Motor

Noul Mercedes-Benz SL – A șasea generație în 60 de ani

scris pe 15 Dec 2011 de Constantin Bacheș 16947 vizualizări
Motor - noul Mercedes SL

Roadster-ul SL, modelul cu cel mai lung ciclu de viață din Europa, a ajuns la a șasea generație. Începută acum 6 decenii când primul SL câștiga în premieră pentru Germania cursa de la Le Mans, povestea continuă în spiritul unui design conservator dar oferă o serie de inovații tehnice impresionante.

Noul Mercedes-Benz SL a crescut discret în dimensiuni și este construit pe o platformă tehnică nouă. Deși aparent designul nu diferă radical față de generația anterioară, se remarcă imediat detaliile de inspirație retro specifice tuturor modelelor noi din gamă, în special cele inspirate de SLS.

Gama de motorizări va include la început un V6 și un V8, urmând mai mult ca sigur să se adauge și o versiune AMG. Mercedes-Benz anunță o reducere a consumului de benzină cu 22 până la 29%. Versiunea cu 6 cilindri, SL 350 oferă 306 CP și accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decât generația anterioară. Pentru SL 500, a fost montat același V8 bi-turbo care echipează în prezent și S-Class. Puterea se ridică la 435 CP iar accelerația de la 0 la 100 km/h durează 4,6 secunde. Ambele motoare beneficiază de o cutie de viteze automată cu 7 trepte.

Acoperișul retractabil transparent este acum mai inteligent și mai rapid, fiind necesare doar 20 de secunde pentru a se decapota complet. Urmând exemplul reușit de la fratele mai mic, SLK, noul SL beneficiază de tehnologia Magic Sky Control ce permite șoferului să aleagă între un acoperiș trasparent, un acoperiș ușor fumuriu sau închis la culoare, în funcție de cât de multă lumină își dorește în habitaclu.

Mercedes-Benz pretinde că are acum cel mai aerodinamic model din segment ceea ce se traduce prin eliminarea zgomotului la rulare și prin eficientizarea consumului. De asemenea o realizarea importantă o reprezintă construcția aproape în totalitate din aluminiu. Noul SL cântărește cu 125 până la 140 de kg mai puțin comparativ cu vechiul model a cărui caroserie era construită din oțel.

Ținuta de drum va fi asigurată standard de amortizoare semi-active iar opțional se oferă sistemul Active Body Control prin intermediul căruia se reglează automat toate coordonatele suspensiei. Pe lista noutăților este inclusă și o nouă direcție asistată electromecanică „direct-steer”.

În spiritul inovator care l-a consacrat, noul SL aduce la a șasea generație o contribuție remarcabilă în materie de sisteme audio și lansează cele mai inteligente ștergătoare din industria auto. Inovația denumită Frontbass presupune ca difuzoarele de bass să fie montate în zona picioarelor în loc de clasica poziționare în portiere. Astfel sistemul profită de construcția mult mai rigidă a structurii față iar forma conică a spațiului pentru picioare se comportă ca un amplificator natural.

Pentru ștergătoare, Mercedes-Benz introduce în premieră tehnologia Magic Vision Control pe care o descrie drept primul sistem de spălare de mare precizie a parbrizului. Sistemul pulverizează apa prin intermediul unor jeturi integrate în lama de cauciuc în funcție de direcția de mers a ștergătorului. Astfel, lichidul ajunge pe parbriz doar pe partea care urmează a fi ștearsă, fiind astfel eficientizat consumul și eliminat riscul de murdărire. Opțional, se oferă încălzire pentru lamele ștergătorului, ale tubulețelor de alimentare cu lichid și pentru rezervorul principal.

Alături de multiplele sisteme de siguranță, pasagerii au la dispoziție acum și un ingenios mod de deschidere a portbagajului atunci când mâinile sunt ocupate. Se trece cu piciorul pe sub spoilerul spate și capacul se deschide automat. Repetarea mișcării declanșează, de asemenea, închiderea lui.

Prețurile anunțate pentru Germania încep de la 93.534 euro pentru SL 350, respectiv 117.096 euro pentru SL 500.

4 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului