Motor

Mini Clubman – Mini-ul cu 1000 de povești

scris pe 30 Mai 2016 de Constantin Bacheș 1562 vizualizări
Mini_Clubman_opening

Clubman este o mașină cu povești, câte una pentru fiecare detaliu pe care îl descoperi, de fiecare dată, când te uiți atent la fiecare linie, culoare sau buton.

Mini-ul din era BMW păstrează farmecul conceptului original dar pune accent pe sportivitate. Lumea privește caroseria pătrată cu roțile împinse curajos spre extremități și înțelege că e “mică și puternică”, indiferent de motorul care se află sub capotă. Pentru Clubman, una dintre abordările aparent “ciudate” din oferta Mini, percepția se duce în direcția unei mașini de familie, doar că o familie de designeri sau, poate, actori. Caroseria exagerat de lungă și accesul amuzant spre portbagaj sunt două indicii care nu te pun în lumina “business”, indiferent de cât de serios ar fi costumul pe care îl porți.

Filmul Clubman începe cu momentul la care te apropii și observi că în vârful antenei exterioare de pe plafon clipește “ceva”. Așa că devii atent și înțelegi că este ledul sistemului de alarmă. După care apeși butonul de deschidere, de pe cheie, și, exact în fața ușii de acces spre locul șoferului, apare proiectat, direct pe asfalt, logo-ul Mini. Devii și mai atent și cauți să afli de unde se proiectează lumina. Pătrunzi în interior, apeși butonul de start de pe consola centrală și, până să îți dai seama cum s-a întâmplat, din spatele volanului se ridică un panou transparent pe care se proiectează informațiile importante, în așa fel încât să nu trebuiască să îți iei privirea de la drum. Adică un alt fel de Head-up display.

Deja simți că ești într-un altfel de Mini, iar la prima vedere de jur împrejur observi că tetierele au pe spate cusut steagul Angliei. Același motiv apare concentrat pe niște capse de pe lateralul scaunelor, iar din loc in loc recunoști motivul tartan care te trimite cu gândul la Scoția. Clubman nu este un prototip, dar are atât de multe detalii “altfel”, încât oricine te întreabă “ce fel de mini mai e și ăsta?” primește în schimb o enumerare de chestii care nu se mai termină.

Și da, are un spirit sportiv pronunțat, așa cum au toate Mini-urile născute in zodia BMW, din 2000 și până astăzi, la a treia generație. 150 de CP sunt suficienți pentru o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 9 secunde, iar în combinație cu transmisia automată descoperi o soluție ideală pentru fiecare zi. Are un interior inspirat din carlinga unui avion și te obligă să privești drumul printr-un parbriz cu aer “retro”, dată fiind forma dreptunghiulară și poziția aproape perpendiculara. Doar că un Clubman continuă să te fascineze și altfel. Spațiul de care se bucură pasagerii din spate, chiar și dacă sunt persoane de peste 1,80 m înălțime, rivalizează cu limuzinele de clasă medie.

Și dincolo de utilitatea portbagajului, te impresionează, de fapt, modul în care hayonul de la orice break a fost înlocuit cu doua ușițe din “filmul utilitarelor”. Exact cele doua ușițe au puterea sa te facă să zâmbești de fiecare dată când le deschizi sau le închizi. Iar când se luminează noaptea, stopurile devin povestea cu numărul 999, pentru că nu ai mai văzut lumini de acest gen, nici măcar la alte mini-uri. Așa că decizi să mai stai puțin afară și să cauți detalii speciale. Pentru că nimeni din ziua de azi nu se mai obosește să facă mașini cu povești…
Mini Clubman Cooper D, lungime 4253 mm, lățime 1800 mm, înălțime 1441 mm, ampatament 2670 mm, motor 4 cilindri 2,0 l diesel, 150 CP, tracțiune pe roțile față, transmisie automată cu 6 trepte, viteza maximă 212 km/h, accelerație 0-100 km/h în 8,5 secunde, preț de la 28.600 euro (TVA inclus). Consum mediu înregistrat în test 5,5 l/100 km.
<p>

</p>

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului