel mai vândut model Lamborghini al tuturor timpurilor.

Producătorul italian de automobile Lamborghini, astăzi parte din grupul Volkswagen, a anunțat că va retrage din producție modelul Gallardo, simbolul renașterii companiei fondate de Feruccio Lamborghini și primul produs realizat integral sub patronaj german. Gallardo a fost lansat în 2003 și a primit numele unui taur faimos respectând tradiția tuturor modelelor Lamborghini. Pe lângă designul modern, coordonat direct de marca Audi, Gallardo a primit o motorizare V10 întrerupând astfel seria de propulsoare V12 specifice supercar-urilor de clasă mare. Tehnologia provenea direct de la un V8 de 4,2 l cunoscut și apreciat la Audi pentru care clindreea fusese extinsă la 5,0 l pentru a se obține puterea de 500 CP. Strategia a urmărit poziționarea unui produs nou sub nișa în care, la acea vreme, Lamborghini era prezent cu Murcielago, înlocuit în prezent de Aventador.

Tocmai pentru a satisface nevoia de versatilitate a consumatorului modern, Gallardo oferea dimensiuni compacte pentru un supercar, o motorizare adaptată utilizării cotidiene și tracțiune integrală. Pe lângă cutia de viteze manuală destinată „piloților” a apărut și transmisia automata, opțiunea clară pentru utilizare în oraș. Însăși poziția la condus și nivelul echipamentelor de confort transmiteau clar semnalul că Lamborghini devenea o alternativă reală pentru pasionații de mașini care își doresc să conducă repede dar și comod. Cu toate acestea, experiența grupului VW și tradiția Lamborghini au determinat obținerea unui model impresionant ca performanțe dinamice. Luând în calcul și raportul preț-calitate, volumul vânzărilor a determinat creșterea nivelului de producție la cote nemaintâlnite. Uzina a fost retehnologizată și, acolo unde s-a putut, procesul de producție a înglobat „secretele” eficienței germane.

Pentru 2006, rețeta a fost perfecționată deorece posesorii și-au dorit o mașină mai silențioasă și mai confortabilă. Astfel, Gallardo a primit încă 20 CP dar și o altă suspensie alături de o direcție mai comodă și de un sistem de evacuare mai „tăcut”. A apărut versiunea decapotabilă – Spyder – și o variantă ușurată cu numele Superleggera.

A doua generație Gallardo a urmat la Salonul auto de la Geneva din 2008 alături de indicativul 560-4, menit să sublinieze creșterea puterii la 560 CP. A fost un moment la care Lamborghini a reușit să ridice nivelul performanțelor, să scadă greutatea totală și să opereze un upgrade de imagine inspirat de noile realizări din clasa mare. Gallardo accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde și atinge o viteză maximă de 325 km/h.

În paralel cu producția de serie, Lamborghini dezvoltă și introduce la vânzare mai multe ediții limitate, identificate prin variații tehnice dar și prin culori și finisări special. Deși toate modelele Gallardo sunt oferite cu tracțiune integrală, istoria de 10 ani înregistrează și versiuni disponibile doar cu tracțiune spate. Gallardo debutează încă din 2007 și în motorsport, din 2009 existând și un campionat monomarcă sub titulatura Lamborghini Blancpain Supertrofeo.

Poliția italiană folosește două exemplare Gallardo încă din 2004 iar, temporar, supercar-ul a fost utilizat ca vehicul „utilitar” și de poliția londoneză. Urmașul lui Gallardo ce urmează a fi prezentat anul viitor este unul dintre cele mai bine păstrate secrete ale Lamborghini la acest moment. Indiferent de cum va arăta și cum va fi denumit, misiunea sa este clară: va încerca să mențină succesul producătorului italian într-un segment în care Ferrari și Porsche își doresc de asemenea „rolul” de „supercar de fiecare zi”.

 

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului