Motor

Mercedes-Benz Clasa A – Drumul de la „sandwich” la concurent pentru A3 și Seria 1

scris pe 08 Iul 2013 de Constantin Bacheș 9016 vizualizări
deschidere A Class

Ceea ce s-a dorit inițial un experiment în oferta Mercedes-Benz a devenit astăzi un model compact premium după rețeta întâlnită deja la Audi A3 și BMW Seria 1. Chiar dacă A trebuia să câștige piața prin soluții practice originale, noua generație lansată anul trecut mizează pe designul modern și pe ținuta sportivă înainte de orice altceva.

Anul 1997. Mercedes-Benz lansează cel mai curajos experiment destinat clasei compacte. Poartă numele A și, în afată de siglă, pare să contrazică imaginea de limuzină luxoasă buy viagra online asociată cu marca încă din 1886. Este mai aproape de silueta unui monovolum și oferă un habitaclu versatil grație structurii de tip „sandwich”. Din nefericire pentru tânărul model, un test al elanului din Elveția terminat cu note proaste stârnește un val de incertitudine în rândul potențialilor clienți. Mercedes-Benz reacționează imediat și oferă în standard sistemul electronic de control al stabilității, ESP. Ulterior, alte teste și titluri internaționale infirmă ideea că A Class este o mașină instabilă. Și totuși succesul la nivel internațional întârzie să apară, cel puțin nu la cotele pe care producătorul german și le dorea.

A doua generație, lansată în 2004, a însemnat continuarea pariului. Cu o imagine actualizată și alte câteva zeci de inovații tehnice Mercedes Benz mizează încă o dată pe latura utilitară și pe structura sandwich. Din nou, chiar dacă într-o lumină mai bună, A Class întârzie la festivitatea de premiere din segmentul compact premium. Mai ales că are deja în competiție a doua generație Audi A3 și recent lansatul BMW Seria 1. Nimeni nu excelează la capitolul design dar se pare că toată lumea, în afară de Mercedes-Benz, pune accent pe un plus de stil pe care clienții din segmentul premium îl doresc.

Anul 2012. Mercedes-Benz recunoaște înclinația pieței pentru compacte „fashion” și prezintă conceptul A-Class. Adică anunță oficial că a treia generație a clasei A vine cu un design spectaculos în defavoarea experimentului „sandwich”. Versiunea de serie șochează și mai mult din postura unui model foarte apropiat de prototip.

Dincolo de orice specificații tehnice, noul A are „darul” să atragă valuri de admirație, indiferent de privitor. Chiar dacă nu ești un suporter al mărcii, te simți imediat atras de formele dinamice ale părții frontale.

Pentru interior, filosofia de compactă premium continuă fără „exerciții curajoase”. Imediat după ce te-ai așezat în fața planșei de bord începi să remarci detaliile „sport” pe care A le oferă cu generozitate. Linia parbrizului te acoperă asemeni unui roadster, iar gurile de aerisire argintii fac o trimitere directă spre cele mai performante modele din gama Mercedes-Benz. Consola centrală este de asemenea un „privilegiu” împrumutat de la clasele mari iar scaunele de tip scoică te „îmbrățișează” pentru a-ți oferi stabilitate chiar și în timpul manevrelor executate „la limită”. Dacă ajungi cu privirea la pedalier, observi că și aici s-a recurs la o soluție „extremă”, mai exact plăcuțe peforate din aluminiu în locul convenționalelor suprafețe cauciucate. Poziția la condus joasă este total opusă de ceea ce însemna modelul în generațiile anterioare, la fel și forma volanului, „desenat” acum cu gândul clar de trezi emoție.

Acesta este peisajul în care începi să te întrebi și despre motorizări înainte ca privirea să te împingă să explorezi două-trei locuri în care plasticul nu mai este atât de plăcut la atingere. Dacă sub capotă ai versiunea denumită 200 CDI atunci motorul de 1,8l și 136 CP se dovedește suficient pentru a asigura un comportament dinamic. Este însă un „deliciu” să primești și cutia de viteze automată cu 7 trepte pentru un parcurs cu adevărat confortabil. 7G-DCT folosește două ambreiaje cu ajutorul cărora trecerea între diferitele trepte de viteză se face pe nesimțite. Doar că maneta schimbătorului nu mai este, așa cum te aștepți, între scaune. Preluând rețeta de la S-Class sau ML, cutia de viteze se comandă din spatele volanului, acolo unde se găsesc și clapetele pentru șoferii care vor să schimbe treptele manual.

A Class nu se dezminte de rafinamentul unui Mercedes-Benz chiar dacă formele și senzațiile provocate de designul interior te-ar duce cu gândul la performanțe mult mai spectaculoase. Tehnologia de la bord respectă standardele mărcii și te suprinde tadalafil 20mg megalis 20 inclusiv cu sistemul care îți monitorizează permanent gradul de oboseală. Motorizarea diesel „are grijă” să se facă permanent auzită dat fiind sunetul „gros” dar compensează prin accelerații corecte și un consum scăzut. Anunțat oficial cu un consum mediu de 4,4 l/100 km, plimbarea noastră nu a reușit să provoace un consum mai mare de 5,5 l/100 km iar asta în condițiile unor șosele aglomerate.

Chiar și într-o plimbare prin România, de la București la Odorheiul Secuiesc, noul A reușește să se mențină confortabil și plăcut la condus. Doar când cobori din habitaclul „imens” ai tendința să fii șocat de o mașină mult mai mică decât ai fi crezut…

Modelul condus:

Mercedes-Benz A200 CDI BlueEFFICIENCY, motor 1,8 l diesel, 136 CP, cutie de viteze automată cu 7 trepte, tracțiune față, viteza maximă – 210 km/h, accelerație 0-100 km/h în 9,3 secunde, preț de la 24.500 euro. Consum mediu înregistrat în test (preponderant extraurban) – 5,5 l/100 km.

Testul a fost efectuat pe ruta București – Odorheiul Secuiesc. Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro de Mercedes-Benz Romania.

3 comentarii

  • XSD pe 08 Jul 2013

    seamana mult cu un bmw, pacat

    Reply
  • LadyDi pe 08 Jul 2013

    In ceea ce priveste ”atacul” la A3 si la BMW1, conform tuturor testelor comparative facute in Germania, ii dedicam o melodie:
    It’s a long way to Tipperary, It’s a long way to go…

    Reply
  • Edi pe 08 Jul 2013

    Felicitari, un Report frumos..
    Posed o astfel de masina si este o Bijouterie ;-) )

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului