Motor

Noul Mercedes-Benz S-Class se ambiționează să domine integral segmentul de lux

scris pe 16 Mai 2013 de Constantin Bacheș 20339 vizualizări
motor - mercedes

Rămas fără Maybach, Mercedes-Benz trebuie să concureze și cu Bentley sau Rolls-Royce, nu doar cu Audi A8 sau BMW Seria 7. Pe lista inovațiilor se regăsesc masajul cu pietre fierbinți din scaune, un sistem inteligent de parfumare a interiorului și o suspensie capabilă să anticipeze denivelările din carosabil.

Conceptul unei nave amiral în portofoliul Mercedes-Benz a fost introdus în anii 1950, cu mult înainte de lansarea efectivă a denumirii de „S-Class”. Prescurtarea cuvântului german „Sonderklasse” instituită din 1972 se referă la ideea de „o clasă în sine”, caracterizare care, cel puțin până acum, a reușit să descrie perfect comportamentul celei mai de succes limuzine din clasa de lux.

Anul 2013 este martorul unui pas ambițios în istoria Mercedes-Benz. Noul S-Class are misiunea să domine tot segmentul super-premium, începând cu modelele concurente germane, A8 și Seria 7, dar ajungând până la „britanicii” cu sânge albastru, adică Rolls-Royce și Bentley. În ultimii ani, chiar dacă numai teoretic, Mercedes-Benz a oferit alternativa Maybach, însă lipsa vânzărilor a determinat grupul să retragă marca din fabricație și să pună presiune pe S. Noul model va fi oferit în nu mai puțin de cinci versiuni de caroserie, inclusiv un cabrio și un coupé.


Nava „amiral” prezentată acum este evident o evoluție a designului cunoscut de la actuala generație, dar preia numeroase detalii estetice ale noii imagini de marcă regăsită la modele precum CLS sau chiar CLA. Deși a crescut sensibil în dimensiuni, caroseria pare mult mai zveltă de la exterior, în special datorită muchiilor imprimate în portiere și a spatelui plonjat în spiritul unui „coupe cu patru uși”. În prima fază, noul S va fi livrat cu o caroserie „scurtă” de 5116 mm ceea ce corespunde unui ampatament de 3035 mm, respectiv o caroserie alungită de 5246 care aduce un ampatament extins la 3165 mm.

Mercedes-Benz a obișnuit publicul cu o listă impresionantă de inovații oferite industriei auto la fiecare nouă generație S-Class. Producătorul încearcă să se mențină la fel de avangardist și anunță în premieră mondială „invenții” menite să îi cucerească pe toți clienții super premium. Deși majoritatea sunt de fapt versiuni îmbunătățite a sistemelor deja cunoscute de la actuala generație, există și câteva puncte „forte”.

Noul S este capabil să detecteze eventuale denivelări sau gropi cu sistemul Road Surface Scan și să pregătească suspensia în consecință înainte de a ajunge fizic cu roțile în locul semnalat. Becurile convenționale și tehnologia Xenon au fost total eliminate. Limuzina folosește pentru iluminare 182 de LED-uri în locul farurilor și a stopurilor și aproximativ 300 de LED-uri în habitaclu. Tot pentru interior, Mercedes-Benz a renunțat definitiv la ceasurile de bord analogice și a montat două diplay-uri cu diagonala de 12,3 inci, unul pentru funcțiile planșei de bord și un al doilea pentru sistemul multimedia și navigație.

Spre deosebire de celelalte generații, dezvoltarea noului model a pornit tocmai de la versiunile cu ampatament mărit și de la grija pentru pasagerii din spate. Drept urmare, acum există cinci opțiuni pentru configurarea locurilor din spate pentru care există șase programe de masaj, oferite desigur și pentru locurile din față. Două dintre masaje simulează, în premieră mondială, senzația energizantă a „pietrelor fierbinți”. Printre detaliile menite să garanteze un confort optim se numără și programul ventilației în scaune care la început inversează funcționarea ventilatoarelor tocmai pentru a răci mai repede suprafața. Spătarul scaunelor din spate se poate regla standard până la 37 grade și opțional până la 43,5 ceea ce, tot ca noutate, apropie confortul pasagerilor de nivelul clasei business dintr-un avion. Tot pentru siguranța pasagerilor din spate a fost brevetate și două noi airbag-uri, unul în centura de siguranță și unul în șezut.

Climatizarea oferă acum primul sistem activ de reglare a parfumului interior pe care noul S îl difuzează dintr-un recipient dedicat, aflat în torpedou. Conform comunicării oficiale, parfumul nu se imprimă în textile și poate fi oprit oricând se dorește. Pentru sonorizare, Mercedes-Benz anunță aplicarea sistemului „Front bass” care folosește pentru rezonanță spațiul din fața pasagerilor și din zona aripilor pentru a elibera portierele și a câștiga în calitate. Extinderea colaborării cu Burmester a dus și la extinderea ofertei cu două alternative high-end.

Paleta de motorizări de la început este anunțată cu două alternative pe benzină și două diesel, în fiecare categorie fiind inclusă și o soluție Hybrid. Astfel, S 300 BlueTEC Hybrid dispunde de un motor cu 4 cilindri diesel de 204 CP și unul electric de 27 CP care îl ajută să promită un consum mediu de 4,4 l/100 km. Tot pentru amatorii diesel, S 350 BlueTEC oferă 258 CP, destul cât să poată accelera de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Versiunea Hybrid pe benzină, S 400 Hybrid, include un motor V6 de 300 CP cuplat la unul electric de 27 CP și oferă un consum mediu de 6,3 l/100 km. În așteptarea vârfului de gamă AMG, cel mai puternic S-Class al momentului este S 500 echipat cu un V8 pe benzină de 455 CP, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde. Comunicarea oficială anunță și un Hybrid pentru S 500 al cărui consum mediu va fi sub 4l/100 km. Toate motorizările sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu 7 trepte.

Gama de prețuri în Germania începe de la 79.789 euro pentru S 350 BlueTEC în versiunea au ampatament scurt și ajunge până la 107.635 euro pentru S 500 în versiunea cu ampatament alungit.

2 comentarii

  • Emil pe 16 May 2013

    La ce probleme sunt pe air-matic si la cate gropi sunt in Romania, mama ce o sa mai aiba de lucru senzorii si cat o sa aiba de plata proprietarii, mai ales la ce preturi si ce jegmaneala fac reprezentantii mercedes in romania.

    Reply
    • Nautilus pe 22 May 2013

      Suspensiile active sunt de obicei foarte rezistente în faţa obstacolelor, tocmai fiindcă sunt foarte pliabile.

      De obicei, la un sistem de suspensie cedează în primul rând bucşele, şi abia după multe sute de mii de kilometri componentele pneumatice sau hidraulice.

      Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului