Motor

Mercedes-Benz Clasa C – Curaj premium german

scris pe 06 Aug 2014 de Constantin Bacheș 6079 vizualizări
deschidere merc

Curajul lui Karl Benz de a lansa primul automobil din lume, în 1886, revine acum sub forma unei revoluții în segmentul premium. Mercedes-Benz alege să abandoneze o rețetă de succes pentru o viziune futuristă bazată pe emoție!

În vremurile de acum, curajul pare una dintre „dotările” greu de găsit în segmentului de lux. Departe de filosofia secolului trecut, în care producătorii se dovedeau neobosiți în a inventa și reinventa emoții, „rețeta” secolului XXI se rezumă, cel puțin ca design, la reperele pe care toată lumea le-a învățat ca fiind „de lux”. Așa că se iau formele cunoscute și se declină la infinit pentru ca acționarii să plece de la întâlnirea anulă cu zâmbetul liniștit al parcursului previzibil. În istoria recentă a automobilului există cazul unui Jaguar care s-a redesenat din toate unghiurile, însă nici nu avea prea multe alternative. În drumul de la un patron la altul, casa britanică a preferat să apese butonul „Reset” pentru a capta atenția publicului. Iar decizia pare să se dovedească una fericită.

Atunci când vorbești de Meredes-Benz, însă, lucrurile stau complet diferit. Marca din Stuttgart este, fără îndoială, unul dintre cei mai reprezentativi producători de limuzine de orice clasă. Iar când te referi la clasa S, cu atât mai mult, nimeni nu poate contrazice supremația modelului a cărui istorie trece de șase decenii. Tot în aceeași „poveste frumoasă” descoperi și marea criză a fiabilității din urmă cu 10 ani sau alianța nefericită cu Chrysler. Și totuși. Mercedes-Benz ar fi putut continua și fără revoluția pe care a pornit-o o dată cu noua Clasă A. Spiritul avangardist, care se împrăștie rapid în toată gama, este pariul cu un viitor al cliențiilor care astăzi încă nu au permis.

Drept urmare, noua Clasă C părăsește definitiv moștenirea vechiului model și preia mai multe „linii de S” decât și-ar fi putut imagina cineva cu o generație mai devreme. Este o direcție de design la care nu poți rămâne indiferent și care, fără niciun dubiu, demolează iremediabil aerul „învechit” al modelelor apărute în preajma anului 2000.

În realitate, imaginea exterioară transmite o declarație premium dar, la fel ca și în cazului noului S, nu șochează privirile dornice să vadă un „Mercedes adevărat”. Combinația de forme rotunde trimite mai repede spre un CLA și implicit este pe gustul minților „tinere” care, în timp ce admiră silueta noului C, conduc mașini de volum.

Revoluția începe cu adevărat din postura de pasager. Fără nicio urmă de îndoială, interiorul refuză să păstreze vreun detaliu de la modelul anterior. Noua Clasă C te înconjoară în interior cu un amestec nemaivăzut din tot ce a inventat Mercedes-Benz în ultimii doi ani. Consola centrală, extrem de simplă, păstrează doar câteva butoane care amintesc de noul S, iar principalul punct de atracție devine „tableta” imensă montată deasupra gurilor de aerisire rotunde. Sentimentul care te încearcă când pui mână pe volanul gros are „un pic” din gustul unui supercar iar în fața ochilor găsești un vitezometru și un turometru complet regândite față de trecut. Pentru accesarea sistemului multimedia, desenat cu multă grijă pe display-ul central, ai la dispoziție exact sistemul de control de la S, mai exact o rotiță acoperită de un touch-pad. Adică tot ce știe să ofere industria auto la acest moment.

Noul C te poartă fără să simți într-o lume a viitorului în care singura legătură cu „Merc”-urile din trecut rămâne sigla de pe volan. Schimbătorul de viteze, relocat din rațiuni funcționale în spatele volanului, se acționează ușor și propulsorul diesel împinge scurt și precis turația dintr-o treaptă în alta într-un ritm cunoscut de la orice alt Mercedes-Benz. Senzația nouă este dată de posibilitatea de a seta oricând modul de rulare alegând între regimurile presetate cu ajutorul unui buton amplasat pe tunelul central în dreptul căruia stă scris „Agility”. Modificările sunt explicate clar pe display-ul central iar răspunsul mașinii se resimte imediat ce ai făcut trecerea de la Comfort la Sport sau la Sport +. Chiar și așa, după ce treci puțin peste mirajul apariției futuriste, comportamentul de bază rămâne relaxat și confortabil, așa cum îi stă bine unui Mercedes-Benz.

Concluzie:

O călătorie la bordul noului C îți demonstrează încă o dată că „rețeta” Mercedes-Benz a fost complet regândită. Drumul pe care producătorul german a pornit are clar misiunea să schimbe percepția publicului față de lux sau, cel puțin, față de luxul german. Noul C pune tehnologia pe primul plan și vrea să genereze emoție, indiferent de riscuri.

Modelul condus:

Mercedes-Benz C220 CDI, echipare Avantgarde, pachet AMG, motor 2,2 l diesel, 170 CP, tracțiune pe roțile din spate, transmisie automată cu 7 rapoarte, accelerație 0 – 100 km/h în 8,1 secunde, viteza maximă 234 km/h, preț de la 41600 euro. Consum înregistrat în test 8 l/100 km.

Testul a fost efectuat în București. Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro de Mercedes-Benz România.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului