Motor

Noul Mercedes-Benz ML 63 AMG – a treia generație de Super SUV

scris pe 15 Noi 2011 de Constantin Bacheș 13169 vizualizări
2012 Mercedes-Benz ML63 AMG

În apropierea Salonului auto de la Los Angeles, Mercedes-Benz prezintă imaginile și informațiile oficiale ale noului ML 63 AMG. Modelul promite un consum de carburant redus cu 33% față de actuala generație în condițiile în care puterea maximă ajunge la 518 CP, respectiv 550 CP dacă se optează pentru pachetul Performance.

Noul ML 63 AMG este mai puternic cu 15 CP față de modelul actual grație unui motor V8 de 5,5 l cu injecție directă de benzină, sistem ECO stop/start și alte tehnologii de ultimă oră. Atunci când se optează pentru AMG Performance Package, puterea totală ajunge chiar la 550 CP și drept urmare accelerația de la 0 la 100 km/h scade sub valoarea standard de 4,7 secunde, respectiv la 4,6 secunde. Viteza maximă crește de asemenea la valoarea de 280 km/h în condițiile în care, în mod normal, ML 63 AMG este limitat la 250 km/h. Stabilitatea în cazul unui condus sportiv profită acum de pe urma introducerii noului sistem Active Curve al cărui rol este să corecteze mișcările nedorite ale caroseriei.

Cuplul ajunge permanent la toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze inteligente AMG Speedshift plus 7. Mai mult, șoferul poate alege între cele trei moduri de condus: C, de la Controlled Efficiency care înseamnă modul economic, S de la sportiv și M de la manual. Pentru mai multă eficiență, transmisia automată cu 7 trepte dispune de un nou convertor de cuplu menit să reducă media consumului. Deloc de neglijat, noul ML AMG a fost ușurat cu 45 kg față de actuala generație deși puterea a crescut iar lista echipamentelor a fost îmbogățită.

Servodirecția electromecanică AMG oferă asistare variabilă în funcție de viteză dar ajută și la eficientizarea consumului, folosind energie doar atunci când șoferul manevrează efectiv volanul. Noul model vine echipat cu jante de 20 de inci în standard și opțional se oferă jante de 21 de inci. Sistemul de frânare este anunțat ca referință în obținerea celor mai scurte distanțe de oprire, toate cele patru discuri fiind ventilate și perforate.

Ca design exterior, versiunea super sport se face remarcată prin detaliile specifice AMG iar în partea din spate, spre deosebire de resul gamei, au fost scoase la iveală evacuările duble. În interior, volanul are partea de jos teșită ca la SLS iar tapițeria din piele designo oferită cusătură dublă în contrast și logo-ul AMG înglobat în spătarele scaunelor. Ceasurile de bord cu display TFT și meniu AMG sunt o trăsătură prezentă exclusiv la ML 63 AMG. Echiparea standard mai include sistemul Comand cu navigație și Sirius și sistemul audio harman/kardon Logic 7 sorround.

Irelevant să enumerăm măsurile de siguranță atât timp cât Mercedes-Benz nu a omis nimic din sistemele prezente deja la S și E-Class. Noul ML 63 AMG reprezintă cea de a treia generație a conceptului de SUV de înaltă performanță lansat de AMG în premieră mondială în 1999. La acea vreme, ML 55 AMG dispunea de 342 CP și accelera de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde. Abordarea neobișnuită s-a dovedit de succes și între 1999 și 2003, au fost vândute peste 11.000 de unități în toată lumea.

Urmarea, ML 63 AMG, a fost prezentată la Salonul auto de la Frankfurt în 2005. Avea o motorizare V8 de 6,3 l și o putere de 503 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h se făcea în numai 4,8 secunde iar viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h. Între 2006 și 2011 s-au vândut peste 13.000 de unități.

1 comentariu

  • Felix pe 15 Nov 2011

    Si totusi(redactia!!!) nu a observat, la exterior, ca cea mai mare modificare este imprumutarea liniilor de la GLK?

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului