Motor

Lexus CT200h – Imaginea primului hibrid compact

scris pe 08 Mai 2012 de Constantin Bacheș 10079 vizualizări
Motor - Lexus

Lexus și-a câștigat locul pe piața europeană în momentul în care a început să promoveze propulsia hibridă pentru clasa mare. Noul CT200h este însă primul model compact din istoria companiei și primul oferit exclusiv ca hibrid. Ce contează mai mult? Latura premium specifică Lexus sau caracterul ECO „împrumutat” de la Toyota Prius?

Acum mai mult de 15 ani, propulsia hibridă era exclusiv o obsesie a companiei Toyota. Modelul Prius lansat în 1997 folosea în premieră tandemul dintre un motor pe benzină și unul electric pentru a oferi imaginea viitorului în industria auto. Era pentru prima dată când punctul de atracție al unei mașini nu era nici designul, nici caii putere, ci grija pentru mediu. Forma ciudată venea parcă să sublinieze caracterul futurist al produsului, iar liniile de design nu făceau altceva decât să se supună ideii „eco-friendly“ fără nici o tentativă de înfrumusețare inutilă.

Din cifrele de vânzări reiese că europenii s-au apropiat cel mai mult de ideea automobilului hibrid. Iar pentru Lexus, marca de lux a grupului Toyota, a fost șansa de a se extinde real dincolo de granițele SUA, unde s-a lansat. Așa a apărut CT200h, primul model disponibil exclusiv hibrid. Motorul pe benzină de 1,8l și 100 CP este pus să lucreze împreună cu unul electric de 82 CP, oferind un total de 136 CP.

De la volan, senzația pe care o oferă mașina nu e cu mult diferită față de o propulsie convențională. Și totuși, apăsarea butonului start nu e urmată de zgomotul firesc al motorului, ci doar de mesajul „ready“, care se aprinde în mijlocul vitezometrului. Habitaclul are foarte mult din aerul ultra-tehnologizat al unui avion. Selectorul de viteze te trimite cu gândul la manșă, iar luminile de bord se schimbă în funcție de intensitatea accelerației și modul de condus.

Intervenția discretă a motorului pe benzină se simte la o apăsare mai intensă a accelerației. Zgomotul turației intervine sec și continuă neîntrerupt până la ridicarea piciorului de pe pedală. CT200h înglobează foarte mult din spiritul unui model Toyota, dar spre deosebire de Prius, Lexus e capabil să treacă instantaneu din regim normal în modurile eco sau sport cu o simplă rotire a unui selector. Întors la stânga, declanșează modul eco, cu un răspuns al accelerației mai lent și, cel puțin pe ecran, un consum mai mic. În extrema opusă, regimul sport arată un CT mai dinamic, cu un turometru convențional și ceasuri de bord scufundate în lumină roșie.


CT este o mașină care se conduce relaxat și care te relaxează. Îți transmite sentimentul că faci parte dintr-o nișă a industriei auto dedicată unor altfel de șoferi, mai atenți, mai… cumpătați. Grija față de mediu nu se vede cu ochiul liber, dar artificiile pe care modelul le oferă atât în habitaclu cât și în exterior tind să te convingă că nu conduci o mașină oarecare, ci una „prietenoasă“. Inclusiv dotările respectă această logică. La un nivel intermediar de dotare Lexus oferă climatizare automată, un sistem audio plăcut, scaune încălzite sau cameră de luat vederi pentru marșarier. Cu toate acestea, în viața reală, multe dintre trăsăturile eco ale modelului rămân avantaje doar pe hârtie.

Modul exclusiv electric în care poți rula teoretic cu până la 40 km/h (pe o rază de 2 km) e folositor mai degrabă pentru manevre de parcare decât pentru condiții de trafic real. Imediat ce ai nevoie să accelerezi mai repede vei simți intervenția motorului pe benzină și, implicit, decuplarea regimului 100% eco. Oricât de mult ajungi să te obișnuiești cu stilul de condus cerut de un hibrid, la finalul unei zile normale realizezi că în majoritatea timpului ai recurs la ambele motorizări simultan. Consumul de combustibil, cel puțin pentru un oraș ca București, e departe de cei 3,8l anunțați în mod oficial și mai aproape de media unui motor diesel de mic litraj – aprox. 7l.

Lexus CT200H e o combinație reușită de caracter eco și personalitate premium, dar strict ca economie, soluția hibrid pare încă rezervată modelelor de clasă mare. Cel puțin pentru moment, un consum cu adevărat redus se simte doar în cazul motoarelor puternice. În ceea ce ne privește, la 136 de cai putere, considerăm CT o mașină mai avantajoasă ca raport preț-calitate-dotări.

Tehnic, pe scurt:

Lexus CT este disponibil exclusiv ca hibrid Benzină electric: CT 200h. Motorul pe benzină este de 1,8 l și 100 CP, iar motorul electric are 82 CP. Transmisia este de tip E-CVT.

Modelul condus: CT 200h, 0-100 km/h – 10,3 s, viteza maximă – 180 km/h, preț începând de la 29.960 euro. Consum mediu înregistrat în test – 7 l/100 km.

Testul a fost efectuat în București.

5 comentarii

  • aaa pe 08 May 2012

    Un singur gand am cand vad asemenea articole: greensumption. Use google…

    Reply
  • Odios bordul pe 08 May 2012

    Daca nu ar fi sigla pe volan, ar putea fi orice masina asiatica. Nu arata absolut deloc a premium.

    Reply
  • gcrazvan pe 09 May 2012

    “Motorul pe benzină de 1,8l și 100 CP este pus să lucreze împreună cu unul electric de 82 CP, oferind un total de 136 CP.”!!!!????

    Interesant mod de a insuma caii putere….

    Reply
    • Constantin Bacheș pe 09 May 2012

      Sistemul hibrid are o putere totala de 136 CP, deoarece in nicio situatie cele doua motoare nu functioneaza la capacitate maxima in acelasi timp. Puteti verifica informatia pe site-ul Lexus.

      Reply
    • Florin Oprea pe 09 May 2012

      Este corecta adunarea puterilor, vorbim de puterea maxima care poate fi dezvoltata de propulsia hibrida.

      Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului