Motor

În viitor, trenurile ar putea face schimb de pasageri în mișcare

scris pe 27 Iun 2011 de Constantin Barbu 19470 vizualizări
trnuri

În viitor, pasagerii ar putea să treacă dintr-un tren de mare viteză în altul în timp ce acestea sunt în mișcare, conform unui concept prezentat de studioul de design Priestman Goode. Ideea vine ca o soluție pentru a micșora timpul pierdut de pasageri atunci când este necesară schimbarea mai multor mijloace de transport pentru a ajunge la destinație, iar realizarea ar putea fi extrem de spectaculoasă.

Noul concept prevede o interconectare a sistemelor de transport urban cu rețeaua de trenuri de mare viteză: astfel, un pasager s-ar putea urca într-un tramvai rapid în București, de exemplu, apoi ar face transferul (din mers) într-un tren de mare viteză spre Paris, iar în apropierea capitalei franceze ar face din nou transferul spre un tramvai urban, fără să oprească în nici o gară. Nu știm dacă noul concept are șanse de realizare, dar după ce am văzut clipurile de mai jos, sperăm să îl vedem pus în practică în timpul vieții noastre.

 

11 comentarii

  • Catalin pe 27 Jun 2011

    Foarte interesanta ideea…. Dar… ce se intampla daca timpul de transfer al pasagerilor este mai mare decat timpul in care cele doua trenuri pot rula “lipite” unul de celalat? Pasageri, bagaje, aglomeratie, usile putine si mici….

    Reply
    • Havoc pe 27 Jun 2011

      @Catalin: buna observatia ta…eu as vedea locurile astea de transfer ca niste bucle(de raza foarte mare) astfel incat, in cazul in care ar fi o problema la transfer, sa se poata rula in continuare pana cand problema ar fi rezolvata:D

      Reply
      • unu pe 27 Jun 2011

        adevarat, dar daca intri in bucla nu prea mai are sens, e cumva echivalent cu oprirea, atata ca nu opresti trenul si nu consumi energie ca sa il accelerezi din nou.

        Reply
  • Tavi pe 27 Jun 2011

    Foarte desteapta ideea. Asa am face cu rapidul Buc – Cta o ora jumate :) )
    [editat de StyleReport.ro]

    Reply
  • heto pe 27 Jun 2011

    …suna interesant, ar putea fi o idee buna, dar intai sa vedem trenurile de mare viteza cu schimbare clasica(coborat in statie + urcat in celalalt tren)… pe urma ne putem gandi si la astfel de concepte.

    Reply
  • raluca pe 27 Jun 2011

    Daca nu sunt gari atunci inseamna ca statiile de gara sunt defapt transferate in oras, in statiile de unde te urci in tramvai. un tramvai special? sau cum? ca la noi trenurile nu trec asa des.
    Plus ca in tramvai incape un numar mai mic de persoane.
    Cred ca mai au de lucrat la idee.

    Reply
  • zet pe 27 Jun 2011

    Pai platformele astea in miscare iti ofera MULT MAI MULT TIMP ca sa te transferi decat o statie clasica.
    Exemplu concret: Rapidul Bucuresti – Cluj opreste in Brasov 2 minute! in cele doua minute coboara cei care au de coborat in Brasov, si urca calatorii din Brasov.
    Varianta cu platforma mobila: incepand cu 10 km inainte de Brasov platforma se conecteaza la tren. Calatorii care au de coborat in Brasov au 20-30 de minute sa se transfere din tren pe platforma. Trenul nu opreste in Brasov si de fapt nu mai opreste in nicio statie, asa ca timpul de calatorie se reduce drastic. Platforma poate sa calatoreasca impreuna cu trenul si dupa Brasov inca 10 km. Apoi se decupleaza si se intoarce in Brasov.
    Per total timpul de calatorie se reduce drastic – inchipuiti-va cat timp se iroseste cu opririle si incetinirile. Singurul dezavantaj ar fi pentru calatorii care se urca in tren – acestia trebuie sa se urce pe platforma cu 10-15 minute inainte de ora la care s-ar fi urcat ei in tren in mod normal, dar de fapt nu e niciun dezavantaj, ca trenul ajunge la Brasov cu juma de ora mai devreme, pentru ca nu a mai oprit in 7 statii inainte de Brasov.
    Pe scurt: o idee geniala. Nu o sa se faca in Romania. O sa se faca in Japonia si in China in foarte scurt timp :D

    Reply
    • Clujeanul pe 27 Jun 2011

      Sunt convins sa s-ar putea realiza in viitor un asemnea transfer, dar intotdeauna o inovatie pentru a putea fi pusa in aplicare trebuie sa aduca PROFIT.
      Dupa ce au facut canalul intre Paris si Londra (pe sub canalul Manecii) si-au dat seama ca a fost un mare esec economic, incat proiectul unui canal intre Londra si New York a murit instant. [editat de StyleReport.ro]

      Reply
    • Meca Nicu pe 27 Jun 2011

      Esti pesimist. Eu cred ca in cativa ani vom avea si noi asa ceva. Sigur, experimental, intai pe ruta Buc. Obor-Oltenita.

      Reply
    • DanielS pe 27 Jun 2011

      Daca am inteles corect ideea lui zet, este chiar superioara celei din articol. Nu urcarea in tren este esenta economiei de energie, ci coborirea prin desprinderea ultimului vagon (vagoane) inainte de statia sa terminus, astfel incit trenul nu opreste niciodata in statii. Economia de energie este evidenta, iar solutiile tehnice de desprindere din miscare a vagoanelor nu par complicate tehnic si nici costisitoare.

      Pe de alta parte, transferul pasagerilor intre trenuri din miscare este cu siguranta complicat si costisitor; aceasta idee nu cred ca poate fi rentabila din punct de vedere economic.

      Reply
    • anonim pe 21 Aug 2011

      O sa fiu putin carcotas, sa ma iertati va rog!

      Cat timp sta trenul lipit de platforma cu ce viteza sa maerga, cu viteza unui tren de mare viteza sau a unui tramvai?

      Daca merge foarte repede face cei 10 cm prea repede, daca merge prea incet se pierde timp.

      S-ar putea sa se faca tranferul cu 50 de Km dar asa trebuie infrastructura f complexa. DAca platforma e capabila sa mearga cu viteza unui tren de mare viteza atunci e foarte scumpa, altfel e pacat de trenul de mare viteaza sa-l faci sa mearga ca un tramvai ca sa coboare pasagerii, mai bine sa mearga repde pana in gara sa si sa stea acolo.

      Oricum eu zic ca intai sa avem trenuirile de mare viteza si vedem dupa aia:) .

      Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului