Motor

Jaguar lansează versiunea de familie pentru XF

scris pe 29 Feb 2012 de Constantin Bacheș 8264 vizualizări
Motor - Jaguar XF familie

Urmând cererea pieței pentru mașini premium mai practice, Jaguar lansează XF Sportbrake în cadrul Salonului auto de la Geneva. Noul model beneficiază de un design atent adaptat de la XF sedan, un portbagaj cu o capacitate de până la 1675 l și mai mult spațiu pentru pasagerii din spate.

Erau vremuri în care nimeni nu și-ar fi închipuit un Jaguar de „familie” dar nevoia de utilitate este o tendință reală în rândul clienților de modele premium. Noul Jaguar XF Sportbrake este o completare firească dacă luăm în calcul succesul de care se bucură versiunile similare ale lui Audi A6, BMW Seria 5 și Mecedes-Benz E-Class.

Jaguar pretinde că a redesenat exteriorul complet de la jumătatea caroseriei înspre spate, fiind incluse și detaliile promovate de faceliftul operat recent pentru XF. Principalele modificări se remarcă la nivelul farurilor și al grilei frontale, având ca rol apropierea de noua imagine de marcă promovată de noul model din clasa superioară, XJ.

Modificările aduse de noua formă alungită a caroseriei au determinat obținerea unui plus de 48 mm pentru spațiul destinat pasagerilor din spate, bancheta fiind acum fracționabilă 60:40. Tot pentru banchetă s-a optat pentru o formă complet redesenată ce permite transportarea a trei adulți în condiți optime de confort.

Gama de motorizări cuprinde două alternative diesel cuplate la o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Propulsorul de 2,2 l, echipat cu sistemul start-stop, devine cel mai eficient motor de până acum, iar în partea superioară a ofertei întâlnim un V6 bi-turbo de 3 l oferit în două versiuni de putere, maxim la 275 CP și 600 Nm.

Spațiul pentru bagaje a fost finisat cu aceleași materiale regăsite în tot habitaclul lui XF. Există un spațiu suplimentar sub podea iar buzunarele laterale au fost proiectate de asemenea măsură încât să poată găzdui crose de golf. Hayonul beneficiază de un sistem de asistare la închidere și de asemenea poate fi comandat integral electric.

Toate versiunile lui XF Sportbrake sunt echipate standard cu suspensie pneumatică pentru puntea spate care menține aceeași gardă la sol adaptând duritatea în funcție de greutate. În plus se poate adăuga sistemul Jaguar Adaptive Dynamics care monitorizează permanent suspensia și poate modifica duritatea de până la 500 de ori pe secundă pentru a se obține un comportament optim la rulare. Pachetul de siguranță include toate tehnologiile aplicate de Jaguar la celelalte modele. Clienții primesc faruri adaptive, Adaptive Cruise Control și sistem de asistare la frânarea de urgență.

1 comentariu

  • Chris pe 29 Feb 2012

    Absolut superb! Pe o piata vestica, matura, unde “fitzele” sunt pe ultimul loc, break-ul este prima optiune.
    In Romania, din pacate, n-o sa-l cumpere nimeni. Nu ” da bine” in fatza la bamboo….

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului