Motor

Conceptul mașinii zburătoare prinde viață cu adevărat

scris pe 10 Apr 2012 de Dragoș Aliciu 12700 vizualizări
Motor - girocopter

Conceptele de mașini zburătoare au mers aproape în întregime spre direcția automobilelor cu aripi. PAL-V, o companie olandeză, nu numai că nu anunță un simplu concept, dar duce dezvoltarea într-o direcție cu totul nouă: primul automobil-giroplan perfect viabil.

PAL-V One este o mașină cât se poate de reală, un automobil hibrid de două locuri, dezvoltat de o companie al cărei unic scop a fost răspândirea la scară largă a unui vis îndepărtat al omenirii: mașina zburătoare.

Pe șosea, caracteristicile sale tehnice sunt foarte asemănătoare cu cele ale unei mașini din clasa sportivă și, chiar dacă se bazează doar pe trei roți, modelul este capabil să atingă 180 km/h ca viteză maximă și să urce până la 100 km/h în mai puțin de 8 secunde. Testele companiei olandeze arată un consum de 12% și o putere maximă de 230 cai putere dezvoltată de motorul care funcționează cu benzină.

La o simplă apăsare de buton, mașina se schimbă cu totul.  În mai puțin de 10 minute, din capotă se ridică o elice pliabilă, iar în spate se extinde o coadă cu două elemente de ampenaj verticale. Din momentul pregătirii de zbor, aparatul are nevoie de doar 165 m de pistă pentru a decola și de alți 30m în momentul în care pilotul-șofer decide că zborul s-a încheiat. Atunci când este în aer, PAL-V One trece la un consum de 36 l/100 km și atinge o viteză maximă de 97 de noduri (180 km/h).

Mașina se pilotează ca un girocopter, fiind încadrată într-o clasă a aparatelor de mici dimensiuni care nu au nevoie de asistența unui centru de comandă pentru că zboară sub 1.800m altitudine. Spre deosebire de un elicopter, cu care seamănă, PAL-V One se bazează pe forțele aerodinamice pentru a rămâne în aer, fiind împins de o a doua elice plasată în partea din spate.

Pentru Europa, o licență PPL (Private Pilot License) sau una RPL (Recreational Pilot License) permit pilotarea avionului în aer în mod legal, în timp ce obișnuința la condus a unui șofer cu experiență medie apare după doar 30 minute.

 Compania olandeză a realizat recent primul zbor al aeronavei urmând ca până în 2014, dacă totul funcționează conform planului, să înceapă construcția la scară largă. Mai multe detalii pe site-ul oficial, PAL-V.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului