Motor

Carrozzeria Castagna – Fabrica de vise milaneze

scris pe 17 Ian 2012 de Constantin Bacheș 9261 vizualizări
Motor - Carosseria

Fondat în 1849, atelierul Castagna din Milano rămâne singurul reprezentant al unei arte pierdute – caroseria. Se poate mândri cu o producție anuală de 30 de mașini-unicat, toate omologate pentru circulația pe drumuri publice. Tradiția continuă.

Arta carosierilor datează din vremea în care bogăția se măsura în forma și calitatea detaliilor regăsite în diferitele forme ale trăsurilor. În jurul anului 1830, Carlo Castagna era încă ucenic în atelierul Ferrari, unul dintre cele mai cunoscute din Milano. Tânărul Carlo era atât de priceput încât proprietarul decidea să îi lase lui afacerea la momentul retragerii, în 1849. Așa se naște „C. Castagna & C”.

Marca era recunoscută pentru obsesia fanatică pentru detalii, acea obsesie care îi adusese cele mai importante familii din oraș în rândul clienților fideli. La sfârșitul anilor 1800, primele trăsuri „trase” de motoare cu combustie internă erau construite de Carlo pentru Ottolini și Ricordi, importatorii italieni ai mașinăriilor inventate de inginerul Karl Benz.

Evoluția a urmat rapid, Castagna devenind o prezență nelipsită, cu propriile modele motorizate. Două decenii mai târziu, atelierele inițiale sunt complet refăcute pentru a face față cererilor tot mai numeroase. Afacerea se întinde pe 32.000 mp și numără 400 de angajați fiind cel mai mare carosier din Italia. Anual se produc peste 100 de mașini pe comandă și în paralel sunt onorate diferite comenzi pentru industria auto și aeronautică.

Istoria însă nu iartă iar transformările dinaintea celui de al doilea Război Mondial, în special criza de pe Wall Street, aduc vremuri grele pentru atelierul milanez. Așa se face că, mai ales după ce anii 1950 aduc o reorientare a industriei auto italiene, „Fabrica de Vise” se închide oficial în 1954. Ideea de a-ți realiza o caroserie la comandă și mai ales de a plăti o sumă exorbitantă pentru ea nu mai corespunde nevoilor clientului modern.

Renașterea are loc 40 de ani mai târziu. În 1994, numele Castagna face din nou vâlvă prin lansarea mondială a unui unicat conceput pe un şasiu Alfa Romeo. Marca preferată a regilor din Arabia Saudită şi a familiei Rockefeller beneficiază de o finanţare susţinută, menită să îi readucă gloria de la începutul secolului. Urmează numeroase proiecte îndrăzneţe şi numeroase titluri obţinute la „Concursurile de eleganţă“ din întreaga lume.

Acum, poziţia de lider în materie de caroserii deosebite este asigurată. Atelierul situat la Milano îşi întâmpină clienţii cu o ofertă structurată pe trei paliere. Pasionaţii de automobile pot alege un program de modificari care se referă doar la culori şi materiale deosebite, pot comanda o caroserie deosebită având la bază un model de serie şi, cel mai spectaculos, îşi pot transforma visul auto în realitate.

Spiritul lui Carlo Castagna răzbate peste ani aşa că firma care îi poartă numele este una dintre puținele care are posibilitatea de a construi caroserii unicat pe baza unor şasiuri provenite de la Rolls Royce Phantom, Ferrari 599 sau Maserati Quattroporte. Deşi există şi alte companii similare în lume, doar Castagna susţine că atinge cel mai ridicat nivel de finisare în condiţiile în care anual sunt produse şi omologate peste 30 de „vise pe patru roţi”. Electrificarea automobilelor este o nouă provocare a prezentului, modificarea fiind deseori dublată de înlocuirea sistemului clasic de propulsie cu unul hibrid sau 100% electric.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului