Motor

Mercedes-Benz ML 350 CDI – orașul văzut „de sus”

scris pe 13 Mar 2012 de Constantin Bacheș 10754 vizualizări
Motor - testdrive Mercedes ML

Ai crede că mașinile cu tracțiune integrală și garda la sol de peste 20 cm reprezintă de departe soluția ideală de mișcare într-un oraș înzăpezit. Cu atât mai mult cu cât numărul lor în traficul urban pare să le confirme succesul în comparație cu alte segmente premium. La finalul mai multor zile alături de noul Mercedes-Benz ML, constat însă că șoferii aflați la înălțimea confortabilă a unui SUV, dau dovadă de multă răbdare, atenție și spirit de orientare. Argumentele mai jos.

Ceasul de bord arată ora 12 și este prima dată când, pe traficul mult diluat al nopții, găsesc plăcere în a conduce o mașină ca Mercedes Benz ML. În București, e singurul moment în care te poți mișca relaxat, singura dată când ai libertate, fără așteptări interminabile la semafor și aglomerație exagerată.

După mai multe ore și zeci de kilometri petrecuți în spatele volanului celei de a treia generații ML, pe șoselele libere găsesc dispoziția să manevrez cu entuziasm mașina de gabarit mare. Absența locurilor de parcare din plină zi, slalomul printre munți de zăpadă nu mi-au oferit până acum calmul necesar să o laud.

În urmă cu aproape 15 ani Mercedes-Benz ML inventa segmentul SUV-ului premium. Era pentru prima dată când o mașină masivă, cu garda la sol ridicată și dimensiuni ceva mai mici, prezenta ținuta de drum a unei limuzine și, în același timp, o alternativă la un Range Rover elegant, dar parcă mai pregătit pentru teren accidentat decât pentru șosele și utilizare zilnică prin oraș. De la acel moment, mentalitatea modelului a rămas neschimbată, fiecare generație crescând calitativ în pas cu vremurile. Pentru noul ML, prezentat în 2011, exteriorul păstrează intenționat multe dintre elementele de design ale generației anterioare și câteva dintre elementele modelului original, printre care și montantul C oblic. Se simte creșterea în dimensiuni și influența noii imagini de marcă adoptată de Mercedes în ultimii ani.

Garda la sol ridicată e în continuare utilă într-un oraș care oferă cu generozitate turistică toate formele de relief. Suspensia, care face din noul ML o mașină mai rigidă în comparație cu generația pe care o înlocuiește, rămâne în continuare închinată confortului. SUV-ul trece ușor peste gropi nesemnalizate și urcă fără efort peste munți de zăpadă lăsați mărturie în parcări. Ironic totuși, ceea ce îl scoate din mulțime pe Mercedes Benz ML reprezintă și principalul său dezavantaj în traficul unui oraș.

Garda la sol și tracțiunea integrală vin la pachet cu un gabarit și o dimensiune care îți interzic practic accesul pe orice stradă lăturalnică mai ales dacă este îngustată de nămeți. Aflat în coloană, ești nevoit să întorci pentru că, spre deosebire de mașina din față, lățimea unui SUV respectabil nu se încadrează în spațiul rămas liber pe sensul de mers. După unul sau două episoade în care execuți manevre riscante, preferi să rămâi în siguranța bulevardelor mari, singurul loc în care senzorii de perimetru nu țiuie permanent. Tot pentru a pilota în siguranță, există un sistem care îți semnalează vizual, printr-un romb de pe oglinzile retrovizoare, și cu semnale sonore apropierea de celelalte mașini din trafic, și aproape la fiecare schimbare de direcție, semnalul sonor îți amintește cât ești de mare în comparație cu ceilalți…

Haosului din trafic i se contrapune un design interior de o calitate excelentă. Tapițeria din piele e cusută în romburi, cu trimitere la finisările din limuzinele britanice. Materialele au fost întotdeauna de calitate la Mercedes-Benz, dar noul ML plusează grija pentru finisare. Ornamentele din lemn texturat sunt plăcute la atingere, iar pentru fiecare buton, aparent simplu, remarci forme și culori care explică într-adevăr, pe rând, ce înseamnă o mașină premium.


Tehnologiile prezente la bord te ajută să conduci relaxat și îți dau de înțeles că ML este mai mult ca niciodată cea mai fericită soluție pentru drumurile lungi. Direcția servoasistată electric se manevrează ușor, iar gradul de rezistență crește proporțional cu viteza. Remarci prezența sistemelor deja obișnuite de la S Class, fotolii mai confortabile, toate cu rolul de a-ți garanta un parcurs ireproșabil. Poate nu îți explici de la început ce anume asigură o atmosfera atât de plăcută, dar eu aș crede că este vorba despre silențiozitate. Teoretic te aștepți să auzi motorul, dar înțelegi imediat că Mercedes-Benz oferă o soluție diesel la nivelul ridicat impus de imaginea modelului. Cei 238 CP au un comportamentul flexibil și discret. ML 350 CDI nu îți dă impresia că este prea puternic pentru oraș, deși este în mod evident. Forța este dozată într-un raport ideal și nu simți că ML este o mașină grea decât atunci când ești nevoit să execuți manevre bruște.

Experiența condusului la înălțime pe zăpadă confirmă execelența lui Mercedes-Benz dar, în mijlocul unui București înzăpezit, dimensiunile exterioare te pun deseori în situații foarte dificile. Experiența te face să înțelegi că SUV-urile se simt mai bine în oraș atunci când asfaltul este uscat!

1 comentariu

  • Andrei pe 14 Mar 2012

    Primul SUV premium a fost Jeep Grand Cherokee. Iar Chrysler si MB au format o alianta la un moment dat (Chrysler a luat motoare diesel si cutii de viteze pentru respectivele motoare de la MB iar MB a luat destule tehnologii ce tin de off-road/4×4 de la Chrysler).

    In alta ordine de idei, un articol laudativ (sponsorizat poate?), incomplet si care nu spune mai nimic depsre masina si ce poate sa faca (on & off-road). Pacat, mai toate articolele din sectiunea auto sunt scrise in acelasi stil…

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului