Motor

Concursul de eleganță de la Sinaia – Istorie, Tradiție, Emoție!

scris pe 30 Iun 2017 de Constantin Bacheș 1390 vizualizări
Concursul eleganta Sinaia _deschidere

Urmând o poveste începută de Casa Regală a României în 1934, Concursul de Eleganță Sinaia își continuă drumul spre cercul select al celor mai frumoase și importante evenimente dedicate automobilelor de colecție din lume.

Istoria atestă două ediții ale Concursului de Eleganță Sinaia, în 1934 și 1935, o inițiativă a Casei Regale care își dorea să arate lumii deschiderea României spre tehnologie și spre fenomenul automobilistic. După un succes răsunător, apropierea celui de al doilea război mondial a descurajat încet și sigur participarea proprietarilor de mașini și a făcut ca o a treia ediție, așteptată pentru 1936, să nu își mai justifice organizarea.

Evenimentul a fost reluat din 2011, sub patronajul M.S. Regelui Mihai I, și a câștigat, treptat, recunoaștere internațională. Valul de aprecieri a pornit de la nivelul modelelor de epocă înscrise în competiție, dar și de la decorul unic asigurat de arhitectura aparte a Palatului Peleș. Ca o particularitate a conceptului din România, există o clasă dedicată automobilelor fabricate în România. În fiecare an sunt expuse modele românești deosebit de rare, restaurate exemplar, și care reflectă imaginea industriei auto naționale din anii 1950 – 1970.

În premieră pentru 2017, Sinaia a devenit gazda unei participări extraordinare din partea BMW Group Classic, care a ales evenimentul din curtea Palatului Peleș pentru a expune câteva modele extrem de valoroase. Pe lângă primul Seria 7 echipat cu un motor turbo și primul Seria 7 echipat cu un motor V12, „lecția de istorie” BMW a continuat cu alte trei modele sportive, fiecare în ediții și culori specifice. Punctul culminant al prezenței a luat forma unui BMW 328 Mille Miglia Roadster, fabricat în 1939 și carosat în Italia, unul dintre cele doar trei existente în lume. Păstrat în „Camera Comorilor” din muzeul BMW, modelul a mai ajuns în România în septembrie 1940, când a participat la Marele Premiu al orașului Brașov.

Concursul de eleganță Sinaia a găzduit întâlnirea istorică dintre legendarul Roadster 328 și fostul pilot român Marin Dumitrescu, astăzi în vârstă de 98 de ani. „Nea Marin” a dominat competițiile sportive dinainte de cel de al doilea război mondial la volanul unui 328, dar un model modificat de el și pregătit la Uzina Vulcan din București.

Pe lista câștigătorilor ediției 2017, s-au aflat o Dacia D6 Estsfette din 1977, prima utilitară produsă de Dacia și singurul exemplar restaurat din România, un Citroen CX Prestige din 1983, un Citroen DS 21 Cabriolet Chapron din 1971 și un Unic L3 Torpedo din 1925. Titlul de „Best of Show” i-a revenit unui Cadillac Series 90 V16 din 1939, aparținând Țiriac Collection.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului