Motor

Mercedes-Benz prezintă a doua generație a clasei GL

scris pe 05 Apr 2012 de Constantin Bacheș 8916 vizualizări
Motor - Noul Mercedes-Benz GL

Cel mai mare SUV Mercedes-Benz vine cu un design redesenat, un pachet extins de dotări premium și motorizări mai economice. Varianta diesel GL 350 are un consum mediu de 7,4 l/100 km și norme de poluare Euro 6. Pentru versiunea pe benzină GL 500 motorul V8 este cel economic din segment, cu un consum mediu de 11,3 l/100 km.

Fără a miza pe o revoluție de design, noul GL preia liniile promovate de clasa ML și atrage atenția în primul rând prin farurile și stopurile cu tehnologie LED. Pentru o imagine dinamică, echiparea standard include jante din aliaj de 18 inci și, opțional, se pot comanda jante de până la 21 de inci. Pentru prima dată în istoria modelului, există disponibil și un pachet exterior sportiv pregătit de AMG care oferă inclusiv jante de 21 de inci cu design specific.

În interior, ampatamentul de peste 3 m proiectat să găzduiască până la 7 pasageri, beneficiază de toate dotările premium cunoscute deja de la ML dar și de la S-Class. În plus față de generația anterioară, Mercedes-Benz anunță mai mult spațiu pentru toți pasagerii și în special pentru cei doi aflați pe al treilea rând de scaune.

La capitolul tehnologie, echiparea standard presupune, pe lângă ESP, ASR sau ABS, și complexul sistem PRE-SAFE care anticipează un eventual accident și pregătește pasagerii pentru impact. În plus, GL este dotat cu un sistem de avertizare al coliziunilor și cu un sistem care depistează automat starea de oboseală a șoferului. În funcție de încărcarea mașinii, computerul modifică gradul de asistare electronică a stabilității și nivelul de servoasistare a direcției. În premieră, Mercedes-Benz adaugă sistemul de asistare a condusului atunci când se înregistrează vânt intens. Computerul identifică direcția și intensitatea vântului și adaptează modul de operare al frânelor pentru a accentua sentimentul de siguranță. Opțional, GL primește sistemul de pilot automat cu reglarea vitezei în funcție de mașina din față, Distronic Plus, alături de pachetul menit să avertizeze șoferul dacă părăsește sensul de rulare, dacă are o mașină în „unghiul mort” sau dacă depășește limita de viteză impusă. Pentru parcare, noul GL oferă la cerere camere de luat vederi în toate ungiurile caroseriei care proiectează o imagine completă pe display-ul din interior.

Dincolo de siguranța pasagerilor asigurată de airbag-uri frontale, laterale și perdea, GL este gândit să protejeze și în exterior. Liniile curbe ale capotei și zonele deformabile sunt gândite să producă cât mai puține vătămări bicicliștiilor sau pietoniilor în eventualitatea unui impact.

Gama de motorizări include o versiune diesel, GL 350 de 258 CP și un V8 pe benzină, GL 500, de 408 CP. Ambele sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu 7 trepte și promit o un nivel de eficiență ridicat. Economia se datorează și ușurării modelului cu peste 100 kg față de prima generație.

Pachetul off-road, adăugat opțional, include 6 programe de condus gândite să se adapteze teoretic oricărei suprafețe de rulare. Astfel pregătit, GL beneficiază de un diferențial central și o suspensie AIRMATIC proiectată să extindă garda la sol până la 285 mm.

Mercedes-Benz GL a fost prezentat oficial în 2006 fiind adresat în primul rând pieței americane. Inițial, GL s-a dorit ca înlocuitor pentru G-CLass, însă, la cererea publicului, Mercedes-Benz a decis să mențină în producție ambele modele. La acest moment, principala piață rămâne în Statele Unite, unde în 2011 au fost vândute peste 27.000 de unități GL.

1 comentariu

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului