Motor

Mazzanti Evantra – La bellezza della Toscana

scris pe 03 Ian 2013 de Constantin Bacheș 6396 vizualizări
Motor - Mazzanti

Numele Mazzanti nu înseamnă nimic pentru publicul larg, dar este la fel de cunoscut ca Ferrari sau Bugatti în rândul colecționarilor de „bijuterii” automobilistice. Mazzanti Evantra are acum rolul să dezvăluie pasionaților de pretutindeni o poveste italiană despre supercaruri modelate ca acum jumătate de secol.

1974 a fost un an bun pentru artă. Undeva, într-un orășel din Toscana, se năștea mai puțin cunoscutul Luca Mazzanti. Pasiunea sa, personalizarea mașinilor sport, îl făcea să se afirme în mijlocul unui atelier de restaurări înainte de a fi împlinit 20 de ani. Aici a avut șansa să readucă la viață câteva bijuterii rare pentru care a trebuit de multe ori să reconstruiască practic întreaga caroserie. Alături de maestrul și mai târziu partenerul său de afaceri, Mario Faralli, Mazzanti contribuie la reconstrucție unor modele sport ale anilor 1950 din care mai exista doar șasiul. Pasiunea lui se manifestă și în lumea motorsportului unde designerul participă la volanul unor prototipuri creație proprie sau care au la bază modele istorice restaurate în stilul personal.

Celebritatea în rândul colecționarilor începe în 2001 când, alături de Walter Faralli, dezvoltă un „barchetta” unic pentru un client privat. Reputația și credibilitatea sporesc cu fiecare proiect în parte și astfel ia naștere marca F&A, adică un loc în care cei mai norocoși își pot transforma visele automobilstice în realitate. Creațiile Mazzanti sunt prezente la saloane auto și chiar în filmele de la Hollywood. Deși lumea rămâne axată pe mărci sonore precum Ferrari sau Bugatti, colecționarii încep să recunoască în F&M o sursă de modele aparte. Proiectul denumit Antas permite oricui să-și definească mașina de vis având la bază o platformă tehnică performantă cu motorul amplasat în față și tracțiune spate. Primul experiment are la bază un model clasic, un Maserati Quattroporte din 1966. Sistemul de lucru presupune ca, timp de aproape un an, echipa F&A să manufactureze alături de viitorul proprietar o mașină unică care îl îmbracă atât ca stil dar și ca dimensiuni.

Ultima provocare se numește Evantra și are la bază conceptul unui supercar de serie mică. Dezvoltat în 3 ani, proiectul Evantra nu presupune o listă de echipamente standard și opționale ci răbdare și disponibilitatea de a petrece câteva weekenduri într-o vilă de cinci stele din Toscana alături de Mazzanti și echipa sa. Singura constantă rămâne platform tehnică performantă: motor V8 de 701 CP, un demaraj de la 0 la 100 km/h în 3,2 s și o viteză maximă de 350 km/h! Prețul nu se comunică decât la cerere, dar oferta variază în funcție de alegerea materialului pentru caroserie. Există opțiunea unei siluete din fibră de carbon sau a uneia din aluminiu pentru clienții care își doresc altă formă decât cea propusă inițial. Folosindu-și experiența dobândită ca restaurator, atelierul F&M poate produce individual elementele exterioare din aluminiu modelat manual.

Premiera mondială a modelului Evantra V8 este așteptată în aprilie 2013, la Monaco.

1 comentariu

Lasați un comentariu lui adew  

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului