Motor

Citroen DS4 – o altfel de lecție despre lux

scris pe 05 Oct 2011 de Constantin Bacheș 8541 vizualizări
Motor - test drive citroen ds 4

Pierduți în comoara numită Delta Dunării descoperim o alternativă în materie de automobile premium dar și o alternativă ca destinație de vacanță. În ciuda a ceea ce s-ar crede la prima vedere, satul Somova are o parte din farmecul Deltei dar știe să întâmpine și nevoile clienților care își doresc mai mult confort și mai puțini țânțari. La fel cum DS4 oferă un design captivant dar și toate ingredientele specifice unui automobil de lux.

Aparent fără nici o legătură, noul Citroen DS4 se integrează armonios în peisajul unic al Deltei Dunării. Ascocierea nu ne aparține și este ideea reprezentantului local ca destinație a evenimentului de lansare, dar explicația este una evidentă după ce parcurgi la volanul lui DS4 cel puțin cei 16 km dintre Tulcea și Somova, satul povestirii noastre.

Totul pornește de la ideea lui Citroen de a introduce o gamă superioară de modele denumită DS. Alăturarea celor două litere sună plăcut și își găsește  argumente bogate în istoria producătorului francez. Doar că de data aceasta Citroen a preluat doar numele DS pentru a dezvolta o serie modernă de versiuni premium pentru modele deja existente în ofertă. Așa a apărut acum doi ani DS3, o versiune deosebită pentru C3, disponibilă doar într-o caroserie cu 3 uși. Citroen a ținut să sublinieze latura premium și a pus accent pe o gamă extinsă de echipamente opționale și, mai ales, a lăsat la dispoziția clienților infinite posbilități de configurare estetică: culori speciale, combinații de materiale  și texturi aplicate în premieră pentru industria auto.

Pornind de la aceeași rețetă, modelul compact C4 primește acum o versiune de lux – DS4. S-a luat ca bază platforma lui C4, dar producătorul a trecut la un nivel superior. În primul rând, designul exterior a primit o serie de detalii specifice, precum și o parte frontală redesenată. La fel, la nivelul stopurilor s-au proiectat forme diferite față de C4, iar dacă privim din lateral, profilul de cross-over este clar diferit față de modelul normal. Atât de mult s-a dorit un aspect unic, specific unui coupé, încât forma portierelor spate nu permite culisarea geamului. Chiar și așa, estetic vorbind, rezultatul iartă orice neajuns. DS4 reușește să fie un model cu personalitate, lucru mai rar întâlnit în industrie în afara mărcilor germane consacrate în segmentul premium. Iar în interior, conceptul are de asmenea victoriile sale.

Chiar dacă DS4 este la bază un C4, Citroen a schimbat complet tapițeria oferită la interior. Pielea îmbracă panourile portierelor, scaunele și planșa de bord, schimbată discret de la versinea anterioară. În rolul principal se găsește acum display-ul generos al sistemelor multimedia și navigație. Pe volanul la fel de grijuliu finisat sunt dispuse parcă prea multe butoane, dar în mod sigur viitorul proprietar ajunge să se împrietenească cu modul aparent ciudat al lui Citroen de a pune totul în jurul siglei „DS”.

Sentimentul general rămâne unul bun și după un drum de câteva ore, mai ales că argumentele liniei de lux continuă și la capitolul tehnic. DS4 vine pregătit cu două motorizări diesel, destul de lente, dar și cu trei alternative pe benzină dezvoltate împreună cu BMW. Așa se explică cum propulsorul turbo de 1,6 l și 200 CP reușește să se dovedească atât de flexibil. Cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte chiar are foarte multe de spus într-un segment în care totul începe și se termină cu producătorii germani. Chiar și sunetul este spectaculos, iar suspensia are un comportament evident superior abordării prea flexibile a modelelor franțuzești.


Ajunși la destinația finală, satul Somova din apropiere de Delta Dunării, coborâm din DS4 pentru a descoperi un altfel de confort. Suntem în mijlocul unui peisaj unic, relaxant și atât de diferit față de ce se întâmplă la câteva zeci de kilometri distanță, pe litoral. Diferența dintre satul în care ne aflăm și Mamaia, de exemplu, are parcă foarte multe în comun cu alegerea dintre un Citroen DS și un model premium deja consacrat. Poate nici una dintre cele două alternative nu vor intra în interesul celor care conduc deja un BMW și își petrec vacanțele în străinătate, deși nu este exclusă nici această variantă. Dar, în mod sigur, noua combinație devine atractivă pentru clienții deschiși să încerce ceva nou atunci când simt că este momentul pentru o gamă premium. Și ne referim la persoanele care au curiozitatea să decopere atmosfera din jurul Dunării chiar daca percepția generală față de Deltă este înconjurată de țânțari. Pe acest gen de clienți îi așteaptă Citroen. DS4 se recomandă amatorilor de frumos care trec de la un model  de volum spre unul de nivel superior și apreciază mai mult ideea de masaj în scaun decât demarajul de la 0 la 100 km/h. Noul DS4 este un model special și nu se dezice de caracterul premium decât atunci când este comandat într-o configurație menită să genereze un preț mai avantajos decât concurenții direcți. Altfel, pentru o valoare trecută ușor de 30.000 euro, încântă cu dotări pe care numai o fire latină le poate imagina.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului