Motor

Cel mai bine vândut BMW din istorie – Episodul 6

scris pe 15 Oct 2011 de Constantin Bacheș 10203 vizualizări
motor- noul bmw seria 3

Noul Seria 3, cel mai de succes model din gama BMW, a fost comunicat oficial. Primele imagini atestă un design evoluat în spiritul noii imagini de marcă, iar informațiile oficiale descriu opțiuni „elevate” preluate de la clasele superioare.

BMW Seria 3 reprezintă cel mai bine vândut model premium din lume și din acest motiv noua generație, a șasea la număr, are o misiune grea. Altfel spus, BMW nu își permite să greșească. De aici rezultă și motivul pentru care noua imagine preia tot ce este bun la actualul design, dar evoluează cu stil. Principalul detaliu schimbat se regăsește la nivelul farurilor a căror formă este prelungită acum până în dreptul faimoasei grile frontale.

Așa cum era de așteptat, a șasea generație crește în dimensiuni. Noua caroserie este mai lungă cu aproape 10 cm față de modelul actual, dar și ampatamentul a crescut cu 5 cm, totul în favoarea pasagerilor din spate și a spațiului pentru picioare. La fel, portbagajul se laudă acum cu 20 l în plus. Noul Seria 3 se livrează în trei versiuni de design și echipare – Sport Line, Luxury Line și Modern Line, fiecare remarcându-se printr-o interpretare diferită la nivel de detalii și finisări disponibile.

Ținuta de drum este anunțată ca noua referință a segmentului, iar argumentele BMW țin de o greutate redusă cu 40 kg și de o suspensie complet reproiectată. De asemenea, noul Seria 3 va oferi șoferului posibilitatea să își seteze direct comportamentul mașinii prin intermediul sistemului de suspensie adativă, preluat de la seria 5. Alături de Confort, Normal, Sport și Sport +, apare și modul Eco Pro, care permite o reducere a consumului, dar și a emisiilor de CO2.

Gama de motorizări este în mare măsură preluată de la actuala generație. Într-o primă fază, amatorii de benzină vor avea de ales între un motor de 2,0 l și 245 CP și unul de 3,0 l și 306 CP, ambele bi-turbo. La capitolul diesel, noul 3 este oferit cu propulsorul de 2,0 l și 184 CP sau cu același motor dar în variantă Efficient Dynamics, adică cu „doar” 163 CP dar și cu un consum mediu de 4,1 l/100 km. Ulterior vor mai fi introduse o versiune pe benzină de 2,0 l și 184 CP și două versiuni de putere pentru motorul diesel de 2,0 l, la fel ca la actuala generație – 316d și 318d. Este anuțat și un Seria 3 ActiveHybrid al cărui sistem va combina un motor pe benzină cu 6 cilindri și unul electric pentru a furniza o putere totală de aproape 350 CP. Mai mult ca sigur va exista și un M3, dar deocamdată cel mai rapid va fi 335-ul de 306 CP cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde.

BMW devine primul producător care oferă o cutie de viteze automată cu 8 trepte în segmentul mediu. Alături de cutia de viteze manuală cu 6 trepte, noul 3 poate primi inteligenta transmisie automată în combinație cu oricare dintre cele 4 motorizări, funcția Auto Start-Stop fiind de asemenea prezentă în pachetul standard. Tot din grijă pentru mediu dar și pentru consum, toate modele vin cu sistem de regenerare al energiei de frânare și indicator pentru momentul optim al schimbării treptelor de viteză pentru transmisia manuală.

Lista echipărilor opționale este preluată în mare parte de la Seria 5 și chiar Seria 7. Noul model de clasă medie urmează să ofere un sistem Head-Up display ce proiectează color informațiile importante pe parbriz în dreptul șoferului. Clienții de Seria 3 au acum la dispoziție și sistemul de asistență la parcare introdus deja la Seria 5, Seria 7 sau X5 care folosește mai multe camere de luat vederi pentru a genera pe display-ul interior imaginea mașinii privită de sus. Tehnologiile BMW ConnectedDrive aduc deasmenea în premieră pentru clasa medie sistemul Active Cruise Control care menține constantă distanța față de mașina din față sau chiar frânează de tot atunci când este cazul. Tot pentru noul 3 s-au adăugat la pachet sistemele care avertizează șoferul atunci când părăsește sensul de mers sau schimbă invlountar banda de rulare. BMW Connected nu putea lipsi. Astfel, nimeni nu mai poate să se scuze că nu a avut cum să intre pe Google, Facebook sau Twitter în timp ce era la volan!

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului