Motor

Frankfurt Update: Cel mai puternic SLK din istoria Mercedes-Benz

scris pe 21 Aug 2011 de Constantin Bacheș 7092 vizualizări
mercedez benz

Noul SLK 55 AMG beneficiază de un motor V8 de 422 CP grație căruia accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h. Noul AMG dispune și de un sistem automat ce oprește parțial funcționarea motorului atunci când nu este nevoie de toată puterea pentru a se obține un consum mediu de 8,4 l/100 km.

Mercedes-Benz a lansat a treia generația a roadsterului SLK în luna martie iar acum a pregătit pentru Frankfurt cea mai puternică versiune a modelului. Noul SLK 55 AMG preia performantul motor V8 pe care Mercedes-Benz l-a montat deja la versiunile AMG ale claselor E, CLS, S și CL. Propulsorul de 422 CP, cu 62 CP mai puternic decât la generația anterioară, a fost proiectat să livreze performanțe dinamice de top dar să și asigure un cosum redus de benzină și un nivel minim de emisii poluante. În premieră pentru AMG, nou SLK supersport beneficiază de un sistem inteligent de management al cilindrilor, „împrumutat” de la motoarele din Formula 1. Astfel, atunci când se rulează cu viteze scăzute și nu este nevoie de toată puterea disponibilă, sistemul decuplează cilindrii 2, 3, 5 și 8 pentru a reduce consumul. Decuplarea și cuplarea cilindrilor se face pe o plajă cuprinsă între 800 și 3600 de turații pe minut (rpm) și este insesizabilă de către șofer. Acesta este însă informat pe display-ul din bord de modul în care funcționează motorul în fiecare moment atunci când sistemul a fost activat. Tot din grijă pentru mediu, SLK-ul AMG este dotat cu tehnologia start/stop care întrerupe total funcționarea motorului atunci când mașina este oprită la semafor urmând să fie automat repornit la ridicarea piciorului de pe pedala de frână. Latura Eco este subliniată și de refolosirea energiei kinetice generate în timpul frânării.


În premieră pentru AMG, sistemul de evacuare folosește două flapsuri pe fiecare parte pentru a garanta silențiozitate în regimuri joase. Tehnologia rezolvă practic conflictul dintre sunetul caracteristic unui AMG condus sportiv și nevoia de discreție atunci când se merge în traficul urban sau pe distanțe lungi. Rezultatul este uimitor. Noul SLK AMG trece neobservat dacă se rulează sub 2000 rpm deoarece flapsurile rămân închise, mai ales în modul în care funcționează doar 4 dintre cei 8 cilindri ai motorului. La accelerație, flapsurile se deschid treptat și gazele de eșapament ajung pe galeriile extinse ale sistemului de evacuare producând sunetul carcateristic unui AMG de 422 CP.

Transmisia se face spre roțile din spate cu ajutorul unei cutii de viteze AMG Speedshift Plus 7G-Tronic ce poate fi setată în trei moduri de funcționare: „Controlled Efficiency” C, Sport S și Manual M. Sistemul de suspensie este de asemenea modificat pentru a se adapta comportamentului sportiv, iar direcția beneficiază de servoasistare reglabilă ce oferă precizie în cazul condusului la viteze ridicate dar și confort la manevrele de parcare. Setarea modului de intervenție al sistemului electronic de control al stabilității (ESP) este adaptat pentru AMG. Șoferul poate să aleagă între ESP ON, Sport Handling Mode și ESP OFF.

Din exterior, SLK AMG se distinge prin sistemul de iluminare pe timp de zi cu tehnologie LED și prin kit-ul aerodinamic. Habitaclul oferă trimiteri spre SLS și numeroase accente sportive. Opțional, se pot comanda, printre altele, un ceas analogic cu design IWC pe consola centrală și finisare Alcantara. Pasagerii au la dispoziție un plafon retractabil în numai 20 de secunde și tehnologia Magic Sky Control. Prezentată în premieră la noul SLK, Magic Sky Control permite setarea gradului de transparență al plafonului transparent în funcție de lumina din exterior.

Prețul anunțat în Germania este de 72.590 euro.

 

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului