Motor

Infiniti M35h – Un hibrid aproape de gustul europenilor

scris pe 22 Aug 2012 de Constantin Bacheș 8917 vizualizări
Motor - infiniti m35

Cel mai nou sedan Infiniti are misiunea de a schimba pentru totdeauna percepția europenilor despre marcă. M35h e văzut în continuare ca oricare dintre modelele mărcii japoneze, dar merită mașina declarată de Guiness World of Records „cel mai rapid hibrid din istorie“ să fie tratată la fel?

Apărută în 1989 ca divizia de lux a grupului Nissan, Infiniti a început să se remarce timid în Europa abia după anii 2000, în special datorită importurilor individuale de peste Ocean. Prezența mărcii pe bătrânul continent s-a întărit în special după apariția SUV-ului FX, primul model pentru care nu exista un omolog de volum construit de Nissan. Când l-am condus, în 2005, FX se făcea remarcat și în România ca un SUV premium cu un preț atrăgător în comparație cu modele similare. Deși în mod clar o mașină cu orientare sport, Infiniti transmitea un mesaj confuz, tributar mentalității americane în spiritul căreia fusese proiectat. O mașină masivă, cu un design atrăgător, SUV-ul era încă inferior finisărilor practicate de marii producători europeni. În plus, cu toate că senzațiile de la bord și sunetul motorului păreau că anunță performanțe dinamice ridicate, FX era în realitate mai lent decât ML sau X5. La fel, mașina nu-și punea problema consumului, fiecare dintre cele două opțiuni (V6 sau V8) depășind media europeană. La momentul testului, aerul american imprima un sentiment de frustrare în comparația cu SUV-urile deja cunoscute.

În anii care au urmat, Infiniti a înțeles că pe bătrânul continent clienții sunt mult mai atenți la detalii pe care americanii le ignoră. Așa că au pornit în căutarea altor furnizori pentru plastic, piele și alte „ingrediente” menite să ridice marca la nivelul unui BMW Seria 5 sau Audi A6. De abia după ce toate standardele au fost întrunite, au apărut și primele showroom-uri în care modele precum FX, G sau EX arată identic ca peste Ocean, dar se simt complet diferit la atingere.

E și cazul limuzinei M35h, înarmată cu toate motivele să poată schimba părerea clienților reticenți. Modul diferit de finisare al detaliilor se observă mai ales după câteva minute, chiar dacă din exterior modelul nu reușește să atragă prin artifcii originale de design. Iar prin comparație cu formele SUV-ului FX, putem afirma că M35h este mult mai „cuminte” și mai japonez decât te-ai aștepta de la un concept atât de recent.

Personalitatea mașinii se remarcă din interior. O simți pornind lin de pe loc și singurul sunet de care poți fi conștient este suflul climatizării. La o privire de jur împrejur, M35h este dovada că toate materialele au fost schimbate pentru Europa și, chiar dacă nu sunt la fel de atrăgătoare ca într-un Audi sau BMW, reușesc să se buy a dissertation online ridice la pretențiile clasei. Scaunele sunt din categoria superconfort, cu un șezut și un spătar lat, iar în forma bordului se reflectă vocația sportivă a mărcii, un design care dă impresia unui spațiu mai mic decât în realitate. La fel ca și la celelalte modele din gamă, există o scobitură pentru fiecare pasager din față și prin parbrizul înclinat se observă formele bombate ale farurilor. Un cunoscător va identifica mai multe elemente specifice asiaticilor dornici să mulțumească în primul rând piața americană. Există o consolă centrală cu multe butoane mari pe care stă scris funcția într-un mod cât mai explicit cu putință. Alături de design, înrudirea cu ce se întâmplă în America se simte în modul în care suspensia orientată spre confort te determină să nu execuți manevre bruște în urma cărora toți pasagerii să fie legănați prea buy research papers online mult. Japonezilor le place să surprindă prin dotări aparte. Sistemul audio Bose beneficiază de tweetere înglobate în scaune iar, în premieră pentru industrie, instalația de climatizare include programul FOREST AIR în care fluxul de aer este purificat și dozat conform unui algoritm care imită senzația adierii vântului într-o pădure. Sunt detalii care contribuie la starea de bine și pe care înveți să le apreciezi cu timpul.

Privind propulsia hibrid recunoști clar preocuparea Infiniti de a-și face loc în inima europenilor amatori de ecologie și deja atrași de alternativa Lexus. Ideea hibridului din M35h diferă însă de aceea din Lexus deși tendința ar fi să consideri cele două mărci apropiate ca filosofie. E greu de stabilit cu certitudine un clasament, dar în mod sigur raționamentul de funcționare al Infiniti îi permite lui M35h să fie mai rapid și mai dinamic decât GS.

De altfel conform Guiness World Records, sedanul este cel mai rapid hibrid din lume, cu o accelerație 0-100 km/h atinsă în doar 5,5 secunde. Dincolo de silențiozitate și economie, modelul de 1,8 tone folosește o cutie de viteze automată cu 7 rapoarte în timp ce restul hibrizilor au în dotare exclusiv transmisii CVT cu o singură viteză și deci, senzații inferioare lui Infiniti. Este surprinzător cum efortul nu se aude decât într-un târziu, când sunetul de V6 trimite cu gândul la vechiul FX.

M35h are și o latură electrică, poate chiar mai permisivă decât alte mașini hibrid. Nu se poate conduce prea mult în sistemul exclusiv electric, dar este cu siguranță o placere să accelerezi fără intervenția motorului pe effective academic writing 2 the short essay answer key benzină. Selectorul central oferă setarea unui regim sport, iar pentru șoferii cu răbdare android phone spy pro apk există alternativa programului ECO în care toate comenzile sunt încetinite pentru obținerea unor consumuri record. Pentru restul timpului, modul Automat îmbină pe nesimțite forțele pentru un parcurs ireproșabil, chiar dacă pentru frâne este nevoie de o scurtă perioadă de acomodare. Apăsarea pedalei trebuie dozată cu grijă pentru că Infiniti tinde să fie prea grijuliu.

M35h are spy on cell phone un comportament dinamic bine pus la punct dar, în esență, se simte mai aproape de filosofia Zen în care șoferul conduce lin și silențios. Este impresionant modul în care pasagerii sunt izolați față de tot ce este neplăcut în atmosfera de afară. Li se iau căldura, zgomotele și nervozitatea inerentă unui trafic haotic. Din spatele geamurilor cu tentă verde Bucureștiul arată puțin mai frumos și mai civilizat.

Tehnic, pe scurt:

Infiniti spy phone pro review M este disponibil în versiune diesel – M 30d de 238 CP, cu motor pe benzină – M37 de 320 CP și hibrid – M 35h de 364 CP. Versiunea hibrid combină un V6 pe benzină cu un motor electric. Transmisia este buy an essay automata cu 7 viteze.

Modelul condus: Infiniti M 3.5h GT Premium auto, viteza maximă – 250 km/h, accelerație 0-100 km/h în 5,5 secunde (modelul deține recordul Guiness pentru cel mai rapid hibrid), preț începând de la 58.378 euro. Consum mediu înregistrat în test – 10 l/100 km.

Testul a fost efectuat în București.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului