Motor

Limuzina americană a Papei și a misiunii Apollo – Lincoln Continental Lehmann-Peterson

scris pe 08 Aug 2011 de Constantin Bacheș 7903 vizualizări
limuzina

Același Lincoln Continental care i-a servit pe Papa Paul al VI-lea și pe cosmonauții misiunii Apollo este în perfectă stare de funcționare și se mândrește cu o serie de dotări unice în lume: caroserie Landaulet, sistem electric suplimentar alimentat de 7 baterii și un sistem de amplificare pentru discursuri.

Limuzina Lincoln Continental a fost introdusă în 1961 și a devenit în scurt timp emblema industriei auto americane în materie de bun gust și calitate. Problema s-a legat de șasiul de bază provenit de la modelul Thunderbird, motiv pentru care orice modificare trebuia operată cu foarte mare grijă. Urmând tradiția americană pentru limuzine cu ampatament alungit, carosierul Lehmann-Peterson a primit cu greu recomandarea Ford (proprietarul mărcii Lincoln) în fața clienților care își doreau un interior mai spațios decât era oferit standard.

Comanda unui model special destinat Papei Paul al IV-lea a venit în 1965 deoarece Suveranul Pontif urma să ajungă la New York pentru a se adresa Națiunilor Unite cu tema păcii mondiale. Timpul disponibil de la primirea cererii și până la livrare a fost de numai două săptămâni, perioada în care atelierul Lehmann-Peterson a elaborat modelul dorit folosind ca platformă prototipul inițial testat de Ford.

Șasiul a fost alungit la 4 metri ceea ce a determinat obținerea unei caroserii de 6,4 metri. Lista modificărilor a cuprins o serie deblindaje, scaune suplimentare în spate, un fotoliu ridicat pentru Papă, un sistem suplimentar de iluminare în interior, sistem de sonorizare pentru exterior și un sistem electric auxiliar alimentat de 7 baterii. O deosebire semnificativă a designului se remarcă în partea din spate unde a fost montat un plafon transparent de tip Landaulet.

Limuzina a evoluat excelent în timpul vizitei oficiale de la New York ce a inclus o lungă plimbare a Înaltului Pontif prin tot orașul. Comportamentul ireproșabil a reprezentat o victorie pentru Ford și pentru carosierii Lehmann-Peterson. Misiunea lor avea însă să continue, deoarece în 1968 Papa și-a amintit de modelul special și a cerut ca limuzina să-i fie trimisă la Bogota, în Columbia, pentru al 39lea Congres Catolic. Solicitarea a venit cu doar 12 zile înainte de eveniment iar intervenția tehnică a fost complicată de altitudinea orașului de peste 2600 m. Cu ajutorul mai multor modificări la motor și a carburantului de aviație furnizat de forțele aeriene columbiene, modelul s-a descurcat încă o dată excelent.

La sfârșitul anului 1968, același Lincoln Continental a fost solicitat să debuteze ca transportator de gală al cosmonauților din misiunea Apollo 8, primul zbor al omului în spațiu. Astfel, parada din Chicago i-a avut în rolurile principale pe Frank Borman, James Lovell și William Anders. De același tratament au beneficiat și membrii misiunii Apollo 11, 13 și 15, lista astronauțiilor de la bordul limuzinei incluzându-i și pe Armstrong, Collins și Aldrin.

După ce a mai petrecut puțin timp în America ca proprietate a diferiți colecționari, modelul a ajuns în Franța pentru următorii 16 ani și a beneficiat permanent de întreținere profesionistă. Prețul estimat este de 250.000 – 350.000$ iar casa de licitații Bonhams permite și licitare on-line.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului