Motor

Infiniti Louis Vuitton și Citroen Lacoste – Colaborări între designeri de modă și producători de mașini

scris pe 29 Aug 2011 de Constantin Bacheș 14720 vizualizări
infiniti masini si designeri

Colaborările dintre producătorii de automobile și designerii de modă primesc întotdeauna atenția pasionaților de mașini dar și a amatorilor de accesorii exclusiviste. Proiectele comune sunt de cele mai multe ori produse în ediții limitate și de fiecare dată surprind prin modul original de personalizare.

Istoria implicării modei în lumea auto a început în momentul în care mașina a devenit un simbol al statutului social. Acolo unde clienții și-au permis extravaganțe de stil, a existat mereu o casă de modă și accesorii pregătită să ofere finisări speciale sau măcar un set de genți modelat exact pe dimensiunea și forma portbagajului. În vremurile moderne, asocierile dintre designerii de haine și producătorii de automobile se regăsesc la orice nivel, de la modele de oraș „înnobilate” cu logo-uri celebre până la alianțe exotice dintre motoare puternice și finisări unicat.

Maserati și Fendi (2011)

Pentru Salonul Auto de la Frankfurt, Maserati a pregătit o ediție specială a modelului Gran Cabrio alături de casa de modă Fendi. Finisările au fost gândite de Silvia Venturini Fendi care a ales pentru exterior o culoare gri inchis cu tentă aurie – Grigio Fiamma Fendi. În inteior, lemnul este vopsit în nuanța Pergamena Fendi iar tapițeria de pe scaune a fost cusută în forma logo-ului specific Fendi. Pielea Cuoio Romano folosită de Fendi apare pe bord, pe schimbătorul de viteze și pe covorașe. Emblema casei de modă este vizibilă și pe jantele din aliaj de 19 inci. În portbagaj se găsește un set de genți și accesorii de voiaj. Motorul este același de la versiunea de serie: V8 de 440 CP.

Bugatti și Hermès (2008)

Salonul auto de la Geneva a găzduit premiera mondială a modelului unicat Bugatti Veyron Fbg Par Hermès. Schema de culori de la exterior a fost aleasă în spiritul Hermès iar pielea din interior și finisările sunt aceleași regăsite la gențile și accesoriile casei de modă franceze. Mânerele de pe portiere au fost preluate tot de la modele Hermès, logo-ul „H” fiind integrat în grila radiatorului și pe jante. Modelul Veyron Fbg Par Hermès are 1001 CP ca și versiunea de serie. Pentru portbagaj a fost creat un set de genți de călătorie.

Lamborghini și Versace (2006)

Salonul auto de la Paris a fost momentul dezvelirii ediției limitate Lamborghini Murcielago LP640 personalizată în stilul designerului Gianni Versace. Produs în ediție limitată de 10 exemplare, fiecare Lamborghini a putut fi comandat cu exteriorul vopsit în culoarea Isis White sau Aldebaran Black. Tema continuă la interior cu tapițeria cusută după modelul grecesc specific Versace. În portbagaj a fost acomodat un set de genți pe care sunt imprimate numărul seriei și numele proprietarilor. Tot Versace oferă și o pereche de pantofi și mănuși de condus. Doi ani mai târziu, colaborarea dintre Versace și Lamborghini a fost reluată pentru o ediție limitată a versiunii cabrio a aceluiași model LP640 – Roadster.

Lamborghini Murcielago a mai fost prezentat și în ediție limitată Ed Hardy.

Mercedes-Benz și Giorgio Armani (2004)

Colaborarea a fost una dintre cele mai importante din anii 1990. După ce i-a sponsorizat o serie de expoziții, Mercedes-Benz a apelat la Giorgio Armani pentru a personaliza versiunea decapotabilă a modelului CLK. Designerul italian și-a dorit o vopsea mată la exterior, o premieră pentru industria auto de la acea vreme. În interior a optat pentru o combinație originală dintre pielea „cuoio” folosită în anii 1950 și un materia textil sport asortat la nuanța caroseriei. Acolo unde se montau în mod normal inserturile din lemn a dorit tot piele iar aluminiul a fost „învechit” folosindu-se un procedeu aparte. Premiera modelului a avut loc la Salonul auto de la Paris după care s-au produs 100 de unități. Motorizarea este V8 de 306 CP.

Fiat și Gucci (2011), Barbie (2009) și Diesel (2008)

Gucci și-a pus amprenta asupra modelului 500 printr-o ediție specială prezentată la Salonul auto de la Geneva în primăvara acestui an. Ediția marchează 150 de ani de independență pentru Italia dar și 90 de ani de la înființarea Gucci. Directorul de creație al casei de modă, Frida Giannini, a imaginat două variante pentru exterior, una neagră și una albă, ambele personalizate de culorile Gucci. În habitaclu se găsește o combinație de alb și negru, iar centurile de siguranță sunt colorate în nuanțele Gucci. Ediția ajută și momentul lansării lui Fiat 500 în Statele Unite.

500 Barbie Edition a fost rezultatul colaborării dintre Fiat și Mattel, producătorul faimoasei păpuși care a împlinit în 2009 venerabilă vârstă de 50 de ani. Deși Barbie nu este o marcă din modă, stilul inconfundabil al personajului s-a regăsit într-un 500 unicat cu exterior roz și multe pietre swarovski. În interior tapițeria este din Alcantara albă iar oglinda din parasolar este iluminată cu LED-uri.

Colaborare cu Diesel a fost marcată de sărbătorirea a 30 de ani de existență a mărcii de jeans și accesorii. Ediția este limitată la 10.000 de unități și se regăsește la toate versiunile de motorizare. Clienții aleg între trei nuanțe pentru exterior, verde, negru sau maro iar la interior primesc o tapițerie denim și detalii cu trimitere spre croiul jeans.

Aston Martin și Collette (2011)

Producătorul britanic a ales să personalizeze 14 unități ale celui mai mic model, Cygnet, alături de magazinul transformat și în casă de modă din Paris, Colette. Exteriorul argintiu este individualizat de accente albastre specifice Colette, aceeași nuanță regăsită și la interior în combinație cu pielea maro. Pachetul de dotări include mai multe obiecte create special pentru magazinul parizian, inclusiv o sticlă de apă SIGG și patru CD-uri. Modelul poate fi comandat numai prin intermediul Colette la un preț de aproape 49000 euro.

Mini pentru Life Ball (din 2001)

Colaborările cu scop caritabil dintre Mini și creatori de modă sunt deja o tradiție încă din 2001. Life Ball la Viena reprezintă cel mai important eveniment de strângere de fonduri pentru cercetare în combaterea SIDA iar Mini oferă anual ediții speciale la licitație. Exemplarele sunt unicat și nu aduc modificări tehnice față de serie. Designerii își pun semnătura prin culori și finisări deosebite. În 2003 a fost Missoni, urmată de Ferre (2004), Versace (2005), Diesel (2006), Mario Testino (2007), Agent Provocateur (2008) și Katy Perry (2009). În 2010, au fost prezentate creațiile lui Calvin Klein, Kenneth Cole și Diane von Furstenberg iar anul acesta, Mini s-a bucurat de viziunea Dsquared. Până în prezent, modelele licitate au strâns peste 500.000 euro.

Infiniti și Louis Vuitton (2009)

Louis Vuitton a ales să proiecteze pentru Infiniti un set de genți de călătorie pentru portbagajul conceptului Essence, creat să marcheze 20 de ani de la înființarea mărcii auto premium din cadrul grupului Nissan. Colaborarea continuă și în prezent.

Citroën și Lacoste (2010)

Un concept futurist și distractiv adresat carcaterelor sportive care poartă haine Lacoste. Nu are portiere, iar acoperișul se umflă automat când plouă.

Triumph și Paul Smith (2006)

Deși se referă la domeniul moto, colaborarea dintre Triumph și Paul Smith are toate motivele să facă parte din acest articol. Inițial, designerul britanic a dezvoltat doar o colecție de haine și accesorii inspirate de Triumph și pentru a o promova a personalizat 9 motociclete Bonneville T100 pe care le-a expus în magazinele sale. Succesul lor a fost atât de mare încât s-au vândut iar Triumph a decis ca două dintre versiunile de personalizare să fie transpuse în serie limitată de 50 de unități. Fiecare poartă o plăcuță cu număr și semnăturile lui Paul Smith și John Bloor, omul de afaceri care a cumpărat și relansat marca Triumph.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului