Motor

Mașinile domnului Fux – cele mai exclusiviste Rolls-Royce-uri din lume

scris pe 22 Aug 2011 de Constantin Bacheș 13438 vizualizări
fux

Se spune că Rolls-Royce știe să transforme în realitate până și cele mai îndrăznețe ambiții ale clienților. Doar că există limite peste care imaginea sobră a mărcii nu poate trece. Nu și în cazul antreprenorului american Michael Fux. Dorințele sale estetice sunt acceptate și se transformă, de fiecare dată, în „teme de doctorat” pentru toată echipa Rolls-Royce.

America rămâne patria oamenilor bogați și mai mult a oamenilor care nu se feresc să cheltuie. Iar acolo unde un produs este din start unul scump, în mod sigur există și metoda dublării lui. Aplicând această teorie în cazul mărcii Rolls-Royce, personalizarea unui model poate adăuga la prețul de listă chiar și 100% din valoarea sa. Sau chiar mai mult, atunci când viitorul proprietar dă frâu liber unei imaginații debordante. De principiu, un departament de personalizare de talia lui Rolls-Royce nu știe să spună „nu” din punct de vedere tehnic. Poate inventa orice culoare, poate adapta orice materiale și poate grava orice cuvânt sau emblemă în orice loc mai mult sau mai puțin vizibil. Există însă criterii care țin de imaginea mărcii pe care banii nu le pot cumpăra prea ușor. Sau, atunci când un client din țări îndepărtate uită de numărul zeriourilor, se produc unicate despre care producătorul nu vrea să își mai amintească vreodată. Până însă la situația de a face compromisuri, se interpun tot felul de ateliere de modificări din afara fabricilor. „Tuneri“ dispuși să modifice și să coloreze orice contra unui preț corect. Și toată lumea este mulțumită. Producătorul și-a vândut marfa fără a fi nevoit să își calce pe inimă, atelierul de preparări și-a obținut și el contravaloarea serviciilor iar clientul a obținut exact mașina dorită.

De ce totuși să își dorească un client modificări direct din fabrică? De ce să plătească mai mult și să aștepte și mai mult? Răspunsul în cea mai frumoasă formă a lui se găsește la Michael Fux. Omul de afaceri american, descris astăzi ca antreprenor și filantrop, este, fără îndoială, unul dintre dacă nu chiar cel mai răsfățat client al mărcii britanice Rolls-Royce. În mod sigur că a și plătit pentru poziția sa privilegiată, dar în orice caz dorințele sale te duc cu mintea la atelierele care prepară mașini pentru vedete din show-bizz. Și totuși a-ți crea mașina dorită alături de Rolls-Royce îți va garanta un produs final exact așa cum l-ai imaginat și la calitatea recunoscută la nivel mondial.

Michael Fux își permite să fie deja la a treia extravaganță alături de Rolls-Royce și ce surprinde cu adevărat este modul în care producătorul britanic se și laudă cu experimentele comandate de omul de afaceri. Anual, expozițiile auto din America afișează cu mândrie modele Rolls-Royce unicat livrate pentru domnul Fux, căruia i-au creat și rezervat în exclusivitate o nuanță aparte de roșu. Demonstrația este una mai mult decât evidentă și nu mai miră pe nimeni informația recentă cum că Rolls-Royce și-a dublat numărul de angajați ai departamentului „Bespoke”. Producătorul aduce dovezi că orice este posibil cu bani mulți.

În cazul lui Michael Fux, averea provine de la vânzarea propriei companii cu produse destinate somnului. Iar dacă aparent nu s-ar justifica sutele de milioane acumulate, atunci să adăugăm că afacerea sa a adus lumii saltelele cu memorie realizate din spumă poliuretanică „inteligentă”. În 2005, imperiul a fost vândut așa că, în restul timpului, omul de afaceri s-a văzut nevoit să colecționeze mașini super speciale. Începutul prieteniei cu Rolls-Royce a constat într-un Phantom decapotabil galben, după care a revenit pentru unul roșu. Și dincolo de culoare s-au dorit și inserții din fibră de carbon, o premieră pentru britanici. Pentru 2011, Michael Fux a considerat că este timpul pentru violet așa că specialiștii Bespoke au pus cap la cap aceeași nuanță pentru exterior și pentru plafonul textil, iar pentru interior au obținut albul cel mai alb. La final, americanul a fost de acord să îi fie expusă mașina la Monterey.

3 comentarii

  • lucian.banica pe 22 Aug 2011

    Opera de arta.

    Reply
  • roman pe 17 Jan 2012

    un film facut doar sa mai apuce cativa americani cu bani si mult prost gust.

    ce legatura sa aibe fibra de carbon cu rolls royce? bentley e o firma de lux sportiva, acolo as intelege, dar pe rolls?

    mai ramanea sa ii puna suspensie pe aer sa-l lipeasca de pamant si era complet [editat de StyleReport.ro]

    Reply
  • alex pe 18 Jan 2012

    Banii nu compenseaza gustul american, scuzati-mi oximoronul.

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului