Motor

Supermașini pentru sezonul rece

scris pe 21 Feb 2012 de Constantin Bacheș 12553 vizualizări
Motor - SuperSUV

Iarna este pretextul ideal pentru a justifica existența SUV-urilor cu sute de cai putere sub capotă. StyleReport.ro vă oferă topul performanțelor în materie de modele „masive” 4×4 care reușesc să genereze pe timp de iarnă același efect „WOW” pe care siluetele joase și decapotabile îl provoacă vara pe circuitele de viteză!

Mercedes-Benz ML 63 AMG

Este și normal să începem acest top cu Mercedes-Benz pentru că al său ML este inventatorul segmentului SUV așa cum îl înțelegem noi astăzi. Versiunea de performanță a gamei, „AMG-ul”, se află la a treia generație și aparent la cea mai performantă de până acum. Noul ML 63 AMG dispune de un V8 de până la 550 CP și accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde. Preț de la 113.460 euro TVA inclus.

BMW X5 M și X6 M

BMW este recunoscută drept cea mai sportivă marcă a segmentului premium și este firesc să te aștepți la senzații de top indiferent de clasă. Masivul X5 și contestatul X6 se pot lăuda cu versiuni sportive M de invidiat. Dincolo de imaginea aparte, atât X5 M și X6 M se mândresc cu un V8 de 555 CP. X5 M ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. X6 M are nevoie de tot 4,7 secunde pentru demarajul de la 0 la 100 km/h și viteza maximă este și ea limitată la 250 km/h. De parcă ai zice că X5 și X6 sunt de fapt două modele identice la care diferă doar caroseria… Mai diferă însă și prețul care, pentru X5 M, începe de la 114.948 euro, TVA inclus, iar pentru X6 M începe de la 117.676 euro, TVA inclus.

Porsche Cayenne Turbo

A fost primul experiment de gen SUV în liga producătorilor supersport și, în ciuda criticilor, Cayenne a devenit cel mai vândut model Porsche. Chiar dacă împarte platforma tehnică cu Volkswagen Touareg, Cayenne rămâne fratele mai mare al legendarului 911 și prin vene îi curge sânge de campion. Așa se face că versiunea de top, Cayenne Turbo, ajunsă acum la a doua generație, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Meritul revine motorului V8 de 500 CP dar și celorlalte aspecte tehnice setate să asigure un comportament sportiv. Viteza maximă este de 278 km/h. Prețul în România începe de la 132.713 euro cu TVA.

Jeep Grand Cherokee SRT8

Visul american se află acum în forma noului Jeep Grand Cherokee, conceput, modelat și lansat sub patronajul grupului Fiat. Jeep-ul anilor 2012 arată mult mai civilizat, respectă criteriile ecologice europene dar nu uită de unde a plecat. Cea mai americană și puternică variantă se numește Grand Cherokee SRT8 și este animată de un V8 de 470 CP. Noul SRT8 are nevoie de 4,8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Prețul pentru România încă nu a fost anunțat.

Range Rover 5.0 SC

Departe de a ocupa poziția de cel mai sportiv model al acestui clasament, legendarul Range Rover merită un loc de frunte fiind primul și cel mai reprezentativ off-roader de lux al industriei auto. Actuala generație lansată acum un deceniu dispune în versiunea de top de un V8 supraalimentat de 5,0 l și 510 CP, alături de o echipare de excepție reunită sub numele de „Autobiography”. Preț pentru România – 133.300 euro TVA inclus.

Infiniti FX50S Vettel

Poate că nu are tradiția producătorilor de mai sus, dar marca Infiniti merită tot respectul pentru modul în care a evoluat în ultimii ani. SUV-ul de mare succes peste Ocean, FX, este de anul trecut oferit și într-o versiune sport modelată după viziunea marelui pilot de F1 Sebastien Vettel. Având la bază o motorizare V8 de 390 CP, FX50 de serie are nevoie de 5,8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h. Despre ediție Vettel se știe că oferă 420 CP și atinge o viteză maximă de 300 km/h, restricția electronică fiind anulată la cererea marelui campion. În România, deocamdată se poate comanda doar FX50 pentru 79.325 euro, TVA inclus.

Ferrari FF

Da, știm, nu este SUV dar trebuia să apară aici fiind primul și singurul Ferrari cu care se poate merge pe zăpadă. Spectaculosul FF este un shooting break dotat cu primul sistem de tracțiune integrală din istoria lui Ferrari care în combinație cu anvelopele corespunzătoare poate face minuni pe zăpadă. FF are un motor V12 de 660 CP iar demarajul de la 0 la 100 km/h durează 3,7 secunde. Prețul pentru România începe de la 274.000 euro TVA inclus.

Spyker D8 Peking-to-Paris

Nu știm exact ce se mai întâmplă cu marca Spyker în zilele acestea (brandul există, dar se pare că sunt probleme financiare după preluarea eșuată a SAAB) , dar în mod sigur SUV-ul lor rămâne unul dintre cele mai spectaculoase produse din segment. Motorul lui D8 este de proveniență Audi, oferă 556 CP și propulsează modelul de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde. Viteza maximă este de 280 km/h iar cel mai apropiat dealer de România se află, conform site-ului oficial, în Cehia, la Praga.

G 63 AMG

Începem cu un Mercedes-Benz și terminăm tot cu un Mercedes-Benz. Contemporan cu primele Range Rover-uri, pătrățosul G-Class se încăpățânează cu succes să rămână în afara muzeului Mercedes-Benz chiar dacă are la bază un concept din 1979. Noile G-uri dispun de toate facilitățile moderne și, de curând, chiar s-a anunțat prelungirea producției până după 2016. Mai mult, acum sunt așteptate două versiuni superperformante din curtea AMG. Cele mai sportive „cutii” se numesc G 63 AMG de 544 CP cu un preț de 115.550 euro fără TVA și G 65 AMG de 612 CP și 222.000 fara TVA - o ediție limitată la 200 unități.

Va urma…

Viitorul apropiat adaugă încă trei alternative în segmentul Super SUV. Conform comunicărilor oficiale se pregătesc să intre în scenă SUV-ul Maserati Kubang, un SUV Bentley și unul Lamborghini!

9 comentarii

  • Ovidiu Cocoroiu pe 22 Feb 2012

    Bag seama ca nu stiti diferenta intre un SUV si un off-road .In al doilea rand ” conceptul de SUV asa cum il stim noi astazi” a fost adus pe rampa de Jeep cu modelul Cherokee.

    Reply
  • ferry porsche pe 22 Feb 2012

    as alege doar g63 amg. restul sunt masini de fitze si de agatat pitzi :) sau mi-ar placea un ferrari, daca as sti ca nu ar lua foc

    Reply
  • JC pe 22 Feb 2012

    Ferrari dezactiveaza tractiunea pe patru roti in viteza a cincea si oricum nu trimite niciodata prea multa putere la rotile din fata. Se pare ca au ales solutia asta ca sa nu fie nevoiti sa ridice motorul si implicit punctul de greutate al masinii.

    Reply
  • n pe 22 Feb 2012

    si sa nu uitam.. lexus si acura… mai ales mdx acura… care pe o panta de 30 % cu gheata urca iar restu dorm!

    Reply
  • Giorgi-boi pe 22 Feb 2012

    Să nu uităm bineînțeles și de cea mai bună mașină autohtonă pt. sezonul rece: ARO 240

    http://www.123auto.ro/resources/images/vand-ims-28201-208-large.jpg

    Reply
  • ngi pe 23 Feb 2012

    bei carcotasilor, eu le-as lua pe toate :) ) primu g63amg, desi cu un 400 cdi V8 iti faci treaba pe munti poate mai bine decat cu amg’ul pe benzen, urmat de ml63amg de oras, iar FF’ul in Oslo sa moara norvegiencele alea frumoase :) ))

    Reply
  • valy pe 13 Feb 2013

    Cadylac escalade va spune ceva?

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului