Motor

Cross Coupé – viitorul SUV-urilor Volkswagen

scris pe 30 Noi 2011 de Constantin Bacheș 6767 vizualizări
Motor - VW Coupe

Salonul auto de la Tokyo a fost ales de VW pentru dezvelirea conceptului Cross Coupé. Dincolo de liniile futuriste, prototipul este propulsat de o soluție hibrid și oferă tracțiune integrală, fiind de asemenea primul model dezvoltat pe noua platformă modulară denumită MQB.

Conceptul Cross Coupé are o siluetă poziționată între un coupe cu patru uși și un crossover, dar lungimea de 4,34 m îl situează între Golf și Tiguan. Ampatamentul însă ajunge la 2,63 m, cu 52 mm mai mult față de Golf și 26 față de Tiguan. Proiectul își dorește să reprezinte o soluție compactă, dinamică, dar și capabilă pe teren dificil. Dovadă stau unghiul de atac de 24,2 grade în partea din față și respectiv 32,5 grade în spate.

Echipa de design condusă de Walter de Silva a căutat să evolueze liniile deja apreciate ale mărcii dar să și includă indicii ale unui viitor apropiat. Cel mai interesante detalii par să se regăsească la nivelul farurilor și al stopurilor.

Cross Coupé este propulsat de două motoare electrice, unul în față și unul în spate, capabile să furnizeze 54 CP și 180 Nm, respectiv 114 CP și 270 Nm. Alături de ele, contribuie și un motor TSI cu injecție directă de benzină pentru ca puterea totală a modelului să ajungă la 265 CP. Astfel, accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 7 secunde, viteza maximă atinsă fiind anunțată la 200 km/h. Cross Coupé poate funcționa în modul 100% electric pe o rază de până la 40 km.

Sistemul de tracțiune integrală cu transmisie electrică reprezintă o inovație pentru VW, puntea din spate fiind animată de motorul electric. Energia ajunge aici transmisă de la motorul electric din față care funcționează ca un generator alimentat de motorul TSI. Practic, Cross Coupé înlocuiește transmisia convențională cu flux de energie ceea ce permite ca în tunelul central să fie poziținată bateria li-ion. Mai mult, poziționarea joasă a bateriei și așezarea sistemelor de transmisie conferă mașinii un centru de greutate scăzut ceea ce se traduce prin stabilitate.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului