Motor

Greenline Hybrid – Navigație cu emoție electrică

scris pe 01 Aug 2011 de Constantin Bacheș 8794 vizualizări
yacht

Greenline Hybrid redefinește ideea de navigație pentru bărcile cu motor. Oferă o arhitectură nouă și posibilitatea propulsării exclusiv electrice. Bateriile se încarcă la mal sau prin intermediul panoului solar de deasupra cabinei. Totul pentru un viitor mai curat.

Grija pentru mediu se manifestă și în industria ambarcațiunilor cu motor, acolo unde confortul se măsura în zeci de metri lungime și motoare de sute de cai putere. În această lume a exceselor, Greenline Hybrid propune o alternativă eco pornind de la un model de numai 10 m lugime. Principalul avantaj îl reprezintă consumul de carburant de patru ori mai mic comparativ cu orice model de putere echivalentă. În modul electric, Greenline Hybrid 33 se deplasează fără emisii poluante și fără zgomot. Soluția de propulsare se bazează pe combinația dintre un motor diesel și unul electric, sistemul fiind alimentat la priză sau prin captarea energiei solare.

O inovație semnificativă pentru eficiența lui Greenline Hybrid este „Superdisplacement low-drag hull” și anume forma masivă a chilei care deși este mai puțin avantajoasă în obținerea vitezelor ridicate, se dovedește a fi cea mai economică soluție pentru deplasarea în apă. Practic se ajunge la o reducere impresionantă a consumului de carburant dar și la o utilizare eficientă a energiei electrice furnizate de baterii și de panourile solare.

Un comutator de la bord permite comandantului să selecteze între modul diesel sau electric. Pentru modul clasic standard se folosește un motor diesel cu 5 cilindri furnizat de Cummins Marine. Motorul electric este controlat electronic și nu implică nici un fel de costuri de întreținere. Consumă 7 Kw în modul electric și furnizează 5 Kw atunci când barca funcționează cu propulsorul diesel. Cele două componente sunt integrate în aceeași unitate pentru a economisi spațiu și pentru a reduce greutatea.

În interior, Greenline Hybrid oferă spațiu pentru patru pasageri, dintre care doi beneficiază de confortul cabinei principale. Există baie, duș, bucătărie complet echipată și toate facilitățile necesare unui sejur perfect. Viteza maximă este de 10 noduri iar viteza de croazieră de 7 noduri permite o autonomie de 700 de mile marine. Succesul modelului de 10 m lungime, a determinat producătorul să dezvolte o gamă completă de ambarcațiuni hibrid, ce mai include un model de 40 de picioare și altul de 70. Mai multe detalii pe greenlinehybrid.com.

1 comentariu

  • sad pe 04 Aug 2011

    vedeti ca ai nostrii au facut asa ceva de vreo cativa ani daca nu mai bine de zece. la galati la icepronav a fost un proiect similar.

    Reply

Lasați un comentariu lui sad  

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului