Motor

Mercedes-Benz prezintă noul GLA, primul SUV compact al mărcii

scris pe 14 Aug 2013 de Mihai Petrescu 5022 vizualizări
motor gla

Salonul auto de la Frankfurt va găzdui premiera mondială a noului Mercedes-Benz GLA, primul SUV compact din istoria mărcii. Construit pe platforma tehnică a clasei A, GLA preia versatilitatea unui automobil de oraș dar oferă un sistem inteligent de tracțiune integrală și o serie de dotări menite să îl facă uitil și pe teren accidentat.

Anunțat încă de acum câteva luni ca extensie a clasei A, primul SUV compact din istoria Mercedes-Benz are 4,4 m lungime și 1,8 m lățime. Pentru a-și subilinia apartenența în clasa exclusivistă a modelelor destinate terenului accidentat, alături de ML, GL, GLK și G, noul GLA a primit numeroase modificări exterioare, toate cu rolul de a transmite un aer robust și curajos. Principalele noutăți estetice se regăsesc la nivelul spoilerelor față și spate, acolo unde inserțiile de aluminiu preiau designul SUV-urilor mai mari.

Descris ca deosebit de rigid, pentru a aborda în siguranță drumuri neamenajate și suprafețe dificile, GLA promite totuși confortul apreciat deja la clasa A și atât de necesar utilizării cotidiene. În ciuda imaginii pătrățoase, coeficientul aerodinamic de 0,29 devine referința segmentului SUV compact. În habitaclu, aerul versatil este transmis cu ajutorul unor combinații de materiale și finisări specifice modelelor de aventură. Opțional, indicatoarele de bord pot fi încadrate de margini în relief asemeni indicatoarelor de la ML, GL și G. Portbagajul are o capacitate de 421 l care se poate extinde până la peste 800 l prin rabatarea completă a banchetei.

GLA primește la început un propulsor pe benzină de 1,6 l și 156 CP – GLA 200 și unul de 2,0 l și 211 CP – GLA250. Amatorii diesel pot comanda motorul de 2,2 l, disponibil ca GLA 200 CDI și 136 CP sau GLA 220 CDI de 170 CP. GLA 200 CDI este anunțat drept cel mai economic cu un consum mediu de 4,3 l/100 km în timp ce GLA 250 apare ca vârg de gamă cu un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde și cu o viteză maximă de 235 km/h. În afară de GLA 200, toate versiunile modelului pot fi comandate în combinație cu noua generație a sistemului de tracțiune integrală 4Matic. Ca inovație principală, cuplul motor poate fi alocat complet uneia dintre punți în funcție de situație. Pentru transmisie, echiparea standard presupune o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și opțional se oferă cutia de viteze automată cu 7 trepte – 7G-DCT.

Direcția asistată electromecanic oferă un răspuns mai eficient de la drum și intră în funcțiune doar atunci când șoferul are nevoie să vireze. De asemenea, atunci când unitatea de control electronic al stabilității sesizează pierderea aderenței, asistarea direcției intervine cu o serie de corecții pentru a aduce autovehiculul pe traiectoria dorită. Pentru modelele cu tracțiune integrală, sunt disponibile sisteme specifice rulării în teren accidentat precum asistarea la coborâre (DSR). Atunci când echiparea include sistemul multimedia, pe display-ul central poate fi afișată dinamic situația mașinii în teren. Ca tehnologie legată de siguranța și confortul pasagerilor, GLA preia toate atuurile noii clase A, implicit sistemele care încetinesc sau frânează automat în funcție de ceilalți participanți la trafic.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului