Thunderbike, bijuteria pe două roți

Cu un design inspirat de motocicletele de curse ale anilor ’30, Thunderbike PainTTless este un aparat construit aproape de la zero de o echipă din Germania. Nu putem spune dacă este cea mai frumoasă motocicletă din toate timpurile, dar în 2012, a câștigat premiul pentru cea mai bună lucrare pe comandă.
Motorul lui Thunderbike a pornit prima dată după 8 luni de proiectare și construcție în atelierele unei reprezentanțe
Harley Davidson din Germania. Propulsorul de 1000 cmc Harley Davidson Ironhead Sportster în doi patru timpi e singura componentă care nu a fost produsă de la zero ci împrumutată de la o motocicletă de curse. Vechi de 80 de ani, motorul a fost restaurat și pus în funcțiune cu gândul de a readuce în vogă o motocicletă etalon pentru modelele de cursă ale anilor ’30.
Thunderbike PainTTless a fost construit special pentru a participa la AMD World Championship of Custom Bike Building, un eveniment monstru desfășurat în 20 de țări diferite, pe parcursul a 32 de evenimente. De la început, constructorii și-au propus să realizeze o motocicletă ca în vremurile de mult apuse: fără piese cumpărate de pe raft!
După primele planuri pe hârtie, constructorii, o reprezentanță Harley Davidson din Hamminkeln, Germania au început să adune componentele vintage sau pur și simplu să le construiască de la 0. Apoi, suprafețele din metal au fost nichelate, anodizate, sau vopsite, astfel încât, la capătul a 8 luni de eforturi echipa Thunderbike a devenit prima din Germania care să câștige premiul pentru cea mai bună motocicletă pe comandă în 2012.
Mai multe detalii despre construcție, în limba germană, pe pagina oficială a constructorului.
probabil lua premiul si la categoria kitsch.
oricum, astia si cind fac kitsch, il fac respectind standardul de calitate nemtesc.
“Cu un design inspirat de motocicletele de curse ale anilor ’30″
Motociclete de curse ale anilor ’30:
BMW 750 Record Racer 1935 – http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Classic%20Racers/bmw_750_record_racer_1935.htm
Indian Sport Scout Racer 1935 – http://community.motozania.com/_1935-Indian-Sport-Scout-flat-track-racer-/photo/15288167/29029.html?enlarge=true
Koehler-Escoffier 1000 1935 – http://www.pointsdactu.org/IMG/jpg/Koehler-Escoffier-1000-Monn.jpg
Prin elementele de design specifice (decoraţiunile jantelor, forma componentelor mecanice, culoarea simulată a cuprului şi alamei, vitezometrul în formă de manometru) Thunderbike PainTTless nu prea aduce deloc a motocicletă a anilor ’30, ci este de fapt o capodoperă steampunk. Ceea ce e, de altfel, lăudabil
~Nautilus
“Propulsorul de 1000 cmc Harley Davidson Ironhead Sportster într-un timp e singura componentă care nu a fost produsă de la zero ci împrumutată de la o motocicletă de curse.”
mda, nu prea cred ca exista motoare intr-un timp…
Greseala majora.
Motorul nu este in doi timpi, ci in 4 timpi. Probabil s-a facut o confuzie intre numarul cilindrilor cu timpii. Exista 3 tipuri de motoare in lumea asta: in 2 timpi, in 4 timpi si unul mai ciudat (rotativ) Wankel.
Cel din cazul de fata este clar un motor in 4 timpi.