Motor

Dedicație pentru fanii Audi – un A1 Clubsport quattro de 503 CP

scris pe 01 Iun 2011 de Constantin Bacheș 13476 vizualizări
audi

Un A1 cu performanțe de Lamborghini marchează a 30-a ediție a Wörthersee Tour, cea mai importantă întâlnire a fanilor Audi, Seat, Skoda și VW. Audi a pregătit un semn despre ceea ce ar putea să însemne viitorul S1.

Audi A1 clubsport quattro reprezintă apogeul tehnologic pe care Audi îl poate concentra într-o caroserie de clasă mică. Sub capota din fibră de carbon, inginerii mărcii germane au optat pentru un motor clasic, de 2,5 litri și 5 cilindri în linie, din care s-au obținut 503 CP și 660 Nm. Pe lângă o serie de elemente tehnice modificate profund, evacuarea a fost poziționată pe partea laterală stângă, înainte de roata din spate. Adică un element preluat de la A4 DTM.


Tot de dragul performanțelor, inginerii Audi au făcut tot posibilul pentru ca A1 clubsport quattro să nu cântărească mai mult de 1390 kg. Drept urmare, accelerația de la 0 la 100 km/h durează 3,7 secunde iar în 10,9 secunde se ajunge deja la 200 km/h. Cutia de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiunea quattro sunt preluate de la TT RS. Așa cum era de așteptat, viteza maximă a fost limitată la 250 km/h. De ajuns.


Anvelopele joase sunt montate pe jante de 19 inci pentru a face loc discurilor imense de frână. Pentu roțile din față, oprirea revine în sarcina unor discuri din fibră de carbon și ceramică, ventilate. Suspensia oferă posibilitatea setării în funcție de suprafața de rulare și mod de condus.


La design, niciun detaliu nu își propune să ascundă caracterul super sport al modelului. De la culoare până la finisarea interiorului, totul a fost preparat în așa fel încât A1 clubsport quattro să respecte standardele modelelor de competiție care permit însă și rularea în condiții normale de trafic. Bancheta  a dispărut și în locul ei a apărut un loc de depozitare pentru cele două căști necesare pe circuit. Spoilerele agresive adaugă 60 mm la lățimea caroseriei iar o serie de finisări fac o trimitere directă spre bolidul R8.


Audi A1 clubsport quattro este prezentat ca prototip dar sigur urmarea de serie se va numi S1. Până atunci, pasionații mărcii se pot mulțumi cu o serie de accesorii ce vor fi preluate de la concept și oferite pe lista de opționale pentru A1.


3 comentarii

  • Adrian M pe 01 Jun 2011

    Frumoasa masina, dar exprimarea poate fi imbunatatita… “Un semn despre ce ar putea sa insemne” (in sapou) nu suna prea bine. Cat despre “bancheta din spate”, aia este doar la masini cu 3 randuri de scaune. Daca nu ma insel, domnule Baches, ati fost in presa auto mult timp. “Bancheta din spate” spun doar cei neavizati…

    Reply
  • dias pe 01 Jun 2011

    zici ca e turbatã… arata foarte bine

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului