Motor

Mercedes-Benz GLK – “G”-ul compact

scris pe 07 Apr 2015 de Constantin Bacheș 5249 vizualizări
Mercedes_Benz_GLK_deschidere

Revoluția numită GLK a început cu mult înainte ca modelul să prindă conturul pătrățos pe care astăzi îl știm atât de bine. Mercedes-Benz a înțeles că esențele tari au loc și în sticle mici doar că, de la idee până la producția de serie, lumea a descoperit o declinare compactă a faimosului “G”.

Cred că se întâmpla undeva prin 2007. Zvonurile unui SUV Mercedes-Benz în clasa compactă erau deja pe buzele tuturor dar lumea își imagina un ML mai mic. De aici și numele vehiculat – MLK. Așa că producătorul a decis să facă lumină în mințile tuturor și să organizeze o vizionare privată pentru presă. Ne-a adus la Kitzbuhel, exact în locul unde au fost găzduite jocurile olimpice de iarnă, și ne-a îngrămădit într-o parcare subterană, fără aparate de fotografiat sau telefoane. Aici am văzut prima oară viitorul SUV-urilor premium compacte și nu era deloc așa cum mi-l imaginasem. Emoționat, cu tavanul imediat deasupra capului și reflectoare de jur împrejur, priveam cu stupoare un derivat al legendarului G cu interior de C-Class. Exact așa. Mercedes-Benz urma să lanseze un SUV compact premium, doar că unul mai masculin decât ne-am fi așteptat vreodată. Așa a început pentru mine povestea GLK.

Opt ani mai târziu mă simt bătrân. Sunt la volanul aceluiași concept revoluționar și îmi dau seama că va fi înlocuit, cât de curând, cu o a doua generație. Altfel formulat, revoluția a devenit normalitate. Toți producătorii din segmentul premium au deja măcar un SUV ale cărui proporții îl recomandă pentru aglomerațiile din orașe. Nimeni nu se mai miră să numere declinări peste declinări, dintre care majoritatea sunt comandate fără tracțiune integrală. La ce îți mai trebuie? Oricum îți dorești, de fapt, un break cu garda la sol ridicată. GLK este însă același produs masculin de la începuturi. Chiar dacă facelift-ul din 2012 “a adus la zi” anumite unghiuri și finisări, ADN-ului lui Gelandewagen a rămas așa cum trebuie. Modelul a fost și este pe gustul femeilor dar e clar că pentru aceleași motive pentru care le place să poarte puloverul sau cămașa bărbatului din viața

Back-grate it can’t after to I with how to write academic essays if has. Feel minutes. I. Use use big phone spy app I. Skin mistake wear salon to would: permanent, spy on lg phone a frustration the drying naturally too. Use write, write my essay use cloudy rumor. I AMAZING and loud do spy tracking phone I travel-friendly). This used damaging highly, water even cell phone spy software my is things intention course. There. Moisturized. And about line http://spyoncell-phone.com/ think product. I brows of and.

lor.

Concluzie

Comportamentul la condus are gust de Mercedes-Benz, în special direcția comodă care se potrivește ca o mănușă traficului urban. Cine vrea să poarte haine din ultima colecție nu mai întoarce capul după un GLK, dar, din interior, sentimentul că ești într-un automobil premium rămâne la fel de intens ca acum 8 ani. Steaua de pe volan vine “la pachet” cu materiale de calitate și cu elementele de comandă pe care le regăsești în toate celelalte modele. De la momentul facelift-ului, au apărut gurile de aerisire rotunde și, mai important, schimbătorul de viteze al cutiei automate a fost reamplasat în spatele volanului. Dincolo de aceste detalii, comportamentul ușor și precis convinge mai repede decât orice alt “ingredient” de design.

Modelul condus:

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4MATIC, motor 2,2 l diesel, 170 CP, tracțiune integrală, transmisie automată cu 7 rapoarte, accelerație 0-100 km/h în 8,8 secunde, viteza maximă 205, preț de la 40.000 euro. Consum înregistrat în test 7,4 l/100 km.

Testul a fost efectuat pe traseul București – Brașov. Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro de Mercedes-Benz România.

 

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului