Motor

Impunătorul Range Rover la a patra generație

scris pe 15 Aug 2012 de Constantin Bacheș 8206 vizualizări
Motor - Noul Rover

La 40 de ani de la introducerea celui mai emblematic model din segmentul 4×4, Range Rover prezintă a patra generație a „navei amiral”. Noul SUV propune un design conservator în spiritul mărcii dar oferă, în premieră mondială, o caroserie monococă realizată integral din aluminiu.

Range Rover a schimbat pentru totdeauna industria auto la momentul prezentării în urmă cu patru decenii. A fost pentru prima oară când un autovehicul de teren primea aerul rafinat specific până atunci doar limuzinelor.

Astăzi, în 2012, segmentul SUV-urilor premium a devenit unul dintre cele mai disputate, iar Range Rover își propune să reconfirme poziția de lider. Noua generație, a patra, are un design conservator care însă împrumută în partea din față și în spate elemente noi desprinse din limbajul estetic regăsit la Evoque.

Range Rover-ul dezvăluit acum a fost dezvoltat de la zero și se prezintă ca primul SUV din lume a cărui caroserie monococă este realizată din aluminiu și aduce o reducere a greutății cu 420 kg față de generația pe care o înlocuiește, adică cu 39% mai ușoară. Principalele avantaje se vor regăsi în consumul mult mai scăzut de carburant, în emisiile diminuate de co2 și în dinamica optimizată pentru un condus mai sportiv.

Suspensia va fi una pneumatică însă reproiectată pentru un plus de stabilitate și confort. Tracțiunea integrală permanentă este gestionată inteligent de o nouă generație a sistemului deja celebru la Land Rover – Terrain Response. Sistemul computerizat analizează permanent condițiile de rulare și selectează automat setările optime pentru ca autovehiculul să își mențină aderența. Testarea capacităților on și off-road s-a operat cu ajutorul unei flote de prototipuri timp de 18 luni în peste 20 de țări în care condițiile climaterice variază radical.

În habitaclu, noul Range Rover își întâmpină pasagerii cu proporțiile deja cunoscute și cu o arhitectură împrumutată de la Evoque și Sport. Producătorul anunță o izolare fonică superioară generației anterioare, în special prin laminarea specială a suprafețelor vitrate. Ocupanții locurilor din spate au acum un spațiu pentru picioare extins cu 118 mm, cliențiilor fiindu-le oferită opțiunea unei banchete cu două locuri individuale „Executive Class”. Lista dotărilor premium a fost extinsă cu numeroase ingrediente exclusiviste precum sistemele audio surround dezvoltate de Meridian.

Gama motorizărilor include trei alternative: un V8 pe benzină sub titulatura „Supercharged” și două propulsoare diesel, TDV6 și SDV8. Invariabil, cutia de viteze este una automată cu 8 trepte.

Noul Range Rover va putea fi admirat în premieră la Salonul Auto de la Paris în septembrie urmând să ajungă la primii clienți la începutul anului viitor.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului