Motor

Noul Macan – Primul SUV compact din istoria Porsche

scris pe 20 Noi 2013 de Mihai Petrescu 9131 vizualizări
macan

Noul Porsche vine cu o caroserie compactă și trei variante de motorizare, toate cuplate la o un sistem 4×4 performant. Porsche Macan S oferă 340 CP, Macan S Diesel dispune de 258 CP, iar Porsche Macan Turbo devine cu 400 CP cel mai perfomant model din segment.

Cea mai importantă premieră Porsche pentru 2014 a fost prezentată la Los Angeles. Designul continuă filosofia „desenată” de Ferdinand Porsche în urmă cu 50 de ani dar conține câteva elemente menită să identifice modelul în peisaj.

Pentru început, Porsche Macan este disponibil în trei versiuni de motorizare. Macan S este echipat cu un V6 pe benzină de 3,0 l biturbo capabil să livreze 340 CP. Puterea este transmisă către toate roțile prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 7 trepte și două ambreiaje, care permite SUV-ului să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,4 s, respectiv 5,2 s dacă se optează pentru pachetul Sport Chrono. Viteza maximă anunțată este de 254 km/h în condițiile unui consum mediu cuprins între 9 și 8,7 l/100 km.

Macan

S Diesel se prezintă ca cea mai economică versiune, oferind grație unui V6 de 3,0 l, un comsum mediu de 6,3 – 6,1 l/100 km. Cu toate acestea, accelerația de la 0 la 100 km/h nu durează mai mult de 6,3 s, chiar 6,1 dacă se optează pentru pachetul Sport Chrono, iar viteza maximă se ridică până la 230 km/h. Urmând tradiția Porsche, cel mai performant Macan primește titlul „Turbo” și, în premieră pentru producător, soluția de motorizare este un V6 cu două turbine de 400 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 4,8 s sau 4,6 dacă se optează pentru pachetul Sport Chrono. Viteza maximă este de 266 km/h iar consumul mediu declarat nu deopășește 9,2 l/100 km. Astfel „preparat”, Macan Turbo devine cel mai performant SUV compact al momentului.

Alături de performanțe dinamice, Porsche promite că Macan este și unul dintre cele mai „inteligente” modele din segment. Pe lângă poziția joasă specifică claselor sport, pasagerii au la dispoziție, printre altele, un sistem de suspensie pneumatic, o premieră pentru segment, un sistem audio de înaltă fidelitate Burmester și hayon acționat electric. În general, nimic din ce se poate comanda pentru celelalte modele nu este omis de pe lista de configurare Macan.

Noul Macan este produs la uzina Porsche din Leipzig și se mândrește cu titlul de „Made in Germany” urmare a unei investiții de 500 milioane de euro.

1 comentariu

  • mirel pe 20 Nov 2013

    este ok la cum arata dar , cum are contactul de pornire ? ca cel de la cayenne ? asa cum am cumparat din reprezentanta din bucuresti in 2010 al 5 – lea exemplar livrat in romania si dupa circa doua saptamini a picat contactul si am fost nevoit sa stea circa 10 zile in curtea firmei pentru ca nu puteam scoate cheia din contact .nu cred ca am sa mai iau acest model sa fie eu printre primi , asta a fost norocul meu asa cum spunea mai marele din porsche nord bucuresti.

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului